حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

باج گیری رسانه ای؛ شیوه جدید امرار معاش عده ای طمع کار در حوزه مطبوعات

شناسه : 8260 06 نوامبر 2017 - 14:59 363 بازدید

[ad_1] تبریز ما: تبریزی که از ایام دور، مهد فرهنگ و تمدن بوده، متاسفانه امروزه گریبان گیر مشکلاتی در این حوزه می باشد که دست مایه وجود برخی سودجو و به ظاهر صاحب رسانه است.   به گزارش تبریز ما؛ از مهمترین رسالت های رسانه در جوامع امروزی، نگاه بی طرفانه، بدون جهت و نفع […]

باج گیری رسانه ای؛ شیوه جدید امرار معاش عده ای طمع کار در حوزه مطبوعات
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: تبریزی که از ایام دور، مهد فرهنگ و تمدن بوده، متاسفانه امروزه گریبان گیر مشکلاتی در این حوزه می باشد که دست مایه وجود برخی سودجو و به ظاهر صاحب رسانه است.

 

به گزارش تبریز ما؛ از مهمترین رسالت های رسانه در جوامع امروزی، نگاه بی طرفانه، بدون جهت و نفع شخصی به مسائل مطرح روز، صراحت گفتار به شیوه های صحیح و دوری از هوچی گری های منتهی به امیال شخصی و پرهیز از نشر اکاذیب، حرکات سبک و غیر حرفه ای می باشد.

متاسفانه اگر سیری در وضعیت کنونی فضای رسانه ای استان داشته باشیم، متوجه وجود عده ای باج گیر خواهیم شد که حزب باد بوده و هیچگونه اصالت فکری و منش حرفه ای ندارند.
رسانه ای که منبع درآمد خود را اخاذی از مسئولین و سازمانها تعریف کرده است جایگاه اصحاب رسانه را در برابر مردم و مسئولین لگد کوب کرده و جنایتی نابخشودنی را مرتکب می شود.

استان آذربایجانشرقی از لحاظ تعداد رسانه از بیشترین آمار برخوردار است و این نشان از درک بالای مردم آذربایجان در حوزه فرهنگ و جامعه و ارزش بالای قلم و جایگاه آن در گذشته های دور در این سرزمین می باشد.

رسانه در جهت اطلاع رسانی صحیح و افزایش امید در جامعه باید قدم بردارد، مساله ای که متاسفانه امروزه به علت وجود عده ای دلال و عاشقان ثروت و شهرت کم رنگ شده است.
صاحب قلمی که نان شب خود را از نشر اخبار کذب و جریانسازی دروغین علیه سازمان، شخص یا شرکت های مختلف به دست می آورد، به درد فرهنگ و مطبوعات این سرزمین اصیل و پر آوازه نمی خورد.

تبریزی که از ایام دور، مهد فرهنگ و تمدن بوده، متاسفانه امروزه گریبان گیر مشکلاتی در این حوزه می باشد که دست مایه وجود برخی سودجو و به ظاهر صاحب رسانه است.

اخلاق رسانه ای آن را ایجاب می کند که رسانه در مسیر ثابت فکری و صحیح قدم بردارد نه آنکه با تغییر هر دولت یا مسئولی، مسیر اطلاع رسانی و تحلیلی آن نیز تغییر یابد و صرفا به دنبال سود و منفعت شخصی باشد.

اخیرا نیز شاهد آن هستیم که شکست خوردگان سیاسی در انتخاب شهردار جدید تبریز، سعی در جریانسازی های دروغین در باب سازمان ها و معاونت های این مجموعه بزرگ دارند تا از فرصت استفاده کنند و باج گیری های خود را به نحو
احسن انجام دهند و افرادی را که در ایام گذشته از باج دادن به آنها خودداری کرده اند را مورد هجوم خبری قرار دهند.

حال اینکه همان صاحبان قلم به کذب نویسی و بنگاه داری رسانه ای شهرت دارند و درکی از شعور رسانه ای و خبری ندارند و مردم نیز شاهد این مهم هستند که گاه و بی گاه دست به خودزنی هم می زنند، یا اقدام به نشر عذرخواهی های متعددی می کنند که در ادامه شکایت های گسترده اشخاص از آنها به دلیل نشر اکاذیب و سعی در اخاذی اتفاق افتاده است و جایگاه رسانه را لگد مال می کنند.

به یغما بردن آبروی اصحاب رسانه بدست عده ای فحاش، باج گیر، فرصت طلب و غیر حرفه ای باعث می شود که نگاه مردم به رسانه ها تغییر کند و صاحبان قلمی هم که در راستای پیشرفت این مرز و بوم در تلاشند نیز ناامید شوند.

امیدواریم فضای رسانه ای استان در آینده مانع وجود چنین دلالان و طردشدگان مطبوعاتی در این حوزه باشند تا فعالیت اصحاب رسانه در بستری پاک و به دور از چنین مسائلی ادامه یابد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.