حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بررسی شیوه های نوین بازگشایی معابر در زمستان در همایش « توسعه پایدار و حفظ محیط زیست»

شناسه : 9320 04 دسامبر 2017 - 8:46 264 بازدید

تبریز ما: مدیرعامل سازمان خدمات موتوری خبر داد: همایش توسعه پایدار و حفظ محیط زیست با هدف بررسی کاهش مصرف نمک و بهره وری از شیوه های نوین بازگشایی معابر در بارش های زمستانی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه برگزار می شود. به گزارش تبریز ما،  علیرضا زبردست ضمن اشاره به برگزاری این همایش افزود: […]

بررسی شیوه های نوین بازگشایی معابر در زمستان در همایش « توسعه پایدار و حفظ محیط زیست»
پ
پ


تبریز ما: مدیرعامل سازمان خدمات موتوری خبر داد: همایش توسعه پایدار و حفظ محیط زیست با هدف بررسی کاهش مصرف نمک و بهره وری از شیوه های نوین بازگشایی معابر در بارش های زمستانی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش تبریز ما،  علیرضا زبردست ضمن اشاره به برگزاری این همایش افزود: این همایش در راستای کاهش آسیب های زیست محیطی نمک پاشی به آسفالت، بتن و سازه های شهری و کاهش آلودگی نمک پاشی به فضای سبز و آب سفره های زیرزمینی توسط سازمان خدمات موتوری شهری برگزار می شود.

زبردست تصریح کرد: نمک پاشی در سالهای گذشته بیشتر به صورت دستی انجام می گرفت که به همین منظور سازمان خدمات موتوری طی سال گذشته اقدام به تهیه  ۱۲ دستگاه نمک پاش و ۱۰ دستگاه برف روب پیشرفته مکانیزه کرده است.

وی افزود: طی ۳ سال گذشته سازمان به صورت خودجوش در کنار وظایف سازمانی و با کسب مجوز از شورا ی سازمان و هیئت مدیره سازمان نسبت به تجهیز کارگاه تولید محلول در داخل سازمان و در یکی از مناطق اقدام کرد که دستگاه های تولیدی به کار گیری شده در داخل سازمان از تولید ۳ هزار لیتر در ساعت آب محلول به ۳۰ هزار لیتر در ساعت تولید افزایش یافته و در بارش های زمستان ۳ سال  گذشته به کارگرفته شده است.

زبر دست در ادامه تصریح کرد: در طی امسال به همت شهردار محترم و معاونت خدمات شهری، اقدامات اساسی برای جایگزینی محلول به جای نمک پاشی در کلیه مناطق انجام می شود که این امر با هدف رعایت شان و ارزش انسانی کارگران شهر که به صورت دستی نمک پاشی می کنند و همچنین جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و کاهش هزینه های گزاف نمک پاشی، طرح نمک پاشی مکانیزه در کنار محلول پاشی اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری برگزاری این همایش را در راستای همفکری و هم اندیشی حوزه اجرایی خدمات شهری، مناطق شهرداری و سازمان ها و مراکز علمی و دانشگاهی جهت تحقق این امر مهم عنوان کرد.

وی همچنین اظهار داشت: در کنار نمک پاشی به صورت مکانیزه سعی بر این است که در آینده نزدیک محلول پاشی مکانیزه جایگزین کامل نمک پاشی مکانیزه شود که  در محلول پاشی استفاده از مواد جامد به حداقل ممکن می رسد.

زبر دست با اشاره به استفاده از تجارب کشورهای توسعه یافته که از روش محلول پاشی استفاده می کنند، افزود: در این روش به جای یخ زدایی پیشگیری از یخ زدگی اتفاق می افتد و محلول پاشی قبل و هنگام بارش انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: به غیر از سازمان موتوری، اکنون ۵ منطقه شهرداری دارای کارگاه تولید محلول هستند و در ۵ منطقه دیگر ایستگاه هایی وجود دارد که از آن ۵ منطقه تغذیه می شود و سازمان خدمات موتوری کار پشتیبانی مناطق را انجام می دهد.

علیرضا زبردست در خاتمه افزود: اکنون محلول پاشی به صورت تانکری است که سعی ما بر این است که در آینده نزدیک محلول پاشی مکانیزه جایگزین نمک پاشی مکانیزه شود.

گفتنی است؛ همایش توسعه پایدار و حفظ محیط زیست با حضور مسئولان و مدیران سازمان ها، نهادها، ادارات دولتی و شرکت های خصوصی به بررسی کاهش مصرف نمک و بهره وری از شیوه های نوین بازگشایی معابر در بارش های زمستانی می پردازد که روز سه شنبه ۱۴ آذرماه از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در محل سالن آمفی تئاتر شهرداری تبریز(ساختمان ابوریحان) برگزار می شود.

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.