حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

انتقال تكنولوژي جداگر های لرزه ای توسط پیشروهای این عرصه

شناسه : 12236 11 مارس 2018 - 7:53 224 بازدید

تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز همکاری این معاونت با انجمن جداگرهای لرزه ای ژاپن را گامی در راستای مقاوم سازی بناها عنوان کرد. به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با بیان این مطلب، تصریح کرد: طبق توافقات، طرف های ژاپنی اقدامات خود را در بخش […]

انتقال تكنولوژي جداگر های لرزه ای توسط پیشروهای این عرصه
پ
پ


تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز همکاری این معاونت با انجمن جداگرهای لرزه ای ژاپن را گامی در راستای مقاوم سازی بناها عنوان کرد.

به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با بیان این مطلب، تصریح کرد: طبق توافقات، طرف های ژاپنی اقدامات خود را در بخش تحقیقاتی، انتقال دانش فنی و برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و سمینارهای فنی در سه ماهه اول آینده شروع خواهند کرد.

اسحقی در تشریح تکنولوژی جداگرهای لرزه ای اظهار کرد: جداسازی لرزه ای بهسازی ساختمان در برابر بارهای لرزه ای است و از ورود نیروهای لرزه به اعضا ساختمان جلوگیری می كند در اصل جداسازی لرزه ای پايه ساختمان را انعطاف پذیر می کند و برپایی ساختمانها بر روی اين سیستم باعث جلوگیری از انتقال قسمت زیادی از حرکت افقی زمین به ساختمان می شود و اثر زلزله را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد.

وي در ادامه با اشاره به مزایای این تکنولوژی گفت: حفظ کاربری سازه در حین و پس از زلزله، کاهش نیروی زلزله وارد شده به سازه، رساندن خسارات سازه ای و غیر سازه ای به صفر از مهم ترین مزایای این تکنولوژی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته توسط این معاونت از ماه های گذشته جلساتی در خصوص معرفی و استفاده از تکنولوژی جداگر های لرزه ای در ساختمانها صورت گرفته است و با توجه به پیشرو بودن کشور ژاپن در استفاده از تکنولوژی های مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله، در حاشیه سمپوزیوم بین المللی توكيو در حوزه توسعه شهری و معماری، جلساتی با موسسات پیشرو و تخصصی ژاپنی در جهت انتقال تکنولوژی و استفاده از این سیستم در شهر تبریز  صورت گرفته است.

شایان ذکر است؛ معاونت عمرانی شهرداری تبریز نمایشگاهی را در خصوص معرفی توانمندی های شهری تبریز و توسعه آن در ادوار تاریخ در شهر توکیو برگزار نموده است و توافق بر آموزش تخصصی برای کارشناسان و مهندسین، آموزش های همگانی و انتقال تکنولوژی استفاده از سیستمهای نوین مقاوم سازی از نتایج مهم این جلسات و نمایشگاه است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.