حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

منطقه تاریخی، فرهنگی تبریز، آماده میزبانی رویداد گردشگری ۲۰۱۸

شناسه : 11914 22 فوریه 2018 - 6:40 455 بازدید

تبریز ما: شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرداری منطقه۸ تبریز، وعده میزبانی شایسته بازار تبریز در رویداد ۲۰۱۸ را داد. شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرداری منطقه۸ تبریز، وعده میزبانی شایسته بازار تبریز در رویداد ۲۰۱۸ را داد.  به گزارش تبریز ما به […]

منطقه تاریخی، فرهنگی تبریز، آماده میزبانی رویداد گردشگری ۲۰۱۸
پ
پ

تبریز ما: شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرداری منطقه۸ تبریز، وعده میزبانی شایسته بازار تبریز در رویداد ۲۰۱۸ را داد.

شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرداری منطقه۸ تبریز، وعده میزبانی شایسته بازار تبریز در رویداد ۲۰۱۸ را داد.

 به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه ۸ تبریز، محبوب تیزپاز خاطرنشان کرد: به مناسبت رویداد مهم ۲۰۱۸، ما با همکاری سازمان میراث فرهنگی، خود را بر روی بازار تاریخی تبریز متمرکز کرده‌ایم تا در این رویداد مهم سربلند حاضر شویم.

تیزپاز در ادامه اهم پروژه های اجرا شده و در حال اجرای شهرداری منطقه ۸ را تشرح کرد.

کفسازی و جداره سازی بازار حرمخانه

وی با بیان این‌که طرح پیاده راه حرمخانه یکی از پروژه های مهم عمرانی شهرداری منطقه ۸ است که به عنوان ورودی شرقی بازار تبریز توسط شهرداری منطقه ۸ اجرا شده است، افزود: بعد از  زیر زمینی نمودن تاسیسات برق و مخابرات، عملیات کفسازی این مسیر ۲۲۰ متری اجرا شده است؛ در کنارآن عملیات جداره سازی سنتی مسیر را با آجرهای طرح سنتی انجام دادیم که  این پروژه  به عنوان نگین پروژه های شهرداری منطقه ۸ در آستانه ۲۰۱۸ افتتاح شد.

کفسازی و جداره سازی بازار صادقیه(راسته بازار قدیم)

شهردار منطقه ۸ تبریز کفسازی و جداره سازی راسته بازار قدیم تبریز (بازار صادقیه)، را از مهمترین پروژه های ساماندهی بازار تاریخی تبریز خواند و افزود: این طرح، بعد از زیر زمینی نمودن تاسیسات بازار صادقیه عملیات کفسازی، توسط عوامل عمرانی منطقه اجرا شده و همزمان عملیات جداره سازی و استحکام‌بخشی سقف بازار نیز انجام پذیرفته است.

کفسازی و جداره سازی راسته بازار جدید

تیزپاز ادامه داد: کفسازی و جداره سازی راسته بازار جدید ، یکی دیگراز پروژه های مهم ساماندهی بازار تاریخی تبریز است که جداره سازی آن در حال اجراست و بعد از زیر زمینی نمودن تاسیسات، عملیات کفسازی این بازار توسط عوامل عمرانی منطقه آغاز شده و به سرعت در حال اجراست.

ساماندهی تیمچه های بازار شامل: تیمچه قندفروشان، تیمچه صاحب دیوان، تیمچه خرازی ها

وی با بیان این‌که همزمان با ساماندهی معابر اصلی بازار، شهرداری منطقه ۸ با همکاری اصناف و کسبه بازار عملیات کفسازی و جداره سازی تیمچه های بازار را آغاز کرده‌است، خاطرنشان کرد: در فاز نخست،  کفسازی تیمچه های قند فروشان و صاحب دیوان  تکمیل و به بهره برداری رسید و عملیات کفسازی و جداره سازی تیمچه خرازی ها نیز با مشارکت اصناف و کسبه این تیمچه در حال اجرا است.

ساماندهی کفسازی و جداره سازی کاروانسرای حاج حسین قدیم، کاروانسرای میرزا ابوالحسن، کاروانسرای میرزا مهدی، سرای بالا شازده

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به ضرورت ساماندهی کاروانسراهای بازار تاریخی تبریز، گفت: در فاز نخست، ساماندهی کاروانسراهای بازار را با برچیدن انبارهای وسط کاروانسراها در تمامی کاروانسراهای بازار آغاز کردیم که قبلا به انباری اصناف تبدیل شده بود؛ در فاز عمرانی نیز با مشارکت اصناف و کسبه، کفسازی و جداره سازی کاروانسراهای مذکور آغاز شده و با سرعت در حال اجرا است.

تیزپاز اضافه کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تا پایان سال جاری این چهار کاروانسرا را تکمیل و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار دهیم.

ساماندهی سایر معابر بازار شامل بازار یمن دوزان، کفاشان ۱و۲، بازار شهیدی، بازار صفی، قیزبستی بازار، دباغ خانه

وی ادامه از ساماندهی معابر بازار تاریخی تبریز در چهار فاز خبر داد و افزود: عملیات عمرانی و ساماندهی مسیرهای مذکور شامل کفسازی و  جداره سازی آغاز شده است.

شهردار منطقه ۸ تبریز اظهار داشت: جداره سازی بازار کفاشان و یمن دوزان را طی روزهای اخیر به پایان رساندیم و جداره سازی بازار شهیدی، کفاشان دو، قیزبستی بازار را با جدیت انجام می‌دهیم.

زیرزمینی نمودن کلیه تاسیسات شهری (آّب، برق، مخابرات) بازار تاریخی تبریز با مشارکت دستگاه های ذیربط

تیزپاز با اشاره به این که بالغ بر ۳۰ کیلومتر از تاسیسات بازار تاکنون زیرزمینی شده است، گفت: با تکمیل این طرح، بزرگترین قدم زیربنایی را برای ساماندهی بازار خواهیم برداشت.

