حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مهران حاتمی: مهمترین دستاورد لیگ بسکتبال کشف تبریز در این رشته بود/ 3 ملی پوش بسکتبال ایران در تبریز احیا شدند‌

شناسه : 11871 19 فوریه 2018 - 6:21 313 بازدید

تبریز ما: سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز گفت: مهمترین دستاورد مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور کشف شهر تبریز و هواداران پرشورش بود.   مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز موفق به خلق یک شگفتی بزرگ شده و تیم بسکتبال این باشگاه را به مقام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال کشور رساند. اتفاقی که برای نخستین […]

مهران حاتمی: مهمترین دستاورد لیگ بسکتبال کشف تبریز در این رشته بود/ 3 ملی پوش بسکتبال ایران در تبریز احیا شدند‌
پ
پ


تبریز ما: سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز گفت: مهمترین دستاورد مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور کشف شهر تبریز و هواداران پرشورش بود.

  مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز موفق به خلق یک شگفتی بزرگ شده و تیم بسکتبال این باشگاه را به مقام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال کشور رساند.

اتفاقی که برای نخستین بار در بسکتبال برای استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

به گزارش تبریز ما، خبرگزاری فارس در آذربایجان‌شرقی گفت‌و‌گویی با مهران حاتمی در مورد قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری تبریز داشته است که مشروح آن به شرح زیر است.

آقای حاتمی با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید به عنوان اولین سوال می‌خواستیم دلایل قبول مسوولیت تیم شهرداری تبریز را بدانیم با علم به اینکه تبریز هیچ وقت در بسکتبال ایران جزو تیم‌های مدعی نبوده است.

2 سال پیش از طریق هم تیمی سابقم در تیم ملی آقای عطا شرفشاهی درخواست هدایت تیم بسکتبال شهرداری تبریز به من داده شد و بعد از گفت‌و‌گو با آقای هوشیار شهردار منطقه 5 تبریز و بررسی شرایط موجود هدایت تیم بسکتبال شهرداری تبریز را قبول کردم.

 البته باید عنوان کنم من در دوره بازیکنی یک دوره کوتاهی در بسکتبال تبریز حضور داشتم و از بسکتبال این شهر آشنایی داشته و امید به آینده را در بسکتبال این شهر دیدم، اما از طرفی هم می‌دانستم که تبریز نزدیک به یک دهه در سطح اول بسکتبال ایران نبوده و کار سختی را پیش رو داشتم.

سال اول صعود به مرحله پلی‌آف و سال دوم کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال کشور کارنامه فوق‌العاده شما در تیم بسکتبال شهرداری تبریز است. از قهرمانی تیم خود بفرمایید؟

یک تیم 2 ساله را قهرمان ایران کردم اما این قهرمانی تنها با من به دست نیامد و این موفقیت را مدیون 2 سال تلاش مسوولان باشگاه شهرداری، آقایان دکتر رحیمی و هوشیار، کادر فنی، غیرت و تعصب بازیکنان و تشویق هواداران تیم شهرداری تبریز به دست آمد.

ما سال گذشته تجربه خوبی را در لیگ برتر کسب کردیم و پیش از آغاز فصل با آقای هوشیار مدیر تیم بسکتبال جلسه‌ای برگزار کرده و عنوان کردم اگر می‌خواهیم در لیگ امسال موفق باشیم و نتایج بهتری کسب کنیم باید بازیکنان خوبی را جذب کنیم و در همین راستا 3 ملی‌پوش ایران به نام‌های داودی، ارغوان و کاردوست جذب تیم شهرداری تبریز شدند و در کنار آن 2 بازیکن خوب خارجی هم گرفتیم تا اسکلت اصلی تیم پایه‌ریزی شود و بازیکنان جوان و آینده‌دار سال گذشته خود را نیز حفظ کردیم تا تیمی پرقدرتی داشته باشیم.

این 3 بازیکن ملی‌پوش چطور راضی به حضور در تیم شهرداری تبریز که مدعی نبود، شدند؟

واقعیت‌اش این است که این 3 بازیکن به نام‌های آرن داودی،  روزبه ارغوان و اصغر کاردوست را ما در حالی گرفتیم که سایر تیم‌های آنها را نخواسته بودند، اما در فضای سلامت تیم بسکتبال شهرداری تبریز مشخص شد که این بازیکنان چقدر شایسته بودند و نقش بسزایی در قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری تبریز داشتند.

من هیچ گاه کاردوست را در این سطح بالا ندیده بودم و روزبه ارغوان هم سال خوبی داشت و آرن داودی که اصلا دیده نمی‌شد و دوباره احیا شده و به تیم ملی بسکتبال هم دعوت شد.

