حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

رفع نیازهای خدماتی و تقویت زیرساخت محلات، اولویت شهرداری منطقه ۷

شناسه : 11950 24 فوریه 2018 - 7:27 195 بازدید

تبریز ما: شهردار منطقه ۷ تبریز، در گفتگویی، خدمات محله‌ای و رفع نیازهای قدیمی را از اولویت‌های خدماتی و عمرانی منطقه عنوان کرد. گفتگو با علی فرخی در مورد پروژه‌های عمرانی، خدماتی و برنامه‌های پیش روی این منطقه را در ذیل می خوانید: به عنوان مقدمه، لطفاً معرفی کلی از حوزه منطقه ۷ و جهت‌گیری‌های […]

رفع نیازهای خدماتی و تقویت زیرساخت محلات، اولویت شهرداری منطقه ۷
پ
پ

تبریز ما: شهردار منطقه ۷ تبریز، در گفتگویی، خدمات محله‌ای و رفع نیازهای قدیمی را از اولویت‌های خدماتی و عمرانی منطقه عنوان کرد. گفتگو با علی فرخی در مورد پروژه‌های عمرانی، خدماتی و برنامه‌های پیش روی این منطقه را در ذیل می خوانید:

به عنوان مقدمه، لطفاً معرفی کلی از حوزه منطقه ۷ و جهت‌گیری‌های عمرانی این منطقه ارائه دهید.

شهرداری منطقه ۷ تبریز، مدیریت جنوب‌غرب شهر را عهده‌دار شده است. منطقه‌ای که یکی از ورودی‌های شهر را به خود اختصاص داده و بعلاوه، بخش عمده‌ای از آن مربوط به محلات کم‌برخوردار و شهرک‌های تازه‌تاسیس است. از این رو، سعی کرده‌ایم اولویت‌ برنامه‌های عمرانی را به سمت نیاز محلات و خدمات محله‌‌ای هدایت کنیم. در آغاز کار، تلاش کردیم  به محلاتی توجه کنیم که سال‌ها از امکانات اولیه شهری، نظیر آسفالت و جدول و جوی آب بی‌بهره بودند.

اشاره کردید به موضوع محرومیت نسبی منطقه. این محرومیت چه تبعاتی دارد و چه تمهیداتی برای مدیریت این موضوع، اجرا کردید؟

ممکن است باور این نکته دشوار باشد که در سطح منطقه، محله‌ای هست که ۲۰ سال بود آسفالت نشده بود، جوی آب نداشت و جداول فرسوده، چهره نامناسبی از محله ایجاد کرده بود. این معضلات قدیمی که سال‌ها به بهانه‌ کمبود بودجه، نادیده گرفته می‌شد، قطعاً در روحیات شهروندان موثر است و بحث مشارکت‌های مردمی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. سعی کردیم با تعریف و تقسیم‌بندی مناسب بودجه، مدیریت هزینه‌ها و پیگیری مطالبات منطقه، این مشکلات را مدنظر قرار دهیم.

چه اقداماتی برای تقویت و تحکیم فضاهای عمومی منطقه اجرا کرده‌اید؟

از آغاز سال ۹۶ با تلاش مجموعه همکاران، ۱۵هزار تن آسفالت با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، در محلات و معابر سطح حوزه توزیع شده که یک آمار بی‌نظیر در تاریخچه فعالیت شهرداری منطقه ۷ به شمار می‌رود. با تزریق این حجم از آسفالت، ۱۶۵هزار مترمربع از وسعت کوچه‌های باریک، محلات قدیمی و معابر عمومی، با زیرسازی‌های اساسی، تحکیم  شده است. از دیگر مشکلات ساختاری منطقه، مربوط به مدیریت آب‌های سطحی است که باعث می‌شد آب‌ بارندگی، بعضاً مدت‌ها در یک مسیر جمع شود و مشکلات تردد و پیامدهای بهداشتی در پی داشته باشد. این مشکل با اجرای ١٢كيلومتر جدول‌گذاری درقالب خدمات محله‌ای، هدفگذاری و برطرف شده‌است.

 

فضای سبز از نیازهای مهم شهرمان، به خصوص در منطقه پرتراکمی مثل منطقه ۷ است. برنامه‌های منطقه برای توسعه فضای سبز، به کجا رسیده‌است؟

بوستان «مهر ولایت» به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های طولی کشور مطرح است که در فصل تابستان، میزبان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه است. طرح توسعه و تجهیز این بوستان، در دستور کار منطقه است و به امید خدا فاز دوم آن، سال آینده به بهره‌برداری خواهدرسید. در کنار این بوستان، طرح «پارک ۱۵ هزارمترمربعی هیجان» و «پارک ۲۴ هزارمترمربعی کوهستان» از جمله پروژه های در دست اقدام ین شهرداری است که عملیات عمرانی آنها در حال اجراست. احداث یک پارک محله‌ای نیزکه اخیراً در کجوار تملک شده، آغاز شده و همچنین طرح تملک باغات لاله، از دیگر پروژه های در دست اقدام است. البته این پارک‌ها، بجز برنامه‌های توسعه فضای سبز و گل کاری‌های ویژه بهاره است که مجموعاً بهار متفاوتی را پیش روی شهروندان عزیز این منطقه قرار خواهد داد.

 


 

دهه فجر امسال، شاهد بهره‌برداری از چند پروژه مهم در این منطقه بودیم. این پروژه‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟

به لطف خدا، در دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور شهردار محترم و اعضای گرانقدر شورا، شاهد بهره‌برداری از شش پروژه عمرانی و خدماتی منطقه ۷ با اعتباری بالغ بر۸۰ میلیارد ریال بودیم. طرح تعریض و دو بانده کردن جاده خلجان، سرای محله کجوار به مساحت ۲۲۰ متر مربع، مرمت فرهنگسرای کوثر و کتابخانه های عمومی منطقه، جدول گذاری۱۲ کیلومتر، آسفالت ریزی محلات در قالب طرح خدمات محله ای  و یک باب غسالخانه، پروژه های عمرانی و خدماتی منطقه ۷ ویژه دهه فجر بودکه تقدیم شهروندان شده‌است و همچنین به منظور مرتفع شدن مشکلات اهالی کجوار مسیر گشایی خیابان اصلی این محل نیز از جمله پروژه های در دست بررسی است که انشالله شاهدآغاز عملیات تملک آن خواهیم بود.

به عنوان سوال آخر، چه درخواستی از شهروندان منطقه ۷ دارید.

هر اتفاق خوبی که در این منطقه افتاده، در سایه همکاری و همدلی مردم قدرشناس و سختکوش منطقه ۷ بوده‌است. دیدارها و ملاقات‌های مردمی، از فرصت‌های بسیار پربار برای بنده و مدیران منطقه است که صرف شناسایی مشکلات و نیازسنجی از منطقه می‌شود. از شهروندان حوزه سپاسگزارم و امیدوارم با تقویت همین روحیه مشارکت‌پذیری، در آینده‌ای نزدیک غبار محرومیت را از این منطقه پاک کنیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.