حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

مبارزه با فساد، اولویت مدیریت شهرداری است/تمام افعال اداری باید مستندسازی شوند

شناسه : 9869 21 دسامبر 2017 - 8:14 421 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار تبریز تاکید کرد: بی‌ هیچ تعارف و شعاری، مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانیم؛ همه با اراده و خواست خود آمده‌ایم و باید فرصت خدمت را قدر بدانیم. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر، در بازدید از شهرداری منطقه ۳ تبریز، با بیان این‌که شهرداری‌های مناطق، در صف اول خدمتگزاری هستند، […]

مبارزه با فساد، اولویت مدیریت شهرداری است/تمام افعال اداری باید مستندسازی شوند
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: شهردار تبریز تاکید کرد: بی‌ هیچ تعارف و شعاری، مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانیم؛ همه با اراده و خواست خود آمده‌ایم و باید فرصت خدمت را قدر بدانیم.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر، در بازدید از شهرداری منطقه ۳ تبریز، با بیان این‌که شهرداری‌های مناطق، در صف اول خدمتگزاری هستند، از تلاش مدیریت و عوامل اجرایی این منطقه قدردانی کرد و گفت: باید مشکلات مردم را درک کرده و با صبر و سعه صدر بیشتری، در خدمت شهروندان باشیم.

وی با بیان این‌که بخش عمده‌ای از امورات مردم در کشور ما، بر عهده شهرداری‌ها است، افزود: هیچ مجموعه‌ای از نظر وسعت تشکیلات، حجم خدمات و تعداد ارباب رجوع، قابل‌قیاس با شهرداری نیست؛ به همین خاطر، شهرداری بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی، در معرض فساد است.

شهردار تبریز اضافه کرد: مبارزه با فساد، اولویت مدیریت شهرداری است؛ متاسفانه وارث حرف و حدیث‌هایی هستیم که از سال‌های گذشته، جا افتاده و باید با عملکرد مناسب خود، اعتماد عمومی را تقویت کنیم.

شهین‌باهر اظهار داشت: بازدیدهای سرزنده شهردار از مناطق و سازمان‌ها، حامل پیام است و ضروری است تا مدیران هر حوزه، با آگاهی از شرایط منطقه و سازمان، بر مجموعه خود نظارت و مشکلات منطقی کارکنان را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: سیستم اداری در مجموعه‌ای که مدیر، از موانع خدمت و مشکلات کارمندان بی‌اطلاع باشد، قطعاً کارآمد نیست.

شهردار تبریز با بیان این‌که خدمتگزاری، با سفارش‌ و توصیه امکان‌پذیر نیست، افزود: باید به دور از حب و بغض‌های شخصی، تمرکز خود را معطوف جلب رضایت شهروندان و تکریم ارباب رجوع کنیم.

وی با تاکید بر این‌که به عنوان شهردار تبریز، موارد لازم را با روال اداری پیگیری می‌کنم، گفت: ممکن است مراجعه‌کننده‌ای، خود را منسوب یا آشنای شهردار عنوان کند؛ قطعاً چنین توصیه‌هایی، مورد تائید بنده نیست و مسئولیت عمل به این قبیل توصیه‌ها، با عوامل اجرایی است.

هین‌باهر تصریح کرد: اختلاف و کدورت بین دو کارمند، باعث پیچیدگی فرآیند‌های اداری و معطلی شهروندان می‌شود؛ افرادی که به تعالی سیستم، جلب رضایت مردم و تکریم ارباب‌رجوع، اعتقادی نداشته ‌باشند، جایی در شهرداری نخواهند داشت.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که جایگاه فرد کارآمد و ناکارآمد، طبیعی است که باید متفاوت باشد، اضافه کرد: بر خلاف تصور عموم، نقش تعیین‌کننده در برنامه‌های اداری و اجرایی، با کارمندان است، نه با مدیران؛ این کارمند است که سیاست‌های مجموعه را اجرا می‌کند و رفتار او در مواجه با شهروندان، تعیین‌کننده است.

شهین‌باهر با تاکید بر این‌که هر رویه‌ای جز این، نشانه ضعف سیستم است، افزود: برنامه‌های اداری باید با رعایت دقیق سلسله‌مراتب اداری پیش برود و قابل‌قبول نیست که با وجود کارمندان حوزه‌های اجرایی، شهروندان مستقیماً به مدیر اجرایی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر این‌که پاسخگویی به ستاد، ملاک عمل ارزیابی مدیران است، گفت: مکاتبات ارسال‌شده از ستاد باید در اسرع وقت و با محتوای دقیق و کامل، پاسخ داده شود.

شهردار تبریز اظهار داشت: طرح‌های عمرانی و خدماتی، باید با رضایت شهروندان اجرا شود و صحیح نیست که نظر و خواست خود را به مردم تحمیل کنیم.

شهین‌باهر نیروهای بازنشسته را سرمایه ارزشمند شهرداری تبریز خواند و یادآورد شد: فردی که ۳۰ سال از عمر خود را صرف تلاش در صف خدمتگزاری کرده، باید تکریم شده و مطالباتش در اسرع وقت، پرداخت شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های آموزشی، اضافه کرد: فرهنگسراهای منطقه ۳ ظرفیت مهمی برای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است که باید با محتوا و نشاط بیشتری، فعال باشد.

شهردار تبریز، خاطرنشان کرد: شهردار منطقه باید فرصت‌های درآمدزایی پایدار را شخصاً پیگیری کرده و زمینه جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری را فراهم کند.

شهین‌باهر بر لزوم سیستم‌سازی و مستندسازی در فرآیند اداری تاکید کرد و افزود: تمام افعال اداری، به خصوص در پرونده‌های املاک و شهرسازی، باید از لحظه آغاز تا پایان، در سیستم، مستند شود؛ این شیوه، در میان‌مدت، نقطه‌ضعف‌ها و تعلل‌های خدمات اداری را مشخص کرده و احتمال دخالت‌های دستی در پرونده‌ها را از میان خواهد برد.

وی ادامه داد:  نشانی ایمیل شهردار تبریز و راه‌های ارتباطی با اداره‌کل بازرسی و حراست، باید در ورودی تمام زیرمجموعه‌های شهرداری، نصب و در معرض دید عموم باشند؛ به شخصه ایمیل درج‌شده را چک می کنم و در صورت نیاز، به سوالات و پیشنهادها، پاسخ می‌دهم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.