حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

۹۰ درصد مردم تحرک کافی ندارند/ ۱۰ درصد مبتلا به دیابت

شناسه : 9864 21 دسامبر 2017 - 6:19 185 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۰ درصد مردم مبتلا به دیابت هستند، گفت: ۹۰ درصد مردم تحرک کافی ندارند. به گزارش تبریز ما، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ششمین کنگره علوم اعصاب گفت: ما توانسته ایم‌ در حوزه  تعداد مقالات خود را […]

۹۰ درصد مردم تحرک کافی ندارند/ ۱۰ درصد مبتلا به دیابت
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۰ درصد مردم مبتلا به دیابت هستند، گفت: ۹۰ درصد مردم تحرک کافی ندارند.

به گزارش تبریز ما، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ششمین کنگره علوم اعصاب گفت: ما توانسته ایم‌ در حوزه  تعداد مقالات خود را زیاد ‌کنیم اما به این معنا نیست که پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه  داشته باشیم و در مقایسه با دیگر رشته های حوزه سلامت ، علوم اعصاب جای پیشرفت دارد.

وی افزود: در دنیا  علوم اعصاب یک‌چهارم حوزه سلامت آنهاست اما در ایران علوم‌اعصاب هنوز ۱۰درصد از حوزه سلامت را هم‌ تشکیل نمی دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: در علوم اعصاب می بایست به کیفیت تحقیقات و فعالیت های پژوهشی توجه بیش‌تری شود. دانشگاه تهران به دلیل تعداد مراکز و اعضای هیئت علمی از دیگر دانشگاه‌ها جلو تر است.

ملک زاده ادامه داد: در این رشته جوانان زیادی وارد شده اند که نشان می دهند به علوم اعصاب توجه زیادی می شود. اکنون ما موسسه ای داریم که گروهی از آنها در حوزه علوم اعصاب فعالیت می‌کنند و طرح های تحقیقاتی آنان را مورد بررسی قرار داده و برای اجرایی شدن آنها بودجه در نظر گرفته می شود. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: نظام ثبت بیماری ها مسئله مهمی ست که خوشبختانه در کشور فعال شده است و در حوزه علوم اعصاب نیز فعالیت می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آلزایمر در سال‌های آینده در کشور به یک اپیدمی‌تبدیل می‌شود، گفت: در کشور ما عوامل ابتلا به آلزایمر، دیده می‌شود ۹۰درصد مردم تحرک‌ کافی ندارد و بیش از ۱۰ درصد به دیابت مبتلا هستند.

وی افزود: زیرساخت های مهمی در این حوزه انجام شده و از متخصصین ومحققین این حوزه می‌خواهم که طرح های خود را در این زمینه ارائه دهند. 

ملک زاده گفت: در سه شهر یزد، سمنان و اصفهان مطالعاتی در زمینه پیشگیری از بیماری ها بر روی زنان باردار انجام شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در کشور ما، امید به زندگی در بدو تولد افزایش یافته و تعداد افراد سالمند نیز در حال افزایش است. در سال‌های آینده درصد شیوع آلزایمر در کشور بالا می رود که موجب نگرانی می شود و مطمئنا روی خانواده ها و بودجه ها فشار عظیمی می آورد.

وی اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما عوامل شیوع آلزایمر دیده می شود. اگر چه اکنون در جهان مطالعات زیادی انجام شده است.  طبق تحقیقاتی که بر روی ۳۵هزار نفر زن و مرد شهری و روستایی انجام شده، ۹۰درصد ایرانیان تحرک کافی را ندارند.

ملک زاده خاطرنشان کرد: تقریبا ۵۰درصد ایرانیان وقتی به سن ۵۵سال می‌رسند فشار خون دارند، ۱۰درصد جمعیت ما دیابت دارند و۳۵درصد نیز پره‌دیابتی هستند که باید سعی کنیم مردم را فعال نگه داریم. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: باید خدماتی را به افرادی که وارد سنین سالمندی می شوند ارائه کنیم و مردم را از این اپیدمی پیشرو آگاه کنیم، زیرا اینها بیماری هایی است که که باید قبل از اینکه فراگیر شوند برای آنها برنامه ریزی کرد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.