حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

گرامی‌داشت روز جهانی شهرها با حضور شهردار تهران و دو عضو شورای اسلامی شهر تبریز

شناسه : 8062 02 نوامبر 2017 - 5:02 236 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مراسم روز جهانی شهرها با حضور شهردار تهران و مدیران شهرداری، سفرا، روسای انجمن‌های دوستی شبکه شورای عالی با سایر کشورها، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، نماینده سازمان ملل، شورای شهر تهران و شورای شهر تبریز در باغ کتاب برگزار شد. به گزارش تبریز ما ،به گزارش روابط عمومی شبکه […]

گرامی‌داشت روز جهانی شهرها با حضور شهردار تهران و دو عضو شورای اسلامی شهر تبریز
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مراسم روز جهانی شهرها با حضور شهردار تهران و مدیران شهرداری، سفرا، روسای انجمن‌های دوستی شبکه شورای عالی با سایر کشورها، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، نماینده سازمان ملل، شورای شهر تهران و شورای شهر تبریز در باغ کتاب برگزار شد.

به گزارش تبریز ما ،به گزارش روابط عمومی شبکه انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها این برنامه با خوش آمدگویى دیپلماتیک دکتر گشتاسب مظفرى معاون بین الملل مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهردارى تهران و  دکتر رضا سیدان نایب رئیس شبکه شوراى عالى انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها صورت گرفت و میهمانان پس از بازدید از باغ کتاب با شهردار تهران دیدار کردند. در این برنامه که توسط علی اکبر عبدالرشیدی اجرا شد،

امین عارف نیا مشاور شهردار تهران و رئیس بین الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: به نوبه خودم این روز را که روز پراهمیتی است به همه شما حضار تبریک عرض می کنم.

این برنامه تلاش مشترک مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد با همکاری سازمان های دیگر است.

تهران دارای موقعیت منحصر بفردی است و به عنوان محور مهم مطرح بوده و همکاری های نزدیک با کشورهای منطقه دارد.

وی افزود: تهران با بهره گیری از زیرساخت های مناسب و  شبکه ملی رادیو و تلویزیون نقش مهمی در توسعه ارتباطات دارد.

عارف نیا تصریح کرد: شهر تهران با نزدیک ۳۰ شهر از  شهرهای منطقه و‌ جهان روابط دوستی وخواهر خواندگی دارد که اولین آن سئول و آخرین آن سارایوو است و هم اکنون تهران یکی از شاخص ترین کلان شهرهای جهان در حوزه دیپلماسی شهری است . 

سیامک مقدم نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران نیز گفت:  امسال چهارمین سالی است که این برنامه برگزار می شود. روز جهانی شهرها فرصتی است تا باب گفتگو  را باز کند و به توسعه شهرها کمک کند.

وی افزود: با توجه به رشد شهرنشینی در ایران و جهان به نظر می رسد که نظام های گذشته و سنتی گذشته دیگر توانایی مواجه با این چالش ها را ندارد و نیاز به توانایی خلاق متناسب با شرایط امروزی هست.امیدوارم تهران با حضور بیشتر در مجامع بین المللی نقش خود را بطور پر رنگ تر ایفا کند.

گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران نیز گفت: باید از فضای شهری و فرهنگ ها محافظت کنیم و شهرها را در مقابل بلایای طبیعی مقاوم کنیم.

وى گفت : من معتقدم با کیفیت نظام آموزشی در ایران و انبوه جوانان تحصیلکرده شما می توانید به سمت شهرهای مدرن تر حرکت کنید . 

نماینده سازمان ملل عنوان کرد: جوان ها اینجا جمع شده‌اند، این شهری است که شما به ارث خواهید برد بنابراین از خود بپرسید چگونه آن را‌ نگه می دارید .

هر چه شرایط در جوامع ما بهتر شود، به همان نسبت در کیفیت زندگی تاثیر می گذارد.

ابراهیم رحیم‌ پور معاون آسیا و‌اقیانوسبه وزارت امور خارجه ضمن رساندن سلام دکتر ظریف وزیرامور خارجه به مهمانان مراسم گفت: در بخش بیرونی کشور در یک تلاش سخت مسیر خوبی را طی کردیم حالا اینکه در این تجمع بین المللی یک‌ کشورى نغمه دیگری سر می دهد، این نغمه وی نمی تواند روى نظر بقیه اثر بگذارد .

وی افزود: اعتقاد دارم ما قادر هستیم که معضلات شهریمان را  ساماندهی کنیم و به جلو پیش برویم.

توقع ما از شهردارانمان این است که از زشتی های شهرها کم کنند و به زیبایی ها اضافه کنند

محمد علی نجفی شهردار تهران نیز در این مراسم گفت:  مهاجرت، رشد حاشیه نشینی، نابرابری اجتماعی و‌ رشد خشونت های اجتماعی خصوصیت مشترکی است که در شهرهای  مختلف وجود دارد و دیده می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه می خواهم چشم انداز و تلقی خودم را از تهران بیان کنم، خاطر نشان کرد: تهران در عین زیبایی و ظرفیت ارزشمند با چالش هایی مواجه است.نابرابری اجتماعی مهم ترین چالشی است که پیش روی شهر تهران قرار دارد و انسجام اجتماعی را تهدید می‌کند.

یکی از اصلی ترین جلوه های این نابرابری جمعیت ساکن در بافت های نابسامان است و‌مردمی که در چنین مناطقی زندگی می کنند، به خدمات دسترسی محدود دارد .تمرکز آسیب های اجتماعی زندگی بخشی از جمعیت را تهدید می‌کند و‌در این میان  زنان سالمندان و کودکان بیشتر در معرض آسیب قرار دارد وبر مدیران شهری است که در این موضوع حساس باشند.

شهردار تهران ادامه داد: دومین چالش خطراتی است که ساکنان را تهدید می کنند مانند آلودگی هوا که سلامت جسمی و روانی ساکنان را کاهش می دهد.

نجفی در پایان خاطر نشان کرد: من امیدوارانه چشم به آینده تهرانی دوخته ام که در آن فرصت های زندگی عادلانه ترو محیط آن ایمن تر و‌فضای اجتماعی آن اخلاقی تر است .

 با هماهنگى دکتر رضا سیدان نایب رئیس شبکه شوراى عالى انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها و مهندس تورج ساکت نماینده ى شبکه انجمنها سه تن از شوراى شهر تبریز، دکتر اکبرنژاد رئیس شوراىشهر ، دکتر قلى زاده و دکترصادق زاده حضور به هم رساندند . و در پایان مراسم از طرف شوراى شهر تبریز هدایایى به رسم یادبود به محمدعلى نجفى شهردار تهران اهداء کردند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.