حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

شاخص‌های زیباسازی شهری، نیازمند بازنگری است/ حذف زواید بصری، اولویت زیباسازی شهر در آستانه 2018

شناسه : 6492 19 سپتامبر 2017 - 14:34 196 بازدید

تبریز ما: سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که مفهوم «زیباسازی در فضای شهری» نیازمند بررسی و مطالعه است، اظهار داشت: این تلقی که با نصب المان‌های ریز و درشت، می‌توان شهر را زیبا کرد، نیازمند بازنگری است. به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی با اشاره به تغییرات مدیریتی در سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، با […]

شاخص‌های زیباسازی شهری، نیازمند بازنگری است/ حذف زواید بصری، اولویت زیباسازی شهر در آستانه 2018
پ
پ


تبریز ما: سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که مفهوم «زیباسازی در فضای شهری» نیازمند بررسی و مطالعه است، اظهار داشت: این تلقی که با نصب المان‌های ریز و درشت، می‌توان شهر را زیبا کرد، نیازمند بازنگری است.

به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی با اشاره به تغییرات مدیریتی در سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: شهر باید محل آرامش و راحتی شهروندان باشد، یدک‌کردن المان‌های ظاهراً زیبا جز این که شهر را به محیطی خفه و دلگیر تبدیل می‌کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: زواید بصری، بخش مهمی از جلوه‌های زیبای شهر و جداره‌های تاریخی را پوشانده یا مخدوش کردهاست؛ از این رو، در فاصله چند ماه مانده به سال 2018، مهم‌ترین ماموریت سازمان زیباسازی باید حذف زواید بصری و پاکسازی کلی شهر باشد.

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهر، گفت: فقدان مدیریت واحد شهری، موجب شده شهرداری اختیارات محدودی در بحث زیباسازی داشته باشد؛ با این حال باید از ظرفیت‌ مشارکت و همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی برای ایجاد نظام هماهنگ زیباسازی در شهر بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه وظایف زیباسازی، سامان‌دهی تبلیغات محیطی، اصلاح سردرب و تابلوی مغازه‌ها، تلفیق ایده‌های هنری با طرح‌های فضای سبز، وضعیت ظاهری ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سایر مبلمان و بخش‌های ساختاری شهر، نیازمند نظارت و رسیدگی است.

اسحقی با بیان این‌که نورپردازی، به عنوان یک رویکرد ارزشمند در ساخت‌وسازهای شهر لحاظ می‌شود، افزود: نورپردازی، عامل اصلی جذابیت، زیبایی‌ و آرمش شبانه شهر است؛ اما نحوه اجرای آن باید با مطالعه و کارشناسی همراه باشد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.