حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نقش مهندسان و متخصصان، در حفظ منابع و سرمایه‌های شهر، حایز اهمیت است

شناسه : 9571 13 دسامبر 2017 - 5:44 204 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار تبریز در دیدار با اعضای نظام مهندسی شهرستانهای آذربایجان شرقی خدمتگزاری به شهروندان را امری ضرورتی دانست که تعارف بردار نیست. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین باهر اظهار داشت: همراهی، همدلی و هم سویی شهرداری ها با استاندار محترم آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان و امام […]

نقش مهندسان و متخصصان، در حفظ منابع و سرمایه‌های شهر، حایز اهمیت است
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: شهردار تبریز در دیدار با اعضای نظام مهندسی شهرستانهای آذربایجان شرقی خدمتگزاری به شهروندان را امری ضرورتی دانست که تعارف بردار نیست.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین باهر اظهار داشت: همراهی، همدلی و هم سویی شهرداری ها با استاندار محترم آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به نفع تبریز و استان خواهد بود که خوشبختانه در مدت اخیر این همراهی و همدلی برای خدمتگزاری و توسعه استان به نحو خوبی خود را نشان داده است.

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت جایگاه مهندسی در حوزه ساخت شهر و توسعه اظهار داشت: باید این موضوع در بین مردم تبیین شود که مهندسان به عنوان متخصصان توسعه و ساخت در توسعه نقش اساسی دارند.

مهندس ایرج شهین باهر افزود: اگر متخصصان و مهندسان در جایگاههای تخصصی خود حضور داشته باشند هزینه اشتباه محاسبات و اشتباه در اجرا به مردم و جامعه تحمیل نمی شود.

وی با اشاره به ایرادات و مشکلات حوزه مدیریتی در شهرها گفت: یکی از اساسی ترین ایرادات این است که فرد به شکل تخصصی در جایگاه خود قرار نگیرد. باید در نظر گرفت که تعهد و پاکدستی یک طرف قضیه است اما تخصص ضلع دیگر این مثلث را تشکیل می دهد که خلا آن هزینه های بزرگی را به جامعه تحمیل می کند.

شهردار تبریز با اشاره به ضرورت توجه به موضوع حیف و میل در فعالیت ها اظهار داشت: یک تصمیم غلط شاید میلیاردها هزینه به یک مجموعه و یا شهر وارد کند، هرچند در بحث ها بیشتر قضیه میل و فساد مالی مطرح می شود اما روی دیگر قضیه حیف نمودن دارایی ها و اجرای پروژه هایی است که شاید خسارت یک تصمیم گیری و اجرای یک طرح بسیار سنگین باشد و سالیان سال مردم هزینه حیف شدن و اجرای یک پروژه نابجا را بپردازند.

مهندس ایرج شهین باهر افزود: نقش مهندسان و متخصصان حوزه های مهندسی به خاطر حفظ بیت المال و جلوگیری از خسارت ها حایز اهمیت است؛ اگر مدیری در جایگاه تخصصی خود نباشد قطعا شاهد از بین رفتن منابع و سرمایه ها خواهیم بود.

در ابتدای دیدار شهردار تبریز با نمایندگان نظام مهندسی شهرستان های آذربایجان شرقی تعدادی از حاضران به ایراد نقطه نظرات و سخنان خود پرداختند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.