حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جامعه بدون حضور مستند پیشرفت نمی کند

شناسه : 10431 04 ژانویه 2018 - 3:46 229 بازدید

تبریز ما: سید محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: هیچ جامعه ای بدون حضور مستند پیشرفت نمی کند. سید محمدمهدی طباطبائی نژاد به عنوان یکی از نخستین میهمانان تبریز در سال 2018 و در حاشیه بازدید کاروان سینما حقیقت از طبیعت عینالی اظهار داشت: سینمای مستند نسبت مستقیم و […]

جامعه بدون حضور مستند پیشرفت نمی کند
پ
پ


تبریز ما: سید محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: هیچ جامعه ای بدون حضور مستند پیشرفت نمی کند.

سید محمدمهدی طباطبائی نژاد به عنوان یکی از نخستین میهمانان تبریز در سال 2018 و در حاشیه بازدید کاروان سینما حقیقت از طبیعت عینالی اظهار داشت: سینمای مستند نسبت مستقیم و فشرده ای با فرهنگ دارد و مردم جامعه بدون حضور مستند پیشرفت نمی کند
وی سینمای مستند را سینمای آگاهی بخش عنوان کرد و افزود: هیچ کشوری توسعه نیافته است مگر با حمایت و حضور مستند سازان، بنابراین امروز مستند در جایگاه مهمی قرار گرفته است

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به اینکه مستند سازان آینه دار جامعه خود هستند، ادامه داد: آنها زشتی ها و بدی ها را نشان می دهند تا کاستی ها و پلیدی ها به خوبی تبدیل شوند.
طباطبایی نژاد در ادامه اظهار داشت: سینما مستند نسبت مستقیم و فشرده ای با فرهنگ و هنر دارد و هیچ جامعه ای بدون حضور مستند تغییر و پیشرفت نخواهد داشت.
به گفته طباطبایی نژاد، مستند سازان اهالی واقعی فرهنگ هستند و در اعتلای آن تاثیر مستقیم دارند.
سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد با اشاره به ظرفیت های آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله در تمدن، زیست محیطی، تاریخی، هنری، فرهنگی و اجتماعی گفت: هر کدام از این حوزه ها گستره وسیعی را برای تولید اثر مستند فراهم می‌آورد.
وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی رسانه است، اظهار کرد: سینمای مستند به عنوان یک رسانه موثر جایگاه ویژه‌ای در این عرصه داشته و هر چه میل جامعه‌ای به توسعه یافتگی بیشتر باشد، توجه و تمنای آن جامعه برای دیدن فیلم مستند افزون می‌شود.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: : ما اگر نتوانیم دانش خود را ارتقا دهیم به مرور به یک کلیشه ساز تبدیل خواهیم شد.
وی گفت: تلاش می شود از یک سطح ملی به سطح استان نیز توجه ویژه شود زیرا شناختی که مستندساز استانی از ظرفیت‌های موجود در منطقه خود و اطلاعات میدانی دارد بیش از کسانی است که خارج از استان می‌آیند.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اظهار کرد: این امر باید در تبریز ٢٠١٨ نمود یافته و مستندسازان بتوانند آثاری در خور معرفی تبریز ارائه دهند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.