حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

عزاداری‌های شبانه باید به موقع خاتمه یابد/ استفاده از طبل‌های نامتعارف ممنوع است

شناسه : 6410 18 سپتامبر 2017 - 6:40 144 بازدید

تبریز ما: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید از عزاداری‌های زود هنگام پرهیز شود، تصریح کرد: بهتر است، عزاداری‌های شبانه بعد از نماز مغرب و عشاء شروع شود و به موقع خاتمه یابد؛ در غیر این صورت عوامل نیروی انتظامی وظیفه نظارت بر این امر را برعهده دارند به گزارش تبریز […]

عزاداری‌های شبانه باید به موقع خاتمه یابد/ استفاده از طبل‌های نامتعارف ممنوع است
پ
پ


تبریز ما: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید از عزاداری‌های زود هنگام پرهیز شود، تصریح کرد: بهتر است، عزاداری‌های شبانه بعد از نماز مغرب و عشاء شروع شود و به موقع خاتمه یابد؛ در غیر این صورت عوامل نیروی انتظامی وظیفه نظارت بر این امر را برعهده دارند

به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت 200 هیئت شاه حسین گویان در ایام محرم، اظهار کرد: ساماندهی هیئت‌های حسینی و دسته‌جات عزاداری از جمله وظایف اداره‌کل تبلیغات اسلامی است که در این راستا تمامی دست اندرکاران برای برگزاری هرچه بهتر عزاداری های محرم نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند. 
  
وی ادامه داد: برخلاف اینکه هر ساله هیئت‌ها قبل از عید خدیر خم به استقبال ماه محرم می‌رفتند، امسال تمامی هیئت‌ها نصب پرچم‌های عزداری خود را به بعد از عید غدیر موکول کردند؛ به خاطر همکاری آن‌ها در این امر تشکر و قدردانی می‌کنم. 
  
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه هفته اخیر ماه ذی الحجه به عنوان ورود به ماه محرم نام گذاری شده است، افزود: طی هفته آتی همایش ستایشگران عشق با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد؛ همچنین چهارشنبه هفته آتی نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان همایش طلایه داران عرصه تبلیغ ویژه روحانیت برگزار می شود. 
  
وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 200 روحانی به منظور تبلیغ در دهه اول محرم به نقاط مختلف آذربایجان شرقی  اعزام می‌شوند، عنوان کرد: مهر ماه سال گذشته 51 روحانی مستقر در استان‌ داشتیم؛ خوشبختانه این تعداد در سال جاری به 110 نفر رسیده است و نیز در کنار آن 145 روحانی در قالب طرح هجرت در روستاهای پرجمعت فعالیت می‌کنند. 
  
حسینی از برگزاری همایش بزرگ هیئت‌های مذهبی در سالن همایش‌های مصلی خبرداد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان در راستای مقابله و خودداری از ترویج خرافات عزاداری اقداماتی را انجام داده است.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی نذورات و احسان های فرهنگی، بیان کرد: ضرروی است در کنار توزیع نذورات و احسان های متعدد، احسان های فرهنگی همانند کتاب، س دی و … را در اولویت قرار دهیم. 
             
وی با اشاره به لزوم رعایت حریم خانواده و آداب شرعی از سوی هیئت‌ها خاطرنشان کرد: استفاده از طبل‌های نامتعارف ممنوع بوده و تلاش می‌کنیم تا حد ممکن این موضوعات در عزاداری‌ها کاهش یابد. 
 
حسینی گفت: در حال حاضر 70 مسجد در تبریز نماز صبح را برپا می کند که متاسفانه این آمار چندان خوشایند نیست، بنابراین نیازمند فرهنگ‌سازی می‌باشد که بتوانیم تعداد این مساجد را افزیش دهیم. 
  
وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر مرکز تجمع آیین مناسبی وجود ندارد؛ بنابراین مسئولان باید در این راستا کوشا باشند تا برای آیین های ملی و مذهبی مرکز تجمع آیینی راه اندازی کنند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.