حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اربعین حرکت عبادی و سیاسی و برآیند قیام امام حسین(ع) می باشد / هزینه تراشی ها برای زائران ناشی از فقدان بصیرت و نگاه راهبردی برخی مسئولین است

شناسه : 8067 02 نوامبر 2017 - 5:21 280 بازدید

[ad_1] تبریز ما: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در گفتگوی مشروح و صمیمیبا یک سایت ، به اهمیت کنگره عظیم اربعین حسینی در داخل و از نگاه دشمنان پرداخت. اربعین حرکت عبادی و سیاسی و برآیند قیام امام حسین(ع) می باشد / هزینه تراشی ها […]

اربعین حرکت عبادی و سیاسی و برآیند قیام امام حسین(ع) می باشد / هزینه تراشی ها برای زائران ناشی از فقدان بصیرت و نگاه راهبردی برخی مسئولین است
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در گفتگوی مشروح و صمیمیبا یک سایت ، به اهمیت کنگره عظیم اربعین حسینی در داخل و از نگاه دشمنان پرداخت.

اربعین حرکت عبادی و سیاسی و برآیند قیام امام حسین(ع) می باشد / هزینه تراشی ها برای زائران ناشی از  فقدان بصیرت و نگاه راهبردی برخی مسئولین است
  
کم کم به ایام غرور آفرین پیاده روی اربعین نزدیک و نزدیک تر می شویم و خیل عظیم عاشقان سیدالشهداء(ع) خود را مهیای رساندن به حرم یار می کنند. اما متاسفانه در کنار این سرمایه عظیم برخی سنگ تراشی ها از جمله هزینه های ناروا برای زائران اربعین وجود دارد. در گفتگوی مشروح و صمیمی با آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به اهمیت این کنگره عظیم در داخل و از نگاه دشمنان پرداخته ایم.

مشروح این گفتگو بشرح ذیل می باشد:

اربعین تلفیق هنرمندانه شور و شعور حسینی است / پیام اربعین رهایی ملت ها از طاغوت و ایستادگی برابر فتنه ها است

*: نقش حماسه عظیم پیاده روی اربعین حسینی در ترویج شعائر الهی چگونه می تواند باشد؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا جایگاه اربعین حسینی را بشناسیم. اربعین تنها یک مناسبت مذهبی همانند موارد مشابه آن نیست؛ بلکه یک حرکت عبادی و سیاسی و برآیند قیام امام حسین(ع) می باشد.اگر ملاحظه دقیقی به جایگاه اربعین داشته باشیم متوجه می شویم که این اربعین بود که نهضت امام حسین(ع) را ماندگار ساخت و پیام آن را در دل بشر انداخت.

اربعین تلفیق هنرمندانه شور و شعور حسینی است و همین شور و شعور رمز ماندگاری قیام سیدالشهدا(ع) می باشد.اربعین این پیام را به مردم می رساند که باید از جهالت و سرسپردگی برابر طاغوت رهایی یافته و با الهام از عاشورا، برابر فتنه ها و طاغوت ها ایستادگی کنند و همین موضوع نقطه اتصال اربعین و شعائر الهی است و در واقع حرکت در بزرگداشت حماسه اربعین، یکی از مهترین شعائر الهی در برابر هرگونه باطلی به شمار می رود و لذا پیاده روی اربعین را می توان مصداقی برای بزرگداشت شعائر الهی که در قرآن به آن اشاره مستقیم شده؛ دانست.

اربعین عصاره تشیع علوی و نماد مقابله اسلام ناب با جبهه باطل و طاغوت است 

*: چگونه می توان از ظرفیت حماسه عظیم پیاده روی اربعین برای نشان دادن اندیشه فکری اسلام ناب و شیعی بهره برداری کرد و آیا تاکنون این بهره برداری رضایت بخش بوده است؟

امروزه تقابل اسلام و تشیع ناب و اسلام آمریکایی وجود دارد که در واقع تقابل جبهه حق در برابر جبهه باطل و طاغوت است و می توان اسلام را به دو بخش اسلام ناب و اسلام سازش کار تفکیک کرد. در مواردی همچون عبادات و مناسک فردی این دو نوع اسلام تفاوت چندانی ندارند و اساسا قدرت های باطل با این موارد کاری ندارند اما اربعین نماد مقابله اسلام ناب با جبهه باطل و طاغوت بوده و در این شرایط هر کس هر حرکتی در جهت برجسته سازی این حماسه اربعین انجام دهد؛ مبارزه با باطل کرده است.

