حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

هوای تبریز در وضعیت ناسالم قرار دارد

شناسه : 9536 12 دسامبر 2017 - 3:32 203 بازدید

تبریز ما: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز در وضعیت ناسالم قرار دارد. به گزارش تبریز ما، حمید قاسمی اظهار داشت: آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در تبریز نشان می دهد که شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق ۲.۵ میکرون ۱۴۱ پی. اس. آی و به حالت […]

هوای تبریز در وضعیت ناسالم قرار دارد
پ
پ


تبریز ما: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش تبریز ما، حمید قاسمی اظهار داشت: آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در تبریز نشان می دهد که شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق ۲.۵ میکرون ۱۴۱ پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.

وی با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی. اس. آی باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضعیت اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود، ادامه داد: مردم از ترددهای غیرضروری و فعالیت طولانی در فضای باز خودداری کنند.

وی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: مردم با حداقل رساندن تردد با خودروی شخصی، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری، نسوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و شهرهای بزرگ، پرهیز از سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم، زباله و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در راستای کاهش آلودگی هوا ایفای نقش کنند.

قاسمی سپس ادامه داد: باید کودکان و بیماران قلبی و ریوی از حضور در مکان های باز خودداری کنند و مردم نیز ار خودروهای شخصی استفاده نکنند تا همچون چند روز گذشته وضعیت هوا به وضعیت سالم برسد.

وی افزود: امیدواریم شهروندان با رعایت نکات زیست محیطی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی درجهت کاهش شاخص آلودگی هوای تبریز گام بردارند.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.