حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مردم ایران زیر بار ظلم نرفته و نخواهند رفت /ایران همواره بر مواضع خود در برابر آمریکا خواهد ایستاد

شناسه : 6610 23 سپتامبر 2017 - 5:30 232 بازدید

[ad_1] تبریز ما: امام جمعه تبریز با اشاره به یاوه‌گویی‌های ترامپ در سازمان ملل گفت: مسوولان باید نشان دهند مردم ایران زیر بار ظلم و ستم نرفته و نخواهند رفت. به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر […]

مردم ایران زیر بار ظلم نرفته و نخواهند رفت /ایران همواره بر مواضع خود در برابر آمریکا خواهد ایستاد
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: امام جمعه تبریز با اشاره به یاوه‌گویی‌های ترامپ در سازمان ملل گفت: مسوولان باید نشان دهند مردم ایران زیر بار ظلم و ستم نرفته و نخواهند رفت.

به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر به سخنرانی شایسته ریاست جمهوری در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور در مقابل یاوه‌گویی ترامپ جواب کوبنده‌ای داده و حتی خواستار معذرت‌خواهی ترامپ شدند. 

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سخنان ترامپ افزود: ایشان فرمودند مردم و نخبگان آمریکا باید از داشتن چنین رئیس جمهوری خجالت بکشند. 

امام جمعه تبریز اذعان داشت: اظهارات ضدبرجامی ترامپ را حتی کارشناسان غربی نیز  قبول نکرده و مسوولان باید نشان دهند مردم ایران زیر بار ظلم و ستم نرفته و نخواهند رفت.

وی به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اینکه آمریکا همیشه بدعهد بوده است و باید مقابله به مثل کنیم،گفت: ایران همواره بر مواضع خود در برابر آمریکا خواهد ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس که مقارن با ماه محرم شده است، یادآور شد: بعد از ۱۹ ماه تخریب، ترور، انفجار در اوایل انقلاب، دشمن به این نتیجه رسید که باید ب توسل به جنگ سخت، وارد عمل شده و اهداف متفاوتی را کسب کند.

آل‌هاشم، اهداف رژیم بعثی در آغاز جنگ هشت سال را مالکیت اروندرود، رهبری جهان عرب، براندازی نظام جمهوری اسلامی و …دانست و گفت: امروز اقتداری که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد به برکت نیروی مسلح ، شهدا و رزمندگان اسلام است که یک وجب از خاک را به دشمن ندادند.

وی افزود: در سال ۱۳۶۰ دلاورمردان ایران با انجام عملیات «ثامن» شکست حصر آبادان را زقم زدند که این عملیات آغازی برای عملیات‌های مهم دیگر بود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در دو جا کلمه «باید» استفاده کردند که یکی شکست حصر آبادان بود و فرمودند، «این حصر باید شکسته شود» و دیگری در عملیات سوسنگرد بود، افزود: ایران اسلامی در همه حال با اتکاء به درایت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب توانسته به دشمنان غالب شوند.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به ادامه مسیر تکاملی نیروهای انتظامی برای کسب موفقیت تاکید کردند که باید همیشه نیروی انتظامی در مقابله با سرقت، زورگیری، قاچاق و عدم رعایت قوانین آگاه بوده و مثل همیشه موفق باشند.

وی به سخنان بسیار مهم رهبری در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار ایشان فرمودند که مجلس خبرگان باید یک اندیشه‌ورزی برای بررسی چگونگی حرکت رو به تعالی تشکیل دهند تا اهداف اصلی پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها بررسی شود و براساس جمع‌بندی به دستگاه‌های ذی‌ربط ایلاغ کنند. 

وی خاطرنشان کرد: بالاترین رمز بقای شیعه، نهضت سیدالشهدا و تداوم راه ایشان است که توانستیم درس‌های نهضت عاشورا را در انقلاب اسلامی مشاهده کنیم که نفی طاغوت از جمله آنها بود. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه تذکر لسانی وظیفه همگانی بوده و باید گفت و رد شد،اظهار کرد: فردی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید در کنار فرد ارشاد شنونده قرار گیرد نه اینکه در مقابل او، زیرا باید حس کند که ارشاد در کنارش قرار دارد.

وی به نرم خویی در امر به معروف و نهی از منکر توسط عاملان امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های زیادی می‌تواند بیان شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت تذکر در رابطه با برخی مراسم مختلط زن و مرد گفت: نیروی انتظامی و اماکن باید نظارت زیادی را روی این موضوعات داشته باشند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نهادی بسیار مهم برای مقابله با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور است که می‌توان به راحتی امر به معروف و نهی از منکر را در آن گسترانید.

امام جمعه تبریز، در تشریح مناسبت‌های هفته با بیان اینکه در هفته اورژانس و فوریت‌های پزشکی قرار داریم،گفت: خادمان اورژانس شبانه‌روزی در سراسر شهرها، روستاها و جاده‌ها برای خدمت مردم تلاش می کنند تا جان مردم حفظ و صیانت شود.

وی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید ابراز کرد: معلمان و مسوولان آموزش و پرورش تربیت صحیح و انقلابی فرزندان را در اولویت خود قرار دهند و به تربیت اخلاقی و آموزش دینی دانش‌آموزان توجه کنند تا دانش‌آموزان متدین تربیت شوند و افرادی مانند شهید حججی از نظر اخلاقی را تحویل جامعه دهیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.