حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جلوگیری از بلک اوت شدن ایران/ جمهوری آذربایجان به خاموشی مطلق رفت/مشترکان ‌آسیب‌دیده از قطعی برق خسارت می‌گیرند

شناسه : 13970 15 جولای 2018 - 8:07 881 بازدید

تبریز ما:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به رسیدن مصرف 57 هزار مگاواتی برق در کشور گفت: اگر سهمیه‌بندی خاموشی‌ها در کشور انجام نمی‌شد بلک اوت نیز در ایران رخ می‌داد که در آن صورت چند ماه زمان برای بازگرداندن نیروگاه‌ها به مدارنیاز است. به گزارش شهریاربه نقل از فارس،عادل کاظمی تعداد مشترکان […]

جلوگیری از بلک اوت شدن ایران/ جمهوری آذربایجان به خاموشی مطلق رفت/مشترکان ‌آسیب‌دیده از قطعی برق خسارت می‌گیرند
پ
پ


تبریز ما:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به رسیدن مصرف 57 هزار مگاواتی برق در کشور گفت: اگر سهمیه‌بندی خاموشی‌ها در کشور انجام نمی‌شد بلک اوت نیز در ایران رخ می‌داد که در آن صورت چند ماه زمان برای بازگرداندن نیروگاه‌ها به مدارنیاز است.

به گزارش شهریاربه نقل از فارس،عادل کاظمی تعداد مشترکان حوزه برق تبریز را 960 هزار مشترک اعلام کرد و اظهار داشت: 38 درصد مصارف خانگی، 38 درصد مصارف صنعتی و بقیه مشترکان را واحدهای تجاری، ادارات و کشاورزی تشکیل می‌دهند.

وی تعداد مشترکان صنعتی را 8 هزار مشترک اعلام کرد و افزود: 560 واحد صنعتی با اجرای تفاهم‌نامه در زمان‌های پیک مصرف موجب صرفه‌جویی 40 تا 60 مگاواتی برق را در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه در صورت استفاده 10 درصد مشترکان خانگی از کولر گازی، 300 مگاوات برق به مدار تحمیل می‌شود، تصریح کرد: در چنین شرایطی بیش از گذشته به همکاری مردم نیازمندیم.

افزایش هر یک درجه دما 50 مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابد

کاظمی با بیان اینکه به ازای هر یک درجه افزایش دما میزان مصرف برق 50 مگاوات افزایش پیدا می‌کند، افزود: از نظر فنی شبکه توزیع پاسخگوی این اضافه بار نیست که از مشترکان درخواست می‌کنیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

صادرات انرژی صحت ندارد

وی به مبادله انرژی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: ایران از این کشورها در تابستان برق وارد و در زمستان به همان مقدار که برق وارد کرده برق می‌دهد و صادرات برق به این کشورها در تابستان صحت ندارد.

بلک اوت شدن جمهوری آذربایجان و رفتن به خاموشی مطلق

کاظمی با اشاره به بلک اوت شدن شبکه برق جمهوری آذربایجان( خارج شدن نیروگاه‌ها از شبکه برق) تصریح کرد: در این کشور به سبب افزایش بار مصرفی و عدم مدیریت مسوولان «بلاک اوت» یا «خاموشی مطلق» رخ داد و تمام نیروگاه‌ها از مدار و شبکه خارج شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به رسیدن مصرف 57 هزار مگاواتی برق در کشور خاطرنشان کرد: اگر سهمیه‌بندی خاموشی‌ها در کشور انجام نمی‌شد بلاک اوت نیز در ایران رخ می‌داد که در آن صورت چند ماه زمان برای بازگرداندن نیروگاه‌ها به مدار نیاز است.

 قطع حفاظتی برق در تبریز نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز ابراز کرد: بعد از خاموشی‌ها در برخی نقاط مرکزی تبریز، با خاموشی‌های حفاظتی ( حفظ پست‌های برق) مواجه بودیم که با نصب 38 پست برق در این مناطق در فاز اول در روزهای آینده دیگر شاهد قطع حفاظتی برق برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش مصرف در روزهای گذشته هفت ترانس برق تبریز به دلیل افزایش مصرف برق و اضافه بار سوخته  و پست‌‌های کمکی نصب شده است.

توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در تبریز/دولت هر کیلو وات برق خورشیدی را 900 تومان می‌خرد

وی هزینه نصب هر کیلو وات ساعت برق خورشیدی را حدود ۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پیش از این ۵۰ درصد آن توسط دولت به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌شد ولی اجازه اتصال به شبکه داده نمی‌شد، ولی در حال حاضر روند تغییر یافته و یارانه حذف شده و در عوض هر فردی که در این بخش سرمایه‌گذاری کند اجازه اتصال به شبکه را دارد و نرخی که برای هر کیلووات ساعت تعیین شده در حدود ۹۰۰ تومان است در حالی که نرخ فروش انرژی از شبکه برق به طور متوسط ۸۰ تا ۹۰تومان است.

کاظمی خاطرنشان ساخت: اگر یک سامانه انرژی خورشیدی نصب شود تا حدود دو سال برگشت سرمایه انجام خواهد شد و بعد از دو سال برای سرمایه‌گذار سود خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه پیک‌سایی یک ضرورت برای مدیریت مصرف است، از این رو اگر تأمین انرژی در اوج مصرف برق از طریق خورشید انجام گیرد، کمک شایانی به کاهش پیک‌ مصرف خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بعد از اواسط مردادماه خاموشی‌ها به حداقل می‌رسد و شرایط به حالت عادی باز می‌گردد.

وی افزود: برخلاف اخبار منتشر شده در فضای مجازی که در تهران قطعی برق نداریم در استان تهران 800 تا 1200 مگاوات خاموشی در روزهای گذشته اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در واکنش به افزایش میزان برق دزدی نیز گفت: سال گذشته 100 میلیون کیلووات ساعت از تلفات غیر نفتی را جلوگیری کردیم که این میزان در سال 95، 8 میلیون کیلووات بود.

کاظمی با اشاره به خسارات لوام خانگی بر اثر قطعی برق اظهار داشت: اگر محرز شود قطعی برق عامل خرابی لوازم خانگی بوده از طریق بیمه هزینه‌های آن تامین و به مشترکان پرداخت می‌شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.