حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

احیای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه، با اجرای دو پروژه مهم عمرانی

شناسه : 8522 13 نوامبر 2017 - 9:40 208 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: دو پروژه عمرانی مهم در منطقه ۴، احیای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه را هدف قرار داده و نقش موثر در برنامه‌های گردشگری شهر خواهد داشت. به گزارش تبریز ما، اکبر امجدی در حاشیه بازدید شهردار تبریز از پروژه‌های منطقه 4 تبریز، به پروژه کف‌سازی و جداره‌سازی […]

احیای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه، با اجرای دو پروژه مهم عمرانی
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: دو پروژه عمرانی مهم در منطقه ۴، احیای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه را هدف قرار داده و نقش موثر در برنامه‌های گردشگری شهر خواهد داشت.

به گزارش تبریز ما، اکبر امجدی در حاشیه بازدید شهردار تبریز از پروژه‌های منطقه 4 تبریز، به پروژه کف‌سازی و جداره‌سازی مغازه‌های سنگی اشاره کرد و افزود:  این پروژه پس از بازنگری در زیرسازی‌ مسیر  آغاز شده و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود تاثیرات آن ماندگار باشد؛ پیش از آغاز پروژه، کلیه انشعابات و تاسیسات مسیر ۲۰۰ متری، به صورت اصولی بازسازی شده و بعد از اجرای پروژه نیز هر گونه مداخله و تعمیر، صرفاً بر اساس همین طرح، مقدرو خواهد بود.
وی اضافه کرد: احیای جداره‌های تاریخی و سنگی، از بخش‌های زیبای این پروژه‌است؛ به همین منظور، تابلوهای یک‌دست و شکیل متناسب با بافت تاریخی مسیر پیش‌بینی شده‌است.
شهردار منطقه ۴ تبریز خاطرنشان کرد: طرح با پشتوانه کارشناسی میراث فرهنگی اجرا می‌شود و بحث مناقصه پروژه نیز با تائید میراث فرهنگی پیگیری شده‌است.
امجدی «ایجاد پیاده‌راه» و «احیای جداره‌ها» را دو بخش عمده پروژه خواند و افزود: در فاز پیاده‌راه، کف‌سازی سنتی، نصب مبلمان شهری و ایجاد آبنماهای سنتی پیش‌بینی شده و در فاز احیای جداره‌ها نیز طرحی نهایی شده که به موجب آن، سردر مغازه‌ها اصلاح  و در یک فرم مشخص و هماهنگ با ساختار تاریخی پیاده‌راه ایجاد خواهد شد.
وی اظهار داشت: پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال آغاز شده و  بدون وقفه ادامه دارد، تا به امید خدا در دی ماه شاهد بهره‌برداری از یکی از بهترین پیاده‌راه‌های شهر باشیم.

شهردار منطقه ۴ تبریز در ادامه، سامان‌دهی پل تاریخی آجی‌چای را از دیگر برنامه‌های عمرانی منطقه ۴ خواند و گفت: پل تاریخی آجی‌جای از ظرفیت‌های مهم تاریخی در غرب شهر است که در ردیف آثار ثبت ملی کشور قرار دارد؛ با این حال متاسفانه این پل زیبا سال‌های متمادی وضعیت مغفولی داشته‌است.
امجدی با بیان این‌که شهرداری منطقه ۴ تبریز سامان‌دهی این پل را در سه فاز اجرایی پوشش می‌دهد، تصریح کرد: فاز نخست پروژه مربوط به تحکیم پل تاریخی است که با همکاری میراث فرهنگی در دست اقدام است؛ در فاز دوم نورپردازی پل با استفاده از سیستم‌های روز، عملیاتی خواهد شد و در فاز سوم نیز توسعه فضای سبز در دو طرف این پل تاریخی است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک ستارخان، افزود: این پارک در وسعت ۵ هزار متر، تملک شده و پس از تسطیح و آماده‌سازی، مهیای برنامه‌ عمرانی منطقه شده است.
شهردار منطقه ۴ تبریز خاطرنشان کرد: پروژه در یکی از نقاط کم‌برخوردار شهر واقع شده و نقش موثری در توزیع متوازن فضای سبز و ایجاد فرصت های نشاط اجتماعی در منطقه خواهد داشت.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.