حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

عوامل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی آماده باش هستند

شناسه : 50777 29 نوامبر 2020 - 19:58 176 بازدید
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با شروع فصل سرما و بارش‌های پاییزی تمامی عوامل این مجموعه در بخش‌ها و شهرستان‌های ۲۱ گانه استان به حالت آماده باش درآمده‌اند.
عوامل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی آماده باش هستند
پ
پ

عوامل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی آماده باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با شروع فصل سرما و بارش‌های پاییزی تمامی عوامل این مجموعه در بخش‌ها و شهرستان‌های ۲۱ گانه استان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزما به نقل از ایرنا، محمدباقر هنربر، افزود: با شروع فصل سرما، دستورالعمل آمادگی مقابله با مخاطرات طبیعی به خصوص در فصول پاییز و زمستان از سوی مدیریت بحران مرکز به تمامی استان ها و همین دستورالعمل عینا” به تمامی فرمانداری ها و شهرداری های مستقر در آذربایجان شرقی ارسال شده است تا آمادگی خود را برای مقابله با هر گونه مخاطرات احتمالی حفظ کنند.

وی به جلسه اخیر مدیریت بحران آذربایجان شرقی با حضور تمامی فرمانداران و اعضای مدیریت های بحران شهرستانی به صورت ویدئوکنفرانس اشاره و اضافه کرد: در این جلسه تمامی موارد برای مقابله با بارش های پاییزی و زمستانی مورد کنکاش قرار گرفت و بر آمادگی کامل نیروهای امدادی، راهداری، پلیس راه ها، جمعیت هلال احمر و اورژانس تاکید شد.

هنربر با بیان اینکه هشدارهای اداره کل هواشناسی استان نیز به طور کامل رصد شده و موارد اعلامی به فرماداران و شهرداران ابلاغ می شود، اظهار داشت: در این خصوص تمامی دستگاه های اقدامی و عملیاتی در سطح استان به طور کامل آماده بوده  و برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی از آمادگی کامل برخوردارند.

به گفته وی با آغاز بارندگی های اخیر به اداره کل راهداری آذربایجان شرقی هشدارهای لازم داده شده است تا عوامل و ماشین آلات خود را در مناطق کوهستانی، گردنه های برف گیر و بهمن گیر مستقر کرده و گرمخانه های خود را برای پذیرایی از مسافران احتمالی در راه مانده، مجهز و آماده نگه دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: به جمعیت هلال احمر استان نیز جهت تهیه بسته های غذایی مناسب جهت ارایه به مسافران در راه مانده طی فصل سرما در قالب ابلاغیه های جداگانه ارسال شده است.

هنربر اضافه کرد: بر همین اساس به سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز اعلام شده است به منظور بهره مندی از ماشین آلات بخش معدن برای مسیرگشایی، این تجهیزات و امکانات در اختیار اداره کل راهداری استان قرار بگیرد تا در صورت لزوم از این امکانات  نیز استفاده شود.

وی به بارش های اخیر برف و باران در سطح استان اشاره کرد و با بیان اینکه این بارش ها تاکنون منجر به حادثه نشده است، گفت: تعدادی از راه های روستایی در شهرستان های مراغه و چاراویماق بسته شده است که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی آنها مراحل پایان خود را طی می کند.

 

هنربر اولویت اصلی مدیرت بحران آذربایجان شرقی هنگام وقوع بارش برف و باران را بازگشایی راه های اصلی و سپس راه های فرعی و روستایی اعلام کرد.

وی از رسانه های گروهی به دلیل ایجاد حساسیت در میان مردم برای جلوگیری از حوادث احتمالی در فصر سرما قدردانی کرد و یادآور شد: بدون یاری رسانه ها، مدیریت بحران آذربایجان شرقی در انجام ماموریت های خود موفق  نخواهد شد.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.