حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پورتال شهرداری منطقه یک – نقش آموزش رسوم و آئینهای سنتی و ملی به کودکان ، شکوفائی فرهنگی را در پی خواهد داشت.

شناسه : 9846 21 دسامبر 2017 - 3:12 294 بازدید

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه یک کلانشهر تبریز، مهندس مولاخواه شهردار منطقه یک با حضور در مراسم آغاز ویژه برنامه های شب یلدا به اهمیت آموزش آئینهای سنتی و ملی و رسوم این دیار به کودکان که موجب شکوفائی فرهنگی خواهد شد اشاره نمودند. براساس این گزارش مهندس مولاخواه ضمن با اهمیت برشمردن این […]

پورتال شهرداری منطقه یک – نقش آموزش رسوم و آئینهای سنتی و ملی به کودکان ، شکوفائی فرهنگی را در پی خواهد داشت.
پ
پ

به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه یک کلانشهر تبریز، مهندس مولاخواه شهردار منطقه یک با حضور در مراسم آغاز ویژه برنامه های شب یلدا به اهمیت آموزش آئینهای سنتی و ملی و رسوم این دیار به کودکان که موجب شکوفائی فرهنگی خواهد شد اشاره نمودند.

براساس این گزارش مهندس مولاخواه ضمن با اهمیت برشمردن این مراسمات که ریشه در رسوم و آئینهای ملی و منطقه ای دارند بیان داشت: در صورت آموزشهای لازم به نسل جدید می توانیم از بسیاری  آسیب های اجتماعی و خطرات گرایش به فرهنگهای غرب پیشگیری نمائیم و نسل آینده را پرورش داده تا به شکوفائی و فرهیختگی افراد و فرهنگ این مرز و بوم کمکهای شایانی بنمائیم.

شهردار منطقه یک اظهار نمود: شب یلدا یکی از آئینهای ایرانی، آذربایجانی است که ریشه در تاریخ دارد و هزاران سال است که در این خاک پرگهر برگزار می گردد و این شب نماد فردائی روشن و زایش نور و سرور و برکت می باشد و اعلام می دارد پایان هرسیاهی و تباهی روزی روشن و خورشیدی زیبا را در پی خواهد داشت .

وی کفت: شب یلدا در آذربایجان با برگزاری آئینهای خاص دارای جایگاهی ویژه در بین خانواده ها می باشد مخصوصاً جوانان که به خانه بخت می روند و امید وارانه میخواهند از فردائی روشن بهره برده این شب را با ویژگی خاصی سپری می نمایند.

مهندس مولاخواه اضافه نمود: هر کدام از وسائل سفرۀ شب یلدا نماد و نشانه ای است از برکت و رحمت و شور و شعف و همدلی و همگرائی و در این شب قصه های زیبا و افسانه های آذربایجان گفته می شد که می توان همانها را به کودکان گفته تا بدانند که این آئینها و رسوم کهن دارای چه ارزشهای والائی می باشند و بیشتر شناخت یافته تا به فرهنگ مبتذل غرب گرایش نیابند و از این فرهنگ پر از مهر و شادمانی بهره ببرند.

شایان ذکر است این مراسمات به همت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه یک در سطح حوزه برگزار و شامل قصه گوئی، نمادهای آذربایجان ، نمایشهای طنز، نمایشگاه وسائل و مناسبت شب یلدا ، سرود ، شعر و… می باشد.

 


.


.


.


.


.


.


امور ارتباطات شهرداری منطقه یک کلانشهر تبریز

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.