هر چند قهرمانی تیم با 5 بازیکن اصلی تیم که 3 ملی پوش و 2 بازیکن خارجی به دست آمد، اما باید از بازیکنان جوان و بومی شهرداری تبریز هم به نیکی یاد کنیم و زمانی که بازیکنان مطرح تیم در بازی مقابل آبادان 5 خطای شده و از زمین مسابقه خارج شده بودند، این بازیکنان جوان بودند که بازی را اداره کرده و تیم را به سمت پیروزی سوق دادند و از زحمات سجاد پذیرفته، محمد اجاقی، طاهرخانی،محمد زارعی، محمد خالقی، فلاحت و سایر بازیکنان به نیکی یاد می‌کنیم.

بازیکنان خارجی شما در چه سطحی بودند؟

پولکو که از کشور کروات است را از سال پیش می‌شناختیم و وی فصل گذشته هم چند بازی ما را همراهی کرد.

اما در استفاده از بازیکنان خارجی به تجربه بزرگی دست یافتیم. سال گذشته در مرحله پلی‌آف یک بازیکن خارجی را جذب کردیم که 2 ماه قرارداد با ما داشت، اما درست در شروع پلی‌آف تیم را ترک کرد و کار برای ما خیلی سخت شد. از این موضوع درس خوبی گرفتیم و فهمیدیم دلال‌هایی هستند که روی بازیکنان خارجی تاثیرگذا‌شته  می‌خواهند رتبه‌ها را خود تعیین کنند، ما در این مورد مدارک لازم را به فدراسیون بسکتبال دادیم هر چند می‌دانستیم که دیگر اثبات این قضیه سودی برای ما ندارد.

ما این فصل به غیر از پوولکو، جردن دومنیکن از کشور فرانسه را هم داشتیم که هر 2 بازیکن خارجی به تیم ما خیلی کمک کردند.

سخت‌ترین بازی شما در طول فصل کدام بود؟

بازی با تیم پالایش نفت آبادان سخت‌ترین بازی تیم بود و ما به سختی این تیم را 3 بر 2 شکست دادیم.

از 3 برد ما 2 برد به سختی به دست آمد و در یکی از بازی‌ها تا 3 ثانیه پایانی عقب بودیم و در بازی پنجم هم تا 15 ثانیه پایانی 6 امتیاز عقب بودیم، اما خوشحالم که بگویم بازیکنان تیم به بلوغ فکری رسیده بودند و در ثانیه‌های پایانی موفق به جبران امتیازات عقب افتاده شده و بازی را با پیروزی به اتمام رساندند.

تیم آبادان یک بازیکن خارجی داشت که ما هر چقدر تلاش بیشتر کردیم که وی را مهار کنیم، وی بیشتر توپ را وارد سبد کرده و ما را اذیت کرد و عملکرد دقیقه یک با دقیقه آخر این بازیکن یکی بود.

ما اگر بازی برابر تیم آبادان را واگذار می کردیم، احتمال داشت اصلا روی سکو نمی رفتیم.

و بالاخره بازی فینال که خیلی نزدیک و هیجان انگیز بود

بله. ما بازی اول را در تبریز با پیروزی به اتمام رساندیم اما در بازی دوم در حالی که 10 امتیاز پیش بودیم، نتیجه را واگذار کردیم.

در بازی سوم که در تهران بود نتیجه را باز واگذار کردیم، اما نتیجه بازی چهارم را مقتدارنه به سود خود به اتمام رساندیم تا تکلیف قهرمانی به تبریز و بازی پنجم کشیده شود.

بازیکنان تیم شهرداری به این خودباوری رسیده بودند که می‌توانند قهرمان شوند و از همان ابتدای بازی کاملا به بازی تسلط داشته و تنها در کوارتر سوم فاصله 2 تیم تا 3 امتیاز کاهش یافت که آن هم به دلیل این بود که مهرام در تمامی بازی‌های خود فشارش را در کوارتر سوم به حریف وارد می‌کند و ما نیز برای کوارتر چهارم یکی دو بازیکن اصلی خود را از زمین مسابقه خارج کردیم تا استراحت کنند و خوشبختانه موفق شدیم در نهایت برابر تیم مهرام به برتری رسیده و به مقام قهرمانی دست یابیم.

از وضعیت بازی پایانی بگوید؟

واقعا روز فراموش نشدنی بود. من خودم قبل از شروع بازی به سختی وارد سالن مسابقه شدم و از میزان تعصب و غیرت تماشاگران تیم شهرداری خودمان شوکه شده بودیم چه برسد به تیم مهمان.

