حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بازار تاریخی تبریز با وجود مشکلات و موانع

شناسه : 6776 26 سپتامبر 2017 - 9:34 201 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بازار تاریخی تبریز با وجود مشکلات و موانع بیشمار موجود با جدیت در حال پیگیری و انجام است. به گزارش تبریز ما، حسین اسمعیلی سنگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقق این اقدامات زیر بنایی در سایه همکاری‌های مشترک بازاریان، دستگاه‌های […]

ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بازار تاریخی تبریز با وجود مشکلات و موانع
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بازار تاریخی تبریز با وجود مشکلات و موانع بیشمار موجود با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش تبریز ما، حسین اسمعیلی سنگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقق این اقدامات زیر بنایی در سایه همکاری‌های مشترک بازاریان، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری تبریز برای حفظ و صیانت از این میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند است.

به گفته وی، به منظور آماده کردن هر چه بیشتر بازار تبریز به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند جهانی و نیز برای رویداد تبریز 2018 عملیات ساماندهی تاسیسات زیربنایی بازار تاریخی تبریز اعم از ساماندهی تاسیسات و کف‌سازی با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی زیر نظر کارشناسان پایگاه میراث جهانی بازار تبریز و اداره کل میراث فرهنگی استان در حجم گسترده‌ای آغاز و در حال انجام است.

اسمعیلی سنگری گفت: ایجاد تاسیسات زیرساختی و فاضلاب بازار تبریز، با وجود محدودیت های بافت تاریخی که در سال های گذشته بیشتر شبیه آرزو بود، با دستور اکید مدیرکل میراث فرهنگی استان و با اهتمام پایگاه جهانی بازار و شرکت آب و فاضلاب استان به تحقق پیوست. خط اصلی لوله فاضلاب به طور کامل تعویض شده است و دیگر بخش های بازار به ترتیب به این شاخه متصل خواهد شد که موجبات تسهیل اتصال بازار به شبکه آب و راحتی بازاریان را فراهم خواهد کرد.

مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز افزود: یکی از الزامات پلان بلندمدت مدیریت بازار تبریز که از شرایط ثبت جهانی آن نیز بود، ساماندهی زیرساخت هاست که طبق برنامه در حال اجراست.

اسمعیلی سنگری خاطر نشان کرد: در حالی که اقدامات و وظایف ذاتی پایگاه اعم از مرمت، استحکام بخشی و … بطور روتین در حال اجراست، اقدامات پژوهشی اعم از مستندنگاری و مجموعه شناسی فضاهای مختلف بازار جهانی تبریز به طور مستمر پیگیری می شود.

وی افزود:  با توجه به محدودیت های منابع مالی، فعالیت های مرمتی همواره با مشارکت بازاریان و کسبه و زیرنظر پایگاه صورت گرفت است و در این امر مهم همواره قدردان همکاری های آنان هستیم و امیدواریم در ادامه نیز با شکیبایی و صبر خادمان خود را در این موضوع همراهی نمایند.

اسمعیلی ادامه داد: در سراها و تیمچه های شعربافان، حاج علی اکبر، کشمش چیلر و حاج سیدحسین اول با همکاری بازاریان توسط پایگاه های میراث بازار تبریز کفسازی صورت گرفته است.

وی با بيان اين كه طرح مرمت بخش‌هاي مختلف بازار تبريز به ترتیب اولویت آغاز شده است، یادآور شد: خوشحالم که به اطلاع مردم شریف و اصحاب رسانه برسانم که سیم کشی‌های برق به صورت پایلوت از محل راسته صادقیه آغاز و تحت نظارت دقیق کارشناسان در حال انجام است. 

وی در خصوص دپوهای قابل اشتعال در برخی سراها و حیاط های بازار گفت: با هماهنگی انجام گرفته با بازاریان و کسبه و کلیه هیات امنای بازار و شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز این دپوها تخلیه و به انبارهای خارج از بازار انتقال یافته است.

سنگری تشریح کرد: مشارکت و همکاری گسترده اصناف در مرمت بازار تبریز در کنار بخش دولتی یکی از عوامل مهم مدنظر در ثبت جهانی بازار بود  که امیدواریم این همکاری و مشارکت تداوم یابد و بازار تبریز نگین درخشان بازارهای ایران باشد.

مدیر پایگاه جهانی بازار در خاتمه یادآور شد: با توجه به پیش رو بودن  تبریز 2018، حمایت رسانه‌ها در راستای انعکاس اقدامات انجام گرفته و جلب اعتماد افکار عمومی، مهمترین سرمایه‌ای است که می‌تواند ما را در بهسازی و احیای بازار و حفظ این گنجینه تاریخی کمک کند.

گفتنی است بازار تبریز از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای سرپوشیده در سطح ایران و قاره آسیا به‌شمار می‌رود. این بازار بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است که در مردادماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.