حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

برف در راه آذربایجان‌شرقی

شناسه : 32458 12 ژانویه 2020 - 13:45 470 بازدید

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف از امروز تمام نواحی این استان را فرامی‌گیرد. به گزارش تبریزما، محمد اشجعی،  افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، این سامانه بارشی از اواخر امروز تا اوایل سه شنبه در استان فعال خواهد بود. وی اظهار داشت: این سامانه علاوه بر بارش برف موجب […]

برف در راه آذربایجان‌شرقی
پ
پ

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف از امروز تمام نواحی این استان را فرامی‌گیرد.

به گزارش تبریزما، محمد اشجعی،  افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، این سامانه بارشی از اواخر امروز تا اوایل سه شنبه در استان فعال خواهد بود.

وی اظهار داشت: این سامانه علاوه بر بارش برف موجب بروز پدیده مه، کولاک برف در گردنه ها و مناطق مرتفع و کوهستانی استان و تداوم سردی هوا در استان می شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت این سامانه همچنین موجب یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و کاهش دید، اختلال تردد در جاده های مواصلاتی و گردنه های کوهستانی استان می شود.

اشجعی، به مردم توصیه کرد از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده، نکات ایمنی را رعایت و خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ مجهز کنند و کشاورزان نیز به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی ( ۹ و ۳۰ دقیقه) ملکان با ۱۳ و کلیبر با ۳ درجه زیر صفر به ترتیب سردترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۶ درجه زیر صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.