حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آقای ظریف گند زدی

شناسه : 28795 05 مارس 2019 - 13:16 705 بازدید

غلامرضا منصوری، به گزارش تبریز ما: دنیا باید احساس کند حرف وزارت خارجه حرف حاکمیت است. این وزارتخانه نمی‌تواند بپذیرد که در صحنه روابط خارجی غایب باشد. دیگران نباید آن را مزاحم تلقی کنند. این سه جمله فوق مهمترین بخش از سخنان ظریف ویر امور خارجه کشورمان در جمع کارکنان این وزارت خانه در ۱۳ […]

آقای ظریف گند زدی
پ
پ

غلامرضا منصوری، به گزارش تبریز ما: دنیا باید احساس کند حرف وزارت خارجه حرف حاکمیت است. این وزارتخانه نمی‌تواند بپذیرد که در صحنه روابط خارجی غایب باشد. دیگران نباید آن را مزاحم تلقی کنند.
این سه جمله فوق مهمترین بخش از سخنان ظریف ویر امور خارجه کشورمان در جمع کارکنان این وزارت خانه در ۱۳ اسفند است. ظریف ۷ روز پیش در ساعات پایانی شب به یک باره طی یک پست اینستاگرامی استعفای خود از سمت وزیر خارجه را اعلام نمود. در واقع تنها یک ساعت بعد از دیدار حسن روحانی با مهمان ناخوانده بشار اسد. اسد صبح همان روز با رهبر انقلاب دیدار کرده بود و شامگاه به هنگام بازگشتن به دمشق ، درخواست حسن روحانی برای دیدار دو جانبه را می پذیرد و سر راه فرودگاه ، دقایقی با رییس جمهور ایران صحبت میکند. در دیدار صبح اسد با رهبری نیز نه خبری از روحانی وجود دارد ونه ظریف بلکه این سردار قاسم سلیمانی است که با لباس شخصی در این جلسه حضور یافته است. ظریف اما دلیل استعفای خود را عدم دعوت به جلسه دیدار اسد با رییس جمهور توسط واعظی دفتردار روحانی عنوان می کند. تنها ساعاتی بعد ، ظریف نامه ای تند به حسن روحانی می نویسد و از او گله میکند که چرا من را دعوت نکرده ای و ..در جواب نامه او حسن روحانی نامه ای محبت آمیز برای ظریف مینویسد که شاه بیت آن چند جمله کلیشه ای و مبهم و گنگ است. رییس جمهور مینویسد وزارت خارجه محور سیاست خارجی است و او به همه دستگاه های حاکمتی دستور داده است تا با ظریف هماهنگ باشند. جملاتی خنده دار که شاید در برنامه خنده وانه حتی حائز جایزه هم باشد. خنده دار از آن رو که منابع رسمی خبری اعلام نمودند ، حتی خود روحانی از سفر اسد به تهران بی خبر بوده است. البته کریمی قدوسی یکی از نمایندگان رادیکال مجلس در توجیه این بی خبری گفته است، اطراف رییس جمهور پر است از جاسوس و اگر روحانی زمان حضور اسد درتهران را مید انست قطعا اسرائیل هواپیمای اسد را ساقط می کرد. یعنی رییس جمهور در این حد و اندازه بی ارزش قلمداد میشود و حتی به او اجازه نم دهند در مورد روابط خارجی نظر دهد، حال،همان روحانی در یک بازی تمسخرآمیز به ظریف می گوید به همه دستور داده ام با شما هماهنگ باشند. البته نکته اصلی این نوشته تاکید بر بی کفایتی و محافظه کاری رییس جمهور نیست. مساله اصلی رو شدن دست ظریف است. تا کنون در مورد وزیر خارجه اینگونه فکر میکردیم که او برای دفاع از منافع ملی در برابر هر فشاری می ایستد اما ماجرای استعفایش فاش نمود در مورد او هم اغراق شده اشت. ظریف در جمع کارکنان وزارت خارجه ، حتی جرات این را هم ندارد که از کسانی که خودسرانه اسد را به تهران دعوت نموده اند گلایه کند. او کل ماجرا را به یک تعارض شخصی با دفتردار روحانی تنزل می دهد تا ثابت کند نه برای حفظ منافع ملت ، بلکه برای حفظ پست وزارت خارجه حاضر است در هر شرایطی که به او تحمیل شود کار کند. در حالیکه او میتوانست به بهانه این استعفا کلی حرف ناگفته بزند تا جامعه مدنی و رسانه ها به طرح و مطالبه آنها بپردازند اما ظریف نشان داد در چنین قد و قواره هایی نیست.
البته خودش این ماجرا به خوبی در توضیحاتش در مورد اخراج دو دوپلمات هلندی به خوبی فاش نمود جائیکه گفت بر اساس تصمیم ابلاغی به وزارت خارجه دو تن از دیپلمات های هلند را اخراج کردیم. او چنین گفت تا همچنان نشان دهد وزارت خارجه مهره ای بیش نیست.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.