تاکنون استفاده شایسته ای از ظرفیت حماسه اربعین صورت نگرفته است
با توجه به تقابل اسلام ناب و باطل در شرایط کنونی، هر اقدامی تاثیر بسزایی در برخواهد داشت و این حرکت عظیم اربعین و اجتماع میلیون ها مسلمان در نقطه ای از عراق، در برابر چشمان پرسشگر مردم دنیا تاثیر غیرقابل محاسبه ای در نشان دادن عظمت اسلام ناب دارد.

اربعین عصاره اسلام ناب و تشیع علوی است اما تاکنون استفاده شایسته ای از ظرفیت آن صورت نگرفته است و اقدامات انجام گرفته تاکنون، با نقطه مطلوب برای بهره گیری از این ظرفیت، فاصله دارد.

سرمایه عظیم اربعین هیمنه طاغوت و استکبارهای زمان را می شکند
*: با توجه به شرایط حساس منطقه و آتش افروزی های دشمنان در عراق و سوریه، اهمیت فریضه اربعین در ناامیدی دشمنان چیست؟

اربعین و سرمایه عظیم آن در شکستن هیمنه طاغوت و استکبارهای زمان تاثیرگذار است و بهترین تجلی گاه اسلام علوی است که در دل دشمنان رعب و وحشت انداخته است.

دشمنان وقتی می بینند ایم خیل عظیم در چهلمین روز شهادت امام خود این چنین اجتماع عظیمی شکل می دهند؛ با خود فکر می کنند اگر امام این ها حاضر باشد چه حماسه ای خلق می کنند.

مشکلات جانبی در اصل خلق  حماسه اربعین تاثیری ندارد /  مانور قدرت جهان تشیع رعب و وحشت در دل دشمنان ایجاد می کند

اربعین مانور قدرت جهان تشیع در برابر ظلم و طاغوت است که هر ساله تکرار می شود و مشکلات جانبی در اصل خلق این حماسه تاثیری ندارد و حرکت خودجوش مردمی است.

با توجه وضعیت منطقه و آتش افروزی های دشمنان، برگزاری این مانور عظیم رعب و وحشت و تردید در دل دشمنان ایجاد می کند و دشمن می بیند که این مردم در هر شرایطی بصورت خودجوش در صحنه هستند.

هیچ قدرت دنیایی توان بسیج کردن ۲۰ میلیون در یک جا را ندارد
*: متاسفانه این ایام شاهد برخی سخت گیری ها از جمله هزینه های اضافی و ناروا در روند این کنگره عظیم هستیم؛ توصیه تان به مسئولین در جهت تسهیل این امور چیست؟

در هیچ کجای دنیا هیچ قدرتی توان بسیج کردن ۲۰ میلیون در یک جا را ندارد و دشمنان هم این را بخوبی می دانند.مجموعه رویدادها و تحولات مرتبط با قیام سرخ امام حسین(ع) یک سرمایه سیاسی، اجتماعی و راهبردی برای جهان تشیع است و همین که ۲۰ میلیون مسلمان بدون هیچ سازماندهی خاصی در مدت کوتاهی در محدوده ای جمع شده و یک حماسه عظیم را خلق می کنند؛ برای کسانی که به این راه شک دارند؛ حجت خوبی است.

به اربعین باید نگاه راهبردی داشت نه نگاه مادی

نوع برخوردهای اخیر مسئولین و هزینه تراشی ها ناشی از  فقدان نگاه راهبردی برخی مسئولین به موضوع اربعین است. اکنون که این سرمایه عظیم در اختیار تشیع است؛ با این کارها نه تنها از آن استفاده بهینه نمی شود بلکه دید مادی هم می شود که درست نیست.

بعضی از مسئولین به آن درجه از درک و بصیرت راهبردی نرسیده اند که به اهمیت این رویداد و سرمایه عظیم و راهبردی پی ببرند و اگر نگاه راهبردی داشته باشیم؛ می تواند هزینه های کشور را کاهش دهد.  ائل / صابر عیسی پور

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.