حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

حضرت حجت السلام والمسلمین احمدی، امام جمعه منطقه باسمنج: *انتخابات، مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود است

شناسه : 55947 28 فوریه 2021 - 12:54 1773 بازدید

*ایمان به صورت راستین در کسی وجود دارد که بر طبق آن ایمان عمل کند. تبریزما: حضرت حجت السلام والمسلمین حاج آقا قهرمان احمدی، امام جمعه منطقه باسمنج، در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته منطقه باسمنج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و انجام کارهای خیر و دستگیری از نیازمندان در […]

حضرت حجت السلام والمسلمین احمدی، امام جمعه منطقه باسمنج: *انتخابات، مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود است
پ
پ

*ایمان به صورت راستین در کسی وجود دارد که بر طبق آن ایمان عمل کند.
تبریزما: حضرت حجت السلام والمسلمین حاج آقا قهرمان احمدی، امام جمعه منطقه باسمنج، در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته منطقه باسمنج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و انجام کارهای خیر و دستگیری از نیازمندان در آستانه سال جدید گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، فرمودند: قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی یک قانون هوشمندانه بود که به هنگام به تصویب رسید، یعنی اجرای این قانون این است با توقف اجرای پروتکل الحاقی آمریکا و اروپا بر سر دو راهی قرار گرفته اند که هر کدام را انتخاب کنند برای ما برد قطعی و برای حریف باخت حتمی خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تبریزما، امام جمعه منطقه باسمنج با اعلام مطالب فوق با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار با تاکید بر اینکه اگر تحریم ها را لغو کنند شکست سنگینی به آنها تحمیل کرده ایم و اگر هم لغو نکنند، امتیازاتی که جمهوری اسلامی داده بود پس می گیریم، بیان کرد: برای مقابله، این قانون مجلس چهار کشور یعنی سه کشور اروپایی و آمریکایی با صدور بیانیه ای ادبیات مستکبرانه ای به کار برده اند و از موضوع بالا حرف زدند و طلبکارانه و غیرمنصفانه برخورد کردند و ادبیات غلط و خطائی است که اینها دارند به کار می برند که مرتب در مورد تعهدات برجامی ایران بحث می کنند که چرا بعضی از این تعهدات را لغو کردید و به رو نمی آورند که خود آنها از روز اول به این تعهدات اصلا عمل نکردند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مساله برجام تصریح کرد: ایشان افزودند آن کسی که باید مورد عتاب و خطاب قرار گیرد آنها هستند، جمهوری اسلامی تا قدرت طولانی به همه آنچه تعهد کرده بود بر اساس تعالیم اسلام که باید به تعهدات عمل کند و بعد وقتی دید که آنها این جوری عمل می کنند و آن یکی خارج شد و دیگران هم با آن همراهی کردند، باید در این صورت دولت مساله را رها می کرد. این سه کشور اروپائی هم بدانند که این جور مستکبرانه و متکبرانه حرف زدن به شدت مورد نفرت ملت ایران و مورد نفرت انقلاب است و شما را در افکار عمومی منفورتر می کند.
امام جمعه منطقه باسمنج، با اشاره به اینکه دولت باید به راهی جز اجرای دقیق این قانون که به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده است؛ ندارد، بیان داشت: نباید به وعده های اروپا و آمریکا دل خوش کرد و با قانون مصوب مجلس مواجهه گزینشی داشت، توقف اجرای پروتکل الحاقی که از پنجم اسفندماه آغاز شده است باید با قدرت ادامه یابد مگر اینکه آمریکا و اروپا هم به تعهداتشان در رفع یکباره تحریم ها عمل کنند.
حضرت حجت السلام والمسلمین حاج آقا احمدی، اضافه کرد: انتظار به حق و شایسته است که مجلس و دولت در موضوع برجام باید پای اجرا و نظارت قانون اقدام راهبردی بر محور رهنمودهای قاطع و روشن مقام معظر رهبری یکصدا و هماهنگ بایستند و از یک سو نباید هیج علامت انفعالی به خارج ارسال شود و از طرفی عقلانیت انقلابی باید بر سخنان و رفتار ما حکمفرما باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به ۱۴ اسفندماه روز احسان و نیکوکاری اشاره و با عنوان اینکه تمایز مشهود و محسوس زندگی ایمانی و زندگی غیرایمانی در سبک زندگی و متن واقعیت وجود هر کسی نمایان است؛ بیان داشت: در فرهنگ قرآن مجید، انفاق از علائم مومنین راستین معرفی شده است و از منظر قرآن ایمان، تنها به گرایش قلبی و وابستگی فکری و اعتقادی خلاصه نمی شود بلکه آن وقتی که ایمان به صورت راستین در کسی وجود دارد که بر طبق آن ایمان عمل کند و به لوازم ایمان و تعهدات ایمان پایبند باشد که بر اساس سوره مبارکه انفال ایمان به عظمت خدا – بیشتر شدن ایمان به خدا – توکل به خدا – اقامه نماز و انفاق پنج شاخصه برای مومنین راستین هستند.
خطیب خطبه های نماز جمعه منطقه باسمنج، ادامه داد: سالروز رحلت جانگداز حضرت زینب کبری(س) عقیله بنی هاشم و همسفر و بزرگ مبلغ و مدافع نهضت خونین نینوا را هم به عموم ارادتمندان اهل بیت عصمت و ظهارت(ع) به ویژه مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) تسلیت عرض می نمایم.
حاج آقا احمدی همچنین به اهیمت و جایگاه انتخابات در نظام اسلامی اشاره و اظهارداشت: انتخابات از دیدگاه مقام معظم رهبری ایجاد حماسه سیاسی و حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای است و حماسه یعنی آن کار افتخارآفرینی که با شور و هیجان انجام می گیرد و هر رایی که شما به یکی از نامزدهای محترم بدهید، رای به جمهوری اسلامی داده اید و رای اعتماد به نظام و ساز و کار انتخابات است.
امام جمعه منطقه باسمنج، با بیان اینکه انتخابات مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود است، بیان داشت: وقتی رئیس جمهور را انتخاب می کنیم یعنی تمام سررشته های اجرائی کشور را در دست کسی می گذاریم که منتخب و برخواسته از رای و اراده ماست.
حاج آقا احمدی، افزود: با انتخابات، خون تازه ای به پیکر انقلاب و کشور و نظام جمهوری اسلامی دمیده خواهد شد و حرکت تازه ای برای او پیدا خواهد کرد، همچنان که همه انتخابات ما همین جور است.
امام جمعه منطقه باسمنج در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی منطقه باسمنج، انتخابات را مظهر حضور مردم و مظهر دخالت مردم در سرنونشت خودشان است گفت: همه نمازگزاران محترم و اهالی ولایتمدار منطقه باسمنج را به حضور حداکثری در انخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری دعوت کرد.
حاج آقا احمدی در پایان از پشتیبانی و حمایت و در میدان بودن مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به ویژه منطقه باسمنج از نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کرده و برای همه نمازگزاران سربلندی و سعادت و تقوای الهی طلب کرد.
شایان ذکر است: قبل از سخنان حضرت حجت السلام والسلمین حاج آقا احمدی، دکتر بیگی نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو هم به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه منطقه باسمنج به ایراد سخنرانی پرداخته و همچنین میز خدمت با حضور ایشان در جهت پاسخگویی به درخواست ها و نامه های مردمی برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.