حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شورای شهر در امور مرتبط شهری تصمیم گیرنده باشد

شناسه : 11070 22 ژانویه 2018 - 5:48 247 بازدید

تبریز ما: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تبریز گفت: مقوله شورای شهر، روستا، شهرستان و استان مقوله‌ای است که از قانون اساسی نشأت می‌گیرد و حتی اصل ۱۰۱ تا ۱۰۹ قانون اساسی مربوط به شوراست. به گزارش تبریز ما، محمد اشرف‌نیا در تبریز با بیان اینکه طبق قانون اساسی امور مربوط […]

شورای شهر در امور مرتبط شهری تصمیم گیرنده باشد
پ
پ


تبریز ما: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تبریز گفت: مقوله شورای شهر، روستا، شهرستان و استان مقوله‌ای است که از قانون اساسی نشأت می‌گیرد و حتی اصل ۱۰۱ تا ۱۰۹ قانون اساسی مربوط به شوراست.

به گزارش تبریز ما، محمد اشرف‌نیا در تبریز با بیان اینکه طبق قانون اساسی امور مربوط به تسری در بخش‌های حساس خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و سایر امور رفاهی توسط نمایندگان منتخب مردم نظارت می‌شود، افزود: قانون می‌خواهد همه کارهای خدماتی، فرهنگی، تفریحی و اجتماعی توسط خود مردم اداره شود که متاسفانه عملکردها نشانگر این است که هنوز جایگاه تفیذ مسوولیت به مردم تبیین نشده است و اصولاً مصوبات شورا در کارآیی شهرداری مطرح می شود.

عضو شورای شهر تبریز  افزود: نمایندگان مجلس در چارچوب قانون اساسی با اختیاراتی که دارد، باید مشکلات مورد انتظار مردم را حل کنند زیرا مردم توقع حل مشکلات را دارند و از این رو مجلس باید  قوانینی که در حیطه وظایف خودشان است، نسبت به شورا را اصلاح کنند.

وی اذعان داشت: شورای شهر باید در تمام امور مرتبط شهری تصمیم بگیرند و آنها را حل کنند، البته باید به شوراها با این دید نگاه کنیم که وقتی کاری محول می‌شود، باید تصمیمات در چارچوب و با توجه به اختیارات واقعاً قابل اجرا شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه دولت مصوبه‌ای داشت که ۲۴ دستگاه خدماتی به شورا و شهرداری واگذار شود، ادامه داد: ما از دولت می‌خواهیم که مرحله‌بندی و فازبندی این موضوع را انجام دهد تا هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی با تاکید به اینکه مردم همیشه باید بتوانند حرفشان را بزنند، افزود: مردم نمایندگان  را انتخاب کرده‌اند و از آنها مطالباتی دارند که باید در چارچوب قوانین پاسخگوی آن مطالبات شد.

اشرف‌نیا  با تاکید بر مدیریت واحد شهری متذکر شد: مفهوم مدیریت این است که به مدیریت واحد شهری اعتقاد داشته باشیم و در عمل به صورت واقعی آن را انجام دهیم، خوشبختانه مصوبات دولتی وجود دارد که مرحله به مرحله دستگاه‌های خدماتی به شورا و شهرداری منتقل شود به طوریکه با تحقق این موضوع مسوولیت شورا نسبت به مردم و آن دستگاه‌ها بسیار سنگین خواهد شد.

وی افزود: با انتقال دستگاه‌ها به شورا قطعاً به سمت و مسیری می‌رویم که برنامه‌ریزی برای کل شهر اتفاق بیافتد.

عضو شورای پنجم شهر تبریز با بیان اینکه بنده فردی هستم که در بخش خدمات و اجرا حضور داشته‌ام و آشنا به موضوع هستم، افزود: اصولاً هزینه‌هایی که امروز از عدم مدیریت واحد شهری مردم متقبل می‌شود، بسیار زیاد است و شورا نیز باید در چارچوب درخواست مردم و توقعات آنها و مطابق با قانون اساسی وظایف خود را اجرا کنند.

وی توضیح داد: اگر می‌خواهیم شهرمان در شأن نام تبریز باشد، باید به مدیریت‌ها اهمیت دهیم به طوریکه امروز شهرداری به عنوان بازوی اجرایی شورا متولی حریم و محدوده شهر است و باید در آنجا اجازه وجود تخلف را ندهد و نیز جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی را بگیرد زیرا به تبع این ساخت و سازها باغات اراضی و فضاهای سبز از بین می‌رود.

اشرف‌نیا افزود: مدیریت اراضی و سرنوشت آنها همچنین تصمیم‌گیری واگذاری بر عهده راه و شهرسازی است و در مقابل نگهداری آن اراضی برعهده شورا و شهرداری است، از این رو باید مدیریت واحد ایجاد شود. 

عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه خوشبختانه از گذشته همه در حد توان خود در شورا و شهرداری زحمت کشیده و اگر امروز بگوییم که شوراهای قبلی زحمت نکشیده، دور از انصاف است،گفت: شورای پنجم نیز دغدغه این را دارد که از امکانات و ظرفیت‌های مردمی و منطقه‌‌ای برای حل مشکلات بخش عمران، حمل و نقل و خدماتی استفاده کند.

وی افزود: اول باید وسایل جابه‌جایی و تردد برای مردم را تعریف کنیم و این تعریف کردن با جلسه و همایش و دستورالعمل انجام نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر با اشاره به اینکه وقتی وسایل نقلیه عمومی را با توجه به وضعیت عمومی ترافیک منطقه و توپوگرافی منطقه فراهم کنیم قطعاً شهروندان نیز از آنها استفاده خواهند کرد، گفت: اگر اتوبوس، مینی‌بوس و قطار شهری هر ساعت در دسترس بوده و در تمام مسیرها باشد، مردم به راحتی استفاده از حمل و نقل عمومی را قبول خواهند کرد.
منبع: خبرگزاری فارس

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.