حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

احداث، تکمیل و راه اندازی مترو تبریز از نان شب هم واجب تر است

شناسه : 12809 12 آوریل 2018 - 11:49 288 بازدید

تبریز ما: عضو شورای اسلامی شهر تبریز از توجه جدی بودجه بندی سال 97 شهرداری تبریز به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: بخش عمده برنامه ریزی پروژه های عمرانی متوجه قطار شهری است. به گزارش تبریز ما، کریم صادق زاده در جریان بازدید از روند اجرای پروژه خط دو قطار […]

احداث، تکمیل و راه اندازی مترو تبریز از نان شب هم واجب تر است
پ
پ


تبریز ما: عضو شورای اسلامی شهر تبریز از توجه جدی بودجه بندی سال 97 شهرداری تبریز به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: بخش عمده برنامه ریزی پروژه های عمرانی متوجه قطار شهری است.

به گزارش تبریز ما، کریم صادق زاده در جریان بازدید از روند اجرای پروژه خط دو قطار شهری، با اشاره به ضرورت بهره مندی تبریز از یک ساختار توسعه یافته ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: دیگر زمان آن فرا رسیده است تا معضلات زیست محیطی و ترافیکی شهر تبریز هر چه سریعتر رفع شود.

وی تصریح کرد: فرایند استفاده از سگمنت الیافی در پروژه خط 2 قطارشهری تبریز به عنوان اولین پروژه مترویی کشور و دومین پروژه مترویی آسیا در تسریع و کاهش هزینه های بهره برداری از مترو در تبریز اثر گذار است.

گفتنی است: تبریز هم از همان ابتدای فکر تاسیس مترو در ایران، به عنوان یکی از شهرهای هدف، مد نظر بود تا اینکه برای اولین بار در سال ۱۳۶۹، موضوع مطالعه و احداث قطار شهری در این شهر، در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نتیجه آن، تصویب احداث ۴ خط ریلی درون شهری و یک خط حومه ای بود؛ اما سازمان قطار شهری تبریز در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد و مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز  نیز در اواخر سال ۱۳۸۰ آغاز شد تا این که در نهایت، در جلسه بیست و نهم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، احداث خط ۱ قطار شهری تبریز تصویب و عملیات اجرایی خط ۱ در سال  ۱۳۸۱ آغاز شد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.