حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پورتال شهرداری منطقه یک – برگزار مراسم روز بزرگداشت استاد شهریار در فرهنگسرای شهید بهشتی

شناسه : 6414 18 سپتامبر 2017 - 8:51 575 بازدید

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک کلانشهر تبریز، مهندس مولاخواه شهردار منطقه یک از برگزاری مراسم روز بزرگداشت استاد تبریز ما در فرهنگسرای شهید بهشتی این منطقه خبر داد. براساس این گزارش مهندس مولاخواه اعلام داشت: جایگاه استاد تبریز ما در فرهنگ و تعالی آن در کشور و فرامرزها بسیار جایگاه رفیع و بزرگی […]

پورتال شهرداری منطقه یک – برگزار مراسم روز بزرگداشت استاد شهریار در فرهنگسرای شهید بهشتی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک کلانشهر تبریز، مهندس مولاخواه شهردار منطقه یک از برگزاری مراسم روز بزرگداشت استاد تبریز ما در فرهنگسرای شهید بهشتی این منطقه خبر داد.

براساس این گزارش مهندس مولاخواه اعلام داشت: جایگاه استاد تبریز ما در فرهنگ و تعالی آن در کشور و فرامرزها بسیار جایگاه رفیع و بزرگی است و شاید آنچنان که باید نتوانسته باشیم این بزرگمرد ادب و شعر را شناخته و شناسانیم لذا نه تها یک روز بلکه در تمامی لحظات شیرین زندگی در بین خانواده ها و اجتماعات مختلف می توان از کلام و قلم شیوای استاد تبریز ما  بهره جسته و به کار ببریم تا بتوانیم قطره ای از دریای شوق و تلاش ایشان را به تصویر کشانیم.

شهردار منطقه یک اظهار نمود: مراسم بزرگداشت استاد تبریز ما در فرهنگسرای شهید بهشتی همزمان با روز بزرگداشت استاد تبریز ما پیش بینی شده در حوزه فرهنگی و هنری منطقه بود که با حضور شهروندان گرامی و سخنرانی استاد مهرنگ یکی از اساتید بنام استان برگزار و مورد توجه قرار گرفت.


.


.


.


شایان ذکر است استاد مهرنگ دراین مراسم اعلام نمود: خداشناسی و معرفت استاد تبریز ما به خدا و دین در غزلهای جلوه جانانه ، مناجات ، درس محبت ، ابدیت ، بال همه و عشق ، قصیده توحید، راز و نیاز و علی ای همای رحمت مندرج است.

وی اشاره داشت : علاقه به آب و خاک وطن را در تبریز ما در غزل عید خون و قصایه مهمان شهریور، آذربایجان  و چندین غزل و مثنوی دیگر به زبان شعر می توان یافت .


.


.


استاد مهرنگ گفت: اصولاً شرح حال و خاطرات زندگی استاد تبریز ما در خلال اشعار خوانده می شود و هر نوع تغییر و تعبیری که در آن اشعار بشود به افسانه زندگی او نزدیک است و حقیقتاٌ حیف است که آن خاطرات از پردۀ رویا و افسانه خارج شود.


در پایان مراسم رامین راستی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه یک با اهداء هدیه ای فرهنگی از زحمات و تلاشهای استاد مهرنگ تقدیر بعمل آوردند.

 

روابط عمومی شهرداری منطقه یک تبریز


[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.