حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 1×

تئاتر خیابانی؛ امکانی برای رسالت پیام رسانی

شناسه : 7538 17 اکتبر 2017 - 7:25 216 بازدید

تبریز ما: تئاتر خیابانی مؤثرترین راه انتشار یک اثر هنری و به دنبال آن تفکر انسانی در اجتماع است و شاخصه اصلی آن، قابلیت اجرا در کوچه و بازار و در میان مردم است. به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، هنرمند و بازیگر فیلم و تئاتر، نمایش […]

تئاتر خیابانی؛ امکانی برای رسالت پیام رسانی
پ
پ


تبریز ما: تئاتر خیابانی مؤثرترین راه انتشار یک اثر هنری و به دنبال آن تفکر انسانی در اجتماع است و شاخصه اصلی آن، قابلیت اجرا در کوچه و بازار و در میان مردم است.

به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، هنرمند و بازیگر فیلم و تئاتر، نمایش های خیابانی را امکانی برای انجام هر چه بهتر رسالت پیام رسانی و سرگرم سازی سالم مخاطب عنوان کرد.

حامد منافی با تاکید بر اینکه جامعه کنونی ما نیازمند برگزاری جشنواره های مردمی همچون تاتر خیابانی شهر و شهروندی است، گفت: جشنواره های تئاتر شهروندی یا خیابانی با هدایت به سمت و سوی درست و هوشمندانه می توانند به هدف اصلی خود یعنی ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطب عام کوچه و خیابان ها دست یابند.

این کارگردان تبریزی در ادامه افزود: نمایش های خیابانی برخلاف دیگر هنرهای نمایشی خود به سراغ مردم در کوچه و خیابان ها می رود و با ایجاد ارتباط دوسویه میان هنرمند و مخاطب، فرصت فرهنگسازی و ایجاد رغبت برای صحیح تماشا کردن تئاتر را بوجود می آورد.

وی همچنین یادآور شد: پیام یا تاثیری را که یک نمایش مناسب خیابانی با تایم کوتاه خود می تواند بر مخاطبان حتی در حال گذر بگذارد بسیار فراتر از سخنرانی ها و سمینارها طویل و دراز مدت برای ارائه تفکرات مختلف در اذهان و افکار افراد جامعه امروز می تواند داشته باشد.

حامد منافی جشنواره تئاتر خیابانی شهر و شهروندی تبریزیم را ظرفیتی برای تبدیل نمایش خیابانی به یک فرهنگ عام مردمی دانست تا اذهان عمومی در خیابان های شهر همواره آماده این اتفاق هنری باشند و انتظار چنین حرکت هایی را از هنرمندان شهر خود داشته باشند.

هنرمند و بازیگر فیلم و تئاتر برگزاری چنین جشنواره هایی را امکانی برای ارتباط بیشتر مردم و هنرمندان با یکدیگر، ایجاد تکاپو در جامعه و فرصتی برای رشد ظرفیت ها و پتانسیل های هنرمندان و هنرجویان این رشته دانست.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.