حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

افزایش فضای سبز تفرجگاه عینالی از ۴۰۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار در دو سال

شناسه : 9488 10 دسامبر 2017 - 17:42 223 بازدید

تبریز ما: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت اظهار کرد: در مدت دو سال فضای سبز و درختکاری تفرجگاه عینالی تبریز از ۴۰۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار افزایش یافته در حالی که ایجاد فضای سبز ۴۰۰ هکتاری حاصل فعالیت ۲۰ ساله بوده است. به گزارش تبریز ما، مسعود برزگر جلالی […]

افزایش فضای سبز تفرجگاه عینالی از ۴۰۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار در دو سال
پ
پ


تبریز ما: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت اظهار کرد: در مدت دو سال فضای سبز و درختکاری تفرجگاه عینالی تبریز از ۴۰۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار افزایش یافته در حالی که ایجاد فضای سبز ۴۰۰ هکتاری حاصل فعالیت ۲۰ ساله بوده است.

به گزارش تبریز ما، مسعود برزگر جلالی در مراسم افتتاح پروژه های عینالی خاطرنشان کرد:  در این توسعه فضای سبز و درختکاری سعی شده از ۱۰ نوع درخت میوه استفاده شود که این امر باعث می شود شهروندان از میوه های این درختان استفاده کنند و همچنین در فصل بهار شاهد منظره زیبایی از شکوفه ها و ترویج زنبورداری خواهیم بود.
وی ادامه داد: در پایان سال ۹۳ به صورت میانگین ماهانه ۵۰ هزار نفر به مجموعه عینالی مراجعه می کردند اما با تفکر ترویج فرهنگ ورزش در بین شهروندان هدف گذاری کردیم این آمار را به ۵۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت یادآور شد: نیل به این هدف باید مسیر این تفرجگاه را مجهز و زیبا کرده و به همین دلیل امکانات تفریحی و رفاهی در این تفرجگاه ایجاد کردیم.
وی با اشاره به دریاچه مصنوعی داغ گولی و نگارخانه عینالی یادآور شد: این دریاچه مصنوعی در راستای تعدیل و مرطوب ساختن هوای شهر و همچنین ذخیر آب این تفرجگاه ساخته شده است.
برزگر جلالی همچنین ساخت نگارخانه در جنب دریاچه را در راستای ایجاد کارکرد فرهنگی در عینالی عنوان کرد و گفت: این نگارخانه قصد دارد در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا به صورت رایگان هنر خود را به نمایش بگذارند.
وی همچنین گفت: پروژه کف سازی عینالی با طول ۳ و نیم کیلومتر به عنوان طولانی ترین پیاده راه کوهستانی کشور و با هزینه ای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال در خدمت شهروندان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت با اشاره به حیات وحش ایجاد شده در این تفرجگاه اظهارکرد: با حضور رئیس سابق سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهوری ۴۰ هکتار محدوده حفاظت شده برای حیات وحش در این منطقه ساخته شده است که می توان تعدادی از حیوانات در حال انقراض را از خطر انقراض نجات دهد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.