حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

عدم تزریق اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی تبریز ۲۰۱۸ از سوی دولت

شناسه : 9097 28 نوامبر 2017 - 8:29 220 بازدید

[ad_1] تبریز ما: عضو شورای پنجم شورای اسلامی شهر تبریز محدودیت مالی دولت را دلیل اصلی عدم تزریق اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرد و با انتقاد از این وضعیت گفت: قرار بر این بود که دولت ۷۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما قرار دهد ولی به دلایلی از قبیل محدودیت‌های مالی و بحران اقتصادی […]

عدم تزریق اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی تبریز ۲۰۱۸ از سوی دولت
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: عضو شورای پنجم شورای اسلامی شهر تبریز محدودیت مالی دولت را دلیل اصلی عدم تزریق اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرد و با انتقاد از این وضعیت گفت: قرار بر این بود که دولت ۷۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما قرار دهد ولی به دلایلی از قبیل محدودیت‌های مالی و بحران اقتصادی این مقدار به ما تزریق نشده است.

به گزارش تبریز ما، سعید نیکوخصلت با تاکید به اینکه باید سیاست برد برد را در جامعه تبیین کنیم، گفت: علاوه بر همه جوانب رویداد تبریز ۲۰۱۸ باید آن را یک تمرین اجتماعی بدانیم و یاد بگیریم در هر فعالیت هر دو طرف باید برنده باشند.

وی با اشاره به فرصت کمتر از ۴۰ روز تا آغاز رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: در حال حاضر یک سری افراد روی موضوع تبریز ۲۰۱۸ فعالیت می‌کنند و اعضای شورای شهر تبریز پیشنهاد افزایش هم‌افزایی و همکاری را به آنها داده است.

پیشنهاد افزایش هم‌افزایی به متولیان رویداد تبریز ۲۰۱۸

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر از متولیان تبریز ۲۰۱۸ خواسته‌اند تا میزان ساعت کاری در راستای تبریز ۲۰۱۸ را افزایش دهند،گفت: افرادی که در حیطه تبریز ۲۰۱۸ فعال هستند، از پیشنهاد شورا برای افزایش هم‌افزایی و کار تیمی استقبال کرده‌اند.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه تبریز ۲۰۱۸ یک سیستم استانی و کشوری است، افزود: در رویداد تبریز ۲۰۱۸ شهرداری فقط یک طرف ماجرا و کار است و اعضای شورای شهر نیز در این موضوع دخیل بوده و سعی می‌کنند مشاوره خوبی دهند.

جزئیات برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ مشخص شود/ جوانان وارد عمل شوند

وی با تاکید به اینکه معتقدم باید فرصت به جوانان و داوطلبان در راستای فعالیت تبریز ۲۰۱۸ بدهیم، ابراز کرد: باید تمام جزئیات مراسما، برنامه‌ها، افتتاحیه و اختتامیه مخصوصاً جشن روز آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ مشخص شود و این نیز با نیروی جوانان و داوطلبان چهره زیباتر به خود خواهد گرفت.

کاش رویداد تبریز ۲۰۱۸ چند سال دیگر برگزار می‌شد

نیکوخصلت اضافه کرد:بهتر بود رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ چند سال دیگر اتفاق می‌افتاد تا بتوانیم آماده‌تر باشیم ولی این به آن معنا نیست که موقعیت موجود را از دست دهیم بلکه باید آن را به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم.

وی اذعان داشت: تبریز ۲۰۱۸ باید به آغاز بارش برکت به شهر و استان تبدیل شده و بتوان از طریق این رویداد افزایش روحیه مردم، افزایش روحیه تیمی و مسؤولیت‌پذیری را تمرین کرد.

لزوم تبیین سیاست برد برد در جامعه

عضو شورای پنجم شهر تبریز با تاکید به اینکه باید سیاست برد برد را در جامعه تبیین کنیم، تصریح کرد: علاوه بر همه جوانب رویداد تبریز ۲۰۱۸، باید آن را یک تمرین اجتماعی بدانیم و یاد بگیریم در هر فعالیت هر دو طرف باید برنده باشند که متاسفانه این موضوع در جامعه ما فراموش شده بوده و همیشه گمان می‌کنیم که حتماً باید یک طرف مغلوب و طرف دیگر غالب باشد.

وی افزود: در حال حاضر سیاست یک طرف بازنده و طرف دیگر برنده در دنیای جدید و رشد جوامع کنار گذاشته شده است.

توجه ویژه به تربیت شهروندی در تبریز ۲۰۱۸

نیکوخصلت ابراز کرد: انتظارات زیادی در رابطه با تربیت شهروندی وجود دارد که قطعاً در رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ نمود بیشتری خواهد داشت زیرا ما مشکل زیادی در رابطه با تربیت شهروندی داریم.

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، دقت در عدم پارک دوبل و سوبل خودروها، بوق زدن و عدم استفاده از خودروهای آلاینده از جمله موارد قابل توجه در تربیت شهروندی است، بیان کرد: تا زمان آغاز تبریز ۲۰۱۸ باید توجه ویژه به حفظ محیط زیست شده و این موضوع نیز به یک فرهنگ تبدیل شود و تابلوهای مسیریابی نیز به دقت نصب شود.

