حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11407 تعداد نوشته های امروز : 1×

کرکج، در آستانه محرومیت‌زدایی است

شناسه : 7987 31 اکتبر 2017 - 4:45 1087 بازدید

[ad_1] تبریز ما: کرکج یکی از روستاهای پیرامونی شهر تبریز است که در سال‌های اخیر، با واگذاری به شهرداری منطقه ۵ تبریز، در آستانه تحول قرار گرفته است. به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه ۵ تبریز، نام اصلی کرکج، «کرگچ» به‌ معنی جایی است که در آن‌جا گچ و آهک به ‌وفور یافت […]

کرکج، در آستانه محرومیت‌زدایی است
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: کرکج یکی از روستاهای پیرامونی شهر تبریز است که در سال‌های اخیر، با واگذاری به شهرداری منطقه ۵ تبریز، در آستانه تحول قرار گرفته است.

به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه ۵ تبریز، نام اصلی کرکج، «کرگچ» به‌ معنی جایی است که در آن‌جا گچ و آهک به ‌وفور یافت می‌شود. در میان روستاهای واقع در محدوده قانونی حوزه استحفاظی منطقه، کرکج وضعیت نامتوازنی دارد و یکی از جمعیت‌پذیرترین نقاط عمده روستایی به شمار می آید.

رشد جمعیت در این منطقه بیش از ۶ درصد است. این رشد، ناشی از سرازیر شدن مهاجران از مناطق هشترود، بستان آباد، سراب و غیره به کرکج است. حتی اسم برخی از محلات کرکج بنام بعضی روستاها ثبت شده است. کرکج با داشتن جمعیتی درحدود۱۰هزارنفر ازمناطق کم برخوردار تبریز است. در سه سال اخیر چندین پروژه بزرگ در این محله اجرا شده که نقش مهمی در ارتقای رفاه و آسایش ساکنین کرکج داشته است.

اولین مسیرگشایی انجام شده درکرکج با ۱۰۰میلیارد ریال هزینه باعث رونق ساخت وساز شده و همچنین در زیباترشدن ورودی یک محله با بافت روستایی تاثیرگذاربوده است.

 احداث مجموعه ورزشی از دیگر پروژه هایی بود که با اعتباری بالغ بر۵۰ میلیارد ریال جوانان و شهروندان کرکجی را به ورزش و تندرستی تشویق کرده است.

 آسفالت ریزی اساسی و جدول کشی از دیگراقداماتی است که همه ساله شهرداری منطقه پنج با هدف کاستن از میزان محرومیت در کرکج انجام می‌دهد.

در سال جاری ۵۰ محله کرکج از خدمات آسفالت ریزی برخوردارشده‌اند.

هدایت آبهای سطحی با هدف جلوگیری از جاری شدن سیل وتوجه نمودن به مسایل زیست محیطی از دیگر طرح های اجرا شده در این محله است. از مهم‌ترین و اساسی ترین طرح های عمرانی که در کاستن از میزان محرومیت و همچنین افزایش توسعه در کرکج نقش‌آفرین خواهد بود می‌توان به تقاطع غیرهمسطح کرکج اشاره کرد که عملیات عمرانی آن با پایان طرح مطالعاتی آغاز خواهد شد.

 

 این پروژه که درمسیر جاده تهران واقع شده علاوه بر حذف سفرهای زاید درون شهری از میزان تصادف های رخ داده دراین مسیر پرترافیک نیز خواهد کاست.

کرکج به عنوان محله‌ای با بافت روستایی در چند سالی که از واگذاری‌اش به شهرداری می‌گذرد به آینده امیدوارتر است. این منطقه با جدیت قصد دارد رنگ محرومیت را از چهره بزداید. با ادامه توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری به عنوان اصلی ترین تاکید و سیاست منطقه پنج، درسال‌های آینده نیز شاهد کاستن از میزان محرومیت درکرکج خواهیم بود. دراین محله زیرساخت‌هایی همچون سه  باب مدرسه، خانه بهداشت و مسجد نیز توسط دستگاه‌های دولتی احداث شده است. کرکج به لحاظ واقع شدن در مسیرجادهتهران – تبریز و ورودی این شهر، نیازمند ساماندهی و توانمندسازی است که در این رابطه شهرداری منطقه پنج علاوه بر اجرای چند پروژه برای سال‌های آتی برنامه ریزی‌های درازمدت را انجام داده است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.