حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بازار تبریز و گردشگرانی که برای دیدن آن‌ سر و دست می‌شکنند

شناسه : 8143 05 نوامبر 2017 - 5:47 361 بازدید

تبریز ما: تبریز در سال ۲۰۱۸ میزبانی گردشگری کشورهای اسلامی را بر عهده خواهد داشت و به جز شهرهای مختلف آذربایجان کلان شهر تبریز سرشار از جاذبه برای مسافرین داخلی و خارجی است.  به گزارش تبریز ما، “شهر تبریز است و جان قربان جانان می‌کند، سرمه چشم از غبار کفش مهمان می‌کند” همین یک بیت […]

بازار تبریز و گردشگرانی که برای دیدن آن‌ سر و دست می‌شکنند
پ
پ

تبریز ما: تبریز در سال ۲۰۱۸ میزبانی گردشگری کشورهای اسلامی را بر عهده خواهد داشت و به جز شهرهای مختلف آذربایجان کلان شهر تبریز سرشار از جاذبه برای مسافرین داخلی و خارجی است.

 به گزارش تبریز ما، “شهر تبریز است و جان قربان جانان می‌کند، سرمه چشم از غبار کفش مهمان می‌کند” همین یک بیت زیبا از تبریز ما کافیست تا نشان دهد تبریزی‌‌ها مردمانی هستند که از غبار کفش مهمان سرمه چشم می‌سازند و این همان تعبیر شاعرانه از مهمان‌نوازی شهروندان تبریزی است.

 تبریز ۲۰۱۸ ظرفیتی است تا فرهنگ، آداب‌ و تاریخ بی‌نظیر آذربایجان و تبریز را نشان دهد، هرچند انتقاداتی به روند برگزاری تبریز ۲۰۱۸ وجود دارد اما همچنان تبریز با داشته‌های کنونی‌اش نیز می‌تواند میزبانی برتر برای پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی باشد.

به گفته مسئولین هرچند بودجه‌های دولتی برای این رویداد فرهنگی محقق نشده است اما شهرداری تبریز به تنهایی بار این مسئولیت را به دوش گرفته و پروژه‌های خوبی را نیز به سرانجام رسانده است که از جمله آنها می‌توان به ساخت مجتمع تجاری تفریحی اطلس، مرکز همایش‌های بین المللی و توسعه مقبرة‌الشعرای تبریز اشاره کرد.

 

مدرنیته در کنار سنت؛ برگ برنده تبریز

مهمانانی که از خارج از کشور و حتی مسافران داخلی در سال ۲۰۱۸ مهمان تبریز خواهند بود می‌توانند از ظرفیت بالای اسکان در تبریز بهره ببرند و وجود هتل‌های درجه یک و چندستاره متعدد در کنار مهمانسراهای مختلف ظرفیتی قابل توجه برای اسکان و استراحت گردشگران فراهم ساخته است.

هرچند در کنار آنها در صورت امکان شهرداری و سازمان میراث فرهنگی می‌توانند با تمهیدات لازم اتاق‌‌های برخی از خانه‌‌های تاریخی را مجهز کرده تا گردشگران خارجی از این اماکن نیز استفاده کنند. تلفیق بافت مدرنیته و سنتی در اقصی نقاط شهر برگ برنده‌ای برای تبریز ۲۰۱۸ است که دست گردشگران خارجی را برای انتخاب محل اسکان باز می‌گذارد.

تهیه نقشه‌های راهنمایی برای سهولت دسترسی به هتل ها و مهمان‌خانه ها از سویی باعث می‌شود که گردشگران با خیالی آسوده به محل استراحت دسترسی پیدا کنند و از سوی دیگر کسب و کار این هتل‌‌ها رونق پیدا کند.

“عون بن علی” ظرفیتی خدادادی که نباید فراموش شود

وجود کوه و دشت یکی دیگر از جاذبه‌‌هایی است که گردشگران را به تبریز می‌کشاند وخاطراتی فراموش‌ نشدنی برای آنها می‌سازد. شاید وجود کوهی مانند عون بن علی برای تبریزی‌‌ها عادی شده باشد اما قطعا برای مسافرین تبریز جذاب و دیدنی خواهد بود و زیبایی و ظرفیت این کوه و مسیر جنگلی آن یکی دیگر از جاذبه های تبریز برای گرشگران سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

چند سالی است که تله‌کابین عون بن علی نیز راه اندازی شده است و تفریحی هیجان انگیز به این مجموعه اضافه شده است.

علاوه بر عون بن علی کوه های اطراف تبریز مانند کوه سهند نیز یکی دیگر از منابع خدادادی است که برای مسافران و گردشگران جاذبه‌ی مخصوصی خواهد داشت.

بازار سرپوشیده تبریز؛بازاری که هیچگاه تکراری نمی‌شود

بدون استثنا بازار تاریخی و سرپوشیده تبریز یکی از اصلی ترین جاذبه‌‌ها برای گردشگران به ویژه خارجی است و توریست‌‌ها از دیدن آن سیر نمی‌شوند و همچنان مشتاق دیدن آن هستند.

بازاری که نماد معماری و قدمت تبریز است و همچنان رگ اقتصادی در آن می‌جوشد که البته تدابیری برای خرید گردشگران از این بازار اندیشیده شود زیرا یکی از اصلی ترین عرضه های این بازار فرش دستبافت تبریز است که غالبا قیمت بالایی دارند که ممکن است در پرداخت وجهه آن و تعویض پول مشکلاتی به وجود بیاید.

مشکلات هست ولی کم است

شاید برداشت از چنین تیتری دید خوش‌بینانه به میزبانی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی باشد اما نگاهی به داشته‌ها و ظرفیت‌های تبریز نشان می‌دهد علی‌رغم وجود مشکلات زیباشهر تبریز پتانسیل بسیاری بالایی برای میزبانی بی‌نظیر از این رویداد تاریخی دارد.

اندکی برنامه ریزی و کار اصولی می‌تواند از تبریز شهری بسیار پرآوازه تر از گذشته برای گردشگران خارحی بسازد که رونق گردشگری را در این کلان شهر ایران جریان ببخشد.

منبع: فرناز عباس پور (آناج)

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.