تشریح برنامه‌های کوتاه مدت برای تبریز ۲۰۱۸

عضو شورای شهر تبریز اقدامات شهرداری برای آغاز تبریز ۲۰۱۸ را مورد اشاره قرار داد و گفت: ساماندهی آثار باستانی و اماکن قدیمی، افزایش سرویس‌های بهداشت عمومی از دیگر برنامه‌های در حال انجام برای میزبانی تبریز ۲۰۱۸ است.

آغاز تربیت شهروندی از مدارس و مهدهای کودک

وی با بیان اینکه در تربیت شهروندی انتطار نداریم که یک فرد با سن و سال بالا به زودی خود را با شرایط مدنظر وفق دهد، افزود: برای تربیت فرهنگی اقدامات را از مدارس آغاز خواهیم کرد و البته در راستای این هدف کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر تبریز ارتباط خوبی با آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

نیکوخصلت متذکر شد: اولین گام در آموزش تربیت شهروندی ورود به مدارس، مهدکودک‌هاست تا به صورت عملیانی وارد عمل شویم و البته در تربیت شهروندی تمام اهداف عملیاتی شده و خارج از هرگونه  فعالیت‌هایی از قبیل روخوانی و حالت کتابی و سخنرانی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش از این پیشنهاد برای تربیت شهروندی استقبال کرده است و اعضای شورا نیز تمام تلاش خود را انجام داده تا نتیجه این اهداف در شهر نشان داده شود.

عضو شورای پنجم شهر تبریز با تاکید به اینکه اگر تربیت شهروندی را از کودکان آغاز کنیم، تاثیرات زیادی روی بزرگ‌ترها و والدین آنها نیز خواهد گذاشت،گفت: در داخل شهر برخی رفتارها از قبیل ترافیک، دوبله نگه‌داشتن و استفاده از خودروی شخصی وجود دارد که غیرقابل قبول بوده که نقش اصلی در توریست‌پذیری نیز دارد.

وی تصریح کرد: یک توریست در سفر به امنیت جانی خود از همه نظر اهمیت می‌دهد که این امنیت علاوه بر امنیت حوادث غیرمترقبه می‌تواند امنیت جاده‌ها، هوای پاک، غذاهای سالم، سالم بودن سموم کودهای شیمیایی در پرورش میوه‌جات و افزایش غذاهای سالم و ارگانیک را نیز شامل شود.

نیکوخصلت ادامه داد: توریست می‌خواهد هوای پاکی را تنفس کند و اصلاً قصد تنفس دود و سرب ندارد از این رو به امنیت غذا، تردد، محل اسکان، ترافیک و غیره اهمیت می‌دهد.

وضعیت نامطلوب تبریز در بخش هتلینگ

وی با اشاره به اینکه تعداد هتل‌ها در استان رو به افزایش بوده و این جای خوشحالی دارد، بیان کرد: افراد فعال در عرصه هتل‌داری شبانه‌روزی فعالیت می‌نند تا بتوانند تا یک تاریخ معین شده به حد مطلوب برسند ولی متاسفانه تبریز در زمینه هتلینگ در رده‌های پایین قرار گرفته که شایسته نام تبریز نیست.

 تعداد  ۷۵۰۰ تخت تبریز در مقابل ۲۵ هزار تخت کلان‌شهرهای ایران

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه کلانشهرهای بزرگ ایران دارای بیش از ۲۵ هزار تخت در هتل‌ها هستند، تصریح کرد: متاسفانه تبریز در ۷ هزار و ۵۰۰ تخت مانده که امیدواریم با تلاش فراوان در چند سال آتی به ۱۵ هزار تخت برسیم که باز هم این تعداد در شأن نام تبریز نخواهد بود.

احتمال تحقق ۳۰ درصد پیش‌بینی‌ها در تبریز ۲۰۱۸

نیکوخصلت با تاکید به اینکه دولت خود را در موضوع تبریز ۲۰۱۸ کنار نکشیده بلکه فرمانداری، استانداری، وزارت کشور و معاونت ریاست جمهوری درگیر این فرآیند بزرگ هستند، افزود: محدودیت‌ها و کمبودهای مالی دست دولت را بسته است به طوریکه بودجه تخصیص یافته در اختیار شهرداری قرار نگرفته که این موضوع نیز منجر شده تا پیش‌بینی‌های رویداد تبریز ۲۰۱۸ در حدود فقط ۳۰ درصد تحقق یابد.

 همراهی مردم در رویداد تبریز ۲۰۱۸ بزرگ‌ترین اعتبار و سرمایه است

وی متذکر شد: معتقدم اگر مردم وارد عمل شوند، بازده تبریز ۲۰۱۸ رویایی خواهد شد زیرا حضور مردم و شرکت آنها در امور همه مسائل را تحت‌الشعاع قرار داده و شاید بتوان گفت حداقل به اندازه ۱۰ تریلیون پول جلو خواهیم بود.

 

——————

منبع: فارس

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.