حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پروژه کانال ستارخان، معضل زیست محیطی غرب شهر را پایان می دهد

شناسه : 9605 14 دسامبر 2017 - 5:16 228 بازدید

تبریز ما: پروژه زیست‌محیطی و خدماتی پوشش کانال ستارخان، با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه ۴ در دست اجرا است. به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه چهار تبریز، کانال خیابان ستارخان، از کانال‌های قدیمی دفع فاضلاب و آب‌های سطحی شهر تبریز است. مسیرهای شمس تبریزی، منجم، توکلی، شهید قره‌‌باغی […]

پروژه کانال ستارخان، معضل زیست محیطی غرب شهر را پایان می دهد
پ
پ

تبریز ما: پروژه زیست‌محیطی و خدماتی پوشش کانال ستارخان، با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه ۴ در دست اجرا است.

به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه چهار تبریز، کانال خیابان ستارخان، از کانال‌های قدیمی دفع فاضلاب و آب‌های سطحی شهر تبریز است. مسیرهای شمس تبریزی، منجم، توکلی، شهید قره‌‌باغی و پاسداران، ورودی‌های بالادست این کانال را تشکیل می‌دهد.
 


 

با توجه به «وضعیت روباز کانال»، تولید بوی نامطبوع و تجمع حیوانات موذی، کانال را به یک معضل زیست‌محیطی در سطح منطقه، تبدیل کرده ‌بود. بعلاوه، این کانال، از لحاظ ایمنی نیز برای شهروندان خطرساز بود و هر آن، احتمال می‌رفت تا خطری ناگوار در بخش‌های مختلف مسیر کانال، روی دهد.
مجموع این عوامل، «پوشش کانال» را به یکی از مطالبات به‌حق شهروندان تبدیل کرده‌ بود.
 


 

از این رو، شهرداری منطقه۴، طرح پوشش کانال را در سه فاز طبق طرح ارائه شده از سوی مشاورین ذیصلاح، در دستور کار خود قرار داد. در این راستا، عملیات تخریب کانال بتنی اجرا و لوله‌های ۱۲۰۰میلی‌متری پلی‌اتیلنی، جایگزین شد. این لوله‌ها، با توجه به محاسبات فنی و طراحی‌های دقیق، از نظر تحمل فشار و بار ترافیکی دارای مقاومت بالایی هستند.
فاز اول پروژه، به طول ۱۵۰۰ متر و فازهای دوم و سوم به طول ۱هزار متر ‌است.
 


 

کانال خیابان ستارخان، از پروژه‌های موثر زیست‌محیطی در شهر تبریز است که در «مدت ۲ ماه» و با «هزینه‌ای بالغ بر ۴۰میلیارد ریال» به ثمر می رسد و  با حل معضل دفع آب‌های سطحی مسیر، نقش موثری در کاهش هزینه‌های خدماتی منطقه دارد.
اجرای این پروژه، علاوه بر تاثیرت زیست‌محیطی و ایمن‌سازی، از نظر ترافیکی نیز حائز اهمیت است؛ به طوری که بعد از اجرای پروژه، عرض خیابان ۱.۵ متر افزایش و بار ترافیکی منطقه، کاهش می باید.
 


 

رفع عوامل آلاینده زیست‌محیطی»، «هدایت اصولی آب‌های سطحی»، «افزایش ایمنی شهروندان» و «تعریض و تحکیم مسیر ترافیکی» از دستاوردهای مهم این پروژه عمرانی و خدماتی است که با تلاش و همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ تبریز به ثمر می رسد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.