سالن 3 ساعت قبل از شروع مسابقه پر شده بود و جا دارد از هواداران تیم و همچنین مسوولان شهرداری تبریز، آقای شهین باهر شهردار تبریز، آقای دکتر رحیمی رئیس سازمان ورزش شهرداری تبریز و آقای هوشیار شهردار منطقه 5 تبریز نهایت تشکر و قدردانی را با حمایت از تیم بسکتبال شهرداری تبریز را کنم.

از کادر فنی تیم شهرداری تبریز هم نهایت تشکر را دارم که اکثر سابقه کار در تیم ملی و یا سال‌ها در لیگ برتر بسکتبال کشور را داشته و خصوصا آقای حسن محمودیان که روزانه 7 الی 8 ساعت کار آنالیز تیم‌ها‌ را انجام می‌داد و گاهی شب تا صبح در این مورد اطلاعات لازم را استخراج می‌کرد.

آینده شما در تیم بسکتبال شهرداری تبریز، آیا در این تیم خواهید ماند؟

هنوز مشخص نیست، اما هر چه خدا بخواهد و فعلا در خدمت بسکتبال تبریزهستیم.

 البته باید عنوان کنم حفظ قهرمانی از کسب قهرمانی سخت‌تر است و به نظر من کار تیم بسکتبال شهرداری تبریز‌ تازه شروع شده است.

بسکتبال شهرداری تبریز علاوه بر مسابقات لیگ برتر سال آینده که باید برای حفظ قهرمانی تلاش کند، رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا و همچنین قهرمانی باشگاه‌های آسیا را داشته و من معتقد هستم بسکتبال تبریز با این هوادارانش می‌توانند سال‌های حرف اول را در ایران بزنند.

تیم شهرداری تبریز تیمی یکدستی بود؟

دقیقا همین طور است. به نظر خودم تیم من از همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال کشور تیم‌تر بود. هر کسی که وارد زمین می‌شد وظیفه‌اش را عالی انجام می‌داد بودن اینکه نقش خود را فراموش کند و از این بابت از بچه‌های تیم متشکر هستم.

البته این نکته را باید عنوان کنم که ما در کوران مسابقات روز به روز بهتر شدیم و بین بازی اول و آخر ما در لیگ برتر فاصله زیادی وجود داشت. در روز اول مسابقات کسی روی تیم ما حساب باز نمی‌کرد، اما رفته رفته بازیکنان تیم هماهنگ شده و به بلوغ فکری رسیدند و دیدید که با چه شایستگی به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافتند.

مهرام رقیب‌تان در فینال حریف سرسختی بود و روند این تیم نیز سیر صعود داشت.

حضور مهران در لیگ تنور مسابقات را گرم‌تر کرده بود و به مسابقات شور وشوق خاصی بخشیده بود. همه می‌گفتند تیم مهرام تیمی با بازیکنان جوان است اما به نظر من تیم مهرام از بازیکنان خوب جوانی تشکیل شده بود. در این تیم بازیکنان بسیار خوبی حضور داشتند و بازیکنان خارجی این تیم هم جزو بهترین های لیگ بودند و این تیم نیز همانند تیم ما در کوران مسابقات رفته رفته بهتر شد و مهرام از مرحله پلی‌آف تا پایان مسابقات رشد زیادی داشتند.

سالن مسابقه تیم شهرداری تبریز نیز با انتقادات زیادی روبرو بود؟

اتفاقا سالن مسابقه شهید توانای شهرداری تبریز وضعیت خوبی داشت، البته یک سری اشکالات فنی کوچک در رختکن داشت، اما سالن مسابقه استاندارد بوده و از خیلی از سالن‌هایی که مسابقات بسکتبال در آن برگزار شد، بهتر بود.

در یک مسابقه ای هم که یکی از 24 ثانیه‌های بازی خراب شده بود، این اشکال به حساب میزبان گذاشته شد و تیم من بدون 24 ثانیه به مصاف حریف خود رفت و این فشار زیادی روی تیم ما وارد کرد و بازیکنان تیم من نتوانستند از مالکیت توپ به خوبی استفاده کنند و خرابی 24 ثانیه به ضرر ما شد، اما گلایه نکرده و این نقص را قبول کردیم.

حرف پایانی؟

بسکتبال ایران شهری را کشف کرده است که علاوه بر مسوولان دلسوز، تماشاگران و هواداران پرشوری داشته و به نظر من هواداران تیم بسکتبال شهرداری تبریز پدیده مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور بودند.

فارس/ فرهاد فرهادپور

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.