حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شهرداری «۷۲ درصد» و دولت «۲۸درصد» در هزینه‌گذاری مترو نقش دارند

شناسه : 7167 08 اکتبر 2017 - 10:02 205 بازدید

تبریز ما: مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، با بیان این‌که پروژه مترو با تزریق مالی از سوی شهرداری و دولت پیگیری می‌شود، گفت: شهرداری تبریز تا پیش از سال ۹۲، در ۲۵درصد هزینه‌گذاری‌های مترو نقش داشته که این هزینه‌گذاری‌، پس از سال ۹۲ به بیش از ۷۲ درصد افزایش یافته است. به گزارش تبریز ما، […]

شهرداری «۷۲ درصد» و دولت «۲۸درصد» در هزینه‌گذاری مترو نقش دارند
پ
پ


تبریز ما: مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، با بیان این‌که پروژه مترو با تزریق مالی از سوی شهرداری و دولت پیگیری می‌شود، گفت: شهرداری تبریز تا پیش از سال ۹۲، در ۲۵درصد هزینه‌گذاری‌های مترو نقش داشته که این هزینه‌گذاری‌، پس از سال ۹۲ به بیش از ۷۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تبریز ما، صادق پشمینه‌آذر در جلسه ‌ای که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی به منظور بررسی روند پیشرفت پروژه مترو برگزار شد، خاطرنشان کرد: تا پیش از سال ۹۲ در مجموعه خطوط ۱ و ۲، دولت ۷۵ درصد و شهرداری تبریز ۲۵ درصد هزینه‌های مترو را بر عهده داشتند؛ اما از سال ۹۲ به بعد، این وضعیت تقریباً برعکس شده و شهرداری ۷۲ درصد و دولت ۲۸ درصد، در پشتیبانی مالی مترو نقش داشته‌اند.

وی اظهار  داشت: کل پروژه خط یک متروی تبریز شامل، احداث پایانه‌ها، ساختمان ایستگاه‌ها، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ناوگان، احداث مسیر، عملیات ریلی، تاکنون بیش از ۷۸ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، با اشاره به این‌که هم‌اکنون متروی تبریز از ۱۲ رام معادل ۶۰ واگن برخوردار است، گفت: این تعداد واگن، برای فاز اول و دوم خط ۱ کافی است اما طبیعتاً برای تکمیل خط ۱ و ۲ نیازمند افزایش واگن هستیم.

پشمینه‌آذر خاطرنشان کرد: در اجرای فازها و بخش‌های مختلف پروژه مترو، ۶۵ پیمانکار و مشاور حضور فعال دارند.

وی افزود: تاکنون ۱۹۸۵ میلیارد تومان صرف پروژه‌ قطار شهری تبریز شده که ۱۵۲۳ میلیارد تومان صرف خط یک و ۴۶۲ میلیارد تومان صرف خط دو شده است؛ همچنین برای تکمیل خط ۱ نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، پیگیری منابع مالی جبرانی مصوبات محقق‌نشده سفر استانی رئیس‌جمهور در اردیبهشت ۹۴، را از ضرورت‌های مهم مترو خواند و افزود: تحصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار دولتی مصوب سال ۹۴ و همچنین تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید قطار و تخصیص حداکثری اعتبار دولتی به سازمان قطار شهری تبریز در سال ۹۵ از مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور محترم است که به طور کامل محقق نشده‌‌است.

پیگیری تامین منابع نقدی مورد نیاز جهت پرداخت سهم دولت (نصف ۲ هزار میلیارد ریال) از پیش‌پرداخت فاینانس خط ۱ مطابق تاکید رئیسجمهور، پیگیری تسویه بدهی دولت به سیستم بانکی از بابت سود اوراق مشارکت منتشره برای طرح‌های قطار شهری از محل اعتبارات مستقل پیش‌بینی شده، پیگیری تخصیص به موقع و کامل بودجه های عمرانی سازمان قطار شهری تبریز و پیگیری پیش‌بینی اعتبارات کافی برای سازمان قطار شهری تبریز و حومه در بودجه های سنواتی، از درخواست‌های عنوان‌شده از سوی مدیرعامل قطار شهری تبریز در این جلسه بود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.