حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اولین جلسه شورای دبیرخانه رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا تشکیل شد

شناسه : 11144 23 ژانویه 2018 - 5:27 473 بازدید

تبریز ما: جلسه شورای اجرایی دبیر خانه رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی باحضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، مدیر هماهنگی مناطق و سازمان ها ، مدیر کل خدمات فنی و مهندسی و کارشناسان حوزه معاونت فنی و عمرانی و سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد. به گزارش تبریز ما به نقل […]

اولین جلسه شورای دبیرخانه رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا تشکیل شد
پ
پ

تبریز ما: جلسه شورای اجرایی دبیر خانه رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی باحضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، مدیر هماهنگی مناطق و سازمان ها ، مدیر کل خدمات فنی و مهندسی و کارشناسان حوزه معاونت فنی و عمرانی و سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد.

به گزارش تبریز ما به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز، مهندس اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در این جلسه، هدف از برگزاری این جلسه را  آشنایی و هماهنگی و تقسیم وظایف و تولید محتوا در خصوص برگزاری دهمین اجلاس رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا که از جمله برنامه های تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاري سمينارها و همايش‌هاي علمي با موضوعات گوناگون در سراسر دنيا از کارآمدترين شيوه هاي انتقال و عرضۀ افکار نو در جوامع است.

اسحقی ادامه داد: در کشور ما نيز چند صباحي است که اين مهم مورد توجه جدّي برنامه ريزان و کارگزاران علمي و فرهنگي قرار گرفته است، اما اينکه  این همايش‌ها تا چه حد به اهداف مورد نظر خود دست یافته، موضوعي است که کمتر مورد توجه متولّيان اين امور بوده است و  بيشتر به جنبۀ شکلي و اجرايي آن توجه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اذعان داشت: در واقع اين حرکت علمي و فرهنگي همان قدر که می تواند به عنوان حرکتي خوب و مفید مطرح شود، مي‌تواند به حرکتي غير مفيد و يا کم فايده نیز تبديل شود.

اسحقی بیان کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از همایش ها، خروجی مناسبی ندارند و  آنچنان که باید دردی از جامعه ما را بازشناسی و ریشه یابی نمی کند.

وی افزود: در جهت اصلاح این موارد موضوعات همایش ها باید با توجه به  نيازهامشخص شود و نتايج حاصل از آن نیز باید توسط مجريان برنامه ها جمع بندی گردد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز به استفاده از چهره های اندیشمند جوان و متخصص در برگزاری سمینار ها تاکید کرد و گفت: در برگزاری سمینار ها صرفا استفاده از چهره هاي معروف به عنوان سخنران کافی نیست و در هر زمینه با توجه موضوعات همایش استفاده از متخصصان  جوان نیز موضوعی است که باید مد نظر قرار گیرد.

 وی گفت: با شناسايي مواردي كه جامعه در آن موارد به برگزاري سمينار و همايش نيازمند است و همچنین تعیین اهداف سمینارها می توان از بيهوده ماندن نتايج آن ها جلوگيري کرد.

شایان ذکر است دهمین اجلاس رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا  شهریورماه سال ۱۳۹۷  با حضور اندیشمندان، متخصصان و کارشناسان کشورهای آسیایی و اروپایی در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.