احداث ۳۰ باب سرویس بهداشتی در معابر پر تردد سطح منطقه ۸

وی از احداث سه باب سرویس بهداشتی در سطح منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: این سرویس‌ها، در بلوار جمهوری، تیمچه ملک و تیمچه حاج علی اکبر آغاز شده و دو مورد دیگر را نیز طی روزهای اتی آغاز خواهیم کرد.

مرمت یخچال تاریخی صادقیه و تبدیل این مکان به موزه آب

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به اهمیت و پیشینه تاریخی یخچال صادقیه گفت: این اثر که در مجاورت بازار صادقیه واقع شده است، متاسفانه طی سالیان اخیر به محل جمع آوری آبهای سطحی بازار و زباله دانی محله تبدیل شده و نیمی از سقف آن فرو ریخته بود.

تیزپاز با بیان این که با تلاش عوامل اجرایی شهرداری منطقه ۸ ، مرمت این یخچال به صورت کامل در دیواره ها، سقف و کف انجام پذیرفته است، افزود: بعد از تکمیل عملیات مرمتی  این یخچال تاریخی به عنوان موزه آب و رستوران سنتی در عرصه گردشگری فعالیت خواهد داشت.

مرمت و نماکاری سنتی پل دارایی

وی ادامه داد: به منظور سنتی سازی پل دارایی و همخوانی با محیط پیرامون، عملیات مرمتی پل دارایی از چند ماه پیش، آغاز شده است، گفت: جداره های این پل با سنگ اسپراخون منقش شده و به زودی با نصب نرده ها و پایه چراغ های سنتی عملیات سنتی سازی پل به پایان خواهد رسید.

و از جداره سازی بازار گرجیلر

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به ارزش بالای جداره های گرجیلر اظهار داشت: جداره‌سازی این بازار، در فاز نخست با حذف تابلوی مغازه ها و تابلوهای نازیبا شده و در فاز جدید عملیات مرمتی جداره های تاریخی این مسیر به زودی آغاز می‌شود.

 احداث دو پارک محله ای (شهید یوشاری و هاشمیه) در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز

تیزپاز اظهار داشت: به منظور توسعه فضای سبز بافت مرکزی شهر، پارک محله ای یوشاری احداث و پارک هاشمیه سامان‌دهی و به بهره‌برداری رسیده‌است.

احداث گلخانه فضای سبز منطقه جهت خودکفایی صد در صدی منطقه در تولید گلهای فصلی

وی به اقدامات این منطقه برای خودکفایی در تولید گل‌های فصلی اشاره و خاطرنشان کرد: با احداث دومین گلخانه شهرداری منطقه ۸ در وسعت ۷۰۰ متر، سال آینده کلیه نیازهای گل‌کاری منطقه تامین می‌شود.

شهردار منطقه ۸ تبریز با بیان این‌که به منظور افزایش زیبایی های بصری گلکاری های منطقه ۸ ، طرح حجمی نمودن گلکاری های منطقه ۸ در دست اجراست، افزود: گلکاری های نوروزی در قالب طرح های ویژه و بصورت حجمی در معابر منطقه تاریخی فرهنگی تبریز اجرا خواهد شد.

 

برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری شاد در پارکها و اماکن تاریخی شهر

تیزپاز اضافه کرد: به منظور افزایش نشاط اجتماعی در صددیم تا در آستانه نوروز و در طول تبریز ۲۰۱۸ برنامه های فرهنگی هنری شاد در سطح منطقه ۸ اجرا کنیم تا علاوه بر نشاط اجتماعی، منجر به ثبت خاطرات خوش در ذهن گردشگران داخلی و خارجی شود.

ساماندهی دستفروشان با احداث بازارچه دائمی دستفروشان با ظرفیت ۲۵۰ غرفه

وی وجود دستفروشان فراوان را از بزرگترین معضلات منطقه تاریخی فرهنگی تبریز در محدوده بازار تبریز خواند و افزود: بازار دستفروشان با ۲۵۰ غرفه در میدان نماز به منظور رفع این مشکل، با همکاری سازمان میادین و بنیاد خیریه تبریز احداث شده و طی روزهای آتی اکثر دستفروشان در این بازار مستقر خواهند شد.

راه اندازی کارگاه مبلمان شهری منطقه ۸ و نوسازی مبلمان شهری در منطقه تاریخی فرهنگی شهر

شهردار منطقه ۸ تبریز خاطرنشان کرد:  واحد تولید مبلمان شهری منطقه ۸ از ابتدای سال جاری در کارگاه امانی منطقه و با استفاده از کارشناسان زبده و صاحب‌تجربه راه‌اندازی شده و مبلمان مورد نیاز شهری منطقه ۸ را طبق آخرین تکنولوژی ها و مدل‌های روز جهانی تولید و در سطح منطقه نصب می‌کند.

احداث و استاندار سازی معابرپیاده محور منطقه با اجرای بیش از ۳۰۰۰ متر مربع کفسازی طی سال جاری

تیزپاز یادآور شد: از ابتدای امسال، کفسازی و پیاده رو سازی معابر پیاده‌محور منطقه با بیش از ۳ هزار متر مربع کف‌سازی، ساما‌ن‌دهی شده است.

اجرای طرح های برجسته گلکاری ویژه تبریز۲۰۱۸ که در نوروز اجرایی خواهند شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و همدلی همکاران شهرداری و همکاری شهروندان، شاهد میزبانی در شان تبریز در رویداد مهم گردشگری ۲۰۱۸ و  نوروز ۹۷ آغاز باشیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.