حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کاشت یک میلیون اصله نهال در تبریز تا پایان اسفند ماه / شهرداری به دنبال احیای باغ شهر تبریز

شناسه : 12156 07 مارس 2018 - 2:48 221 بازدید

تبریز ما: شهردار کلانشهر تبریز گفت: تا پایان اسفند ماه سال جاری یک میلیون نهال و بوته درختی در تبریز غرس خواهد شد. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین باهر با اعلام این خبر گفت: شهرداری تبریز با هماهنگی و همکاری اداره کل منابع طبیعی، اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی، شرکت شهرک های […]

کاشت یک میلیون اصله نهال در تبریز تا پایان اسفند ماه / شهرداری به دنبال احیای باغ شهر تبریز
پ
پ


تبریز ما: شهردار کلانشهر تبریز گفت: تا پایان اسفند ماه سال جاری یک میلیون نهال و بوته درختی در تبریز غرس خواهد شد.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین باهر با اعلام این خبر گفت: شهرداری تبریز با هماهنگی و همکاری اداره کل منابع طبیعی، اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی، شرکت شهرک های صنعتی و کارخانجات صنعتی پیرامون تبریز تا پایان امسال یک میلیون اصله نهال غرس خواهد کرد.

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه این اقدام گامی در راستای احیای باغ شهر تبریز خواهد بود، افزود: کاشت یک میلیون اصله نهال با همکاری و مشارکت دستگاههای مختلف گام های ارزنده شهرداری تبریز در جهت توسعه فضای سبز و ریه های تنفسی شهر خواهد بود.

مهندس ایرج شهین باهر با تاکید بر اهمیت مدیریت منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آن افزود: هماهنگی های لازم برای مدیریت سیستماتیک منابع آبی در مناطق مورد کشت این نهال ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی شده است، با انتخاب گونه های سازگار با محیط منطقه و مقاوم در برابر کم آبی، استفاده از شیوه های نوین آبیاری و همچنین استفاده از پساب های تصفیه شده شهری برای آبیاری این نهال ها بتوانیم از حداقل مصرف آب بیشترین بهره وری را بنماییم.

شهردار تبریز تداوم گام های سبز شهرداری تبریز را در سایه همگامی و همراهی شهروندان و دستگاههای اجرایی و کارخانجات دانست و گفت: سمت و سوی سیاست های شهرداری تبریز به سوی کاستن از سطح چمن کاری در شهر و افزایش کاشت درختان در راستای استفاده بهینه از منابع آبی شهر می باشد ضمن اینکه فضاهای پیرامون شهری بهترین محل ها برای کاشت انبوه درختان و تقویت ریه های شهری هستند.

مهندس ایرج شهین باهر در پایان سخنانش نقش درختکاری در تلطیف هوای منطقه و افزایش زیبایی های بصری و منظر شهری و منطقه را از نتایج مورد انتظار در این طرح دانست و گفت: توسعه فضای سبز، زیباسازی منظر شهری و ایجاد محیطی آرامش بخش و سالم برای شهروندان با توسعه درخت کاری در شهر و پیرامون آن محقق شدنی است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.