حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اجرای طرح”ایمن تبریزیم” از اول اسفندماه/تبیین برنامه به حداقل رسانی تلفات جانی حوادث رانندگی

شناسه : 11832 18 فوریه 2018 - 4:09 245 بازدید

تبریز ما: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز گفت: طرح “ایمن تبریزیم” در امتداد طرح “گوزل تبریزیم” با توجه به تاکیدات شهرداری تبریز و نیاز موجود سطح شهر، از اول اسفند اجرا می‌شود. به گزارش تبریز ما، مهدی یوسفی با اشاره به آغاز طرح “ایمن تبریزیم” اظهار کرد: فراهم‌سازی بستر ایمنی در حمل و […]

اجرای طرح”ایمن تبریزیم” از اول اسفندماه/تبیین برنامه به حداقل رسانی تلفات جانی حوادث رانندگی
پ
پ


تبریز ما: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز گفت: طرح “ایمن تبریزیم” در امتداد طرح “گوزل تبریزیم” با توجه به تاکیدات شهرداری تبریز و نیاز موجود سطح شهر، از اول اسفند اجرا می‌شود.

به گزارش تبریز ما، مهدی یوسفی با اشاره به آغاز طرح “ایمن تبریزیم” اظهار کرد: فراهم‌سازی بستر ایمنی در حمل و نقل و رانندگی جزو وظایف ذاتی شهرداری در کنار سایر نهادهای مرتبط با موضوع است.

وی افزود: معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز موظف به انجام برخی موارد است تا بسترهای لازم برای ایمن‌سازی حمل و نقل درون‌شهری را فراهم سازد.

 

آمار تلفات جانی حوادث رانندگی درون‌شهری رو به کاهش است

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه با اجرای الزامات و وظایف خوشبختانه آمار تلفات جانی، مصدومان و فوتی‌ها نسبت به سال‌های گذشته رو به کاهش است، گفت: امیدواریم روزی شاهد این باشیم که تلفات جانی در تصادفات درون‌شهری به صفر برسد.

وی با تاکید به دو موضوع اساسی در کاهش تلفات جانی تصادفات درون‌شهری ابراز کرد: فرهنگ رانندگی و موارد ایمنی دو موضوع اساسی در کاهش تلفات است که فرهنگ رانندگی با آموزش‌های انجام گرفته این فرهنگ ارتقاء خواهد یافت و از این به بعد شاهد رانندگی بدون دردسر می‌شویم.

 

۳۰ درصد از هزینه‌های اضافی خط‌کشی معابر مربوط به عدم رانندگی بین خطوط است

یوسفی با اشاره به اینکه متاسفانه ۳۰ درصد از هزینه‌های اضافی خط‌کشی معابر مربوط به عدم رانندگی بین خطوط است، تصریح کرد: در موضوع ایمنی شهرداری حساسیت زیادی وجود دارد که دستگاه‌های ذی‌ربط را ملزم به اجرای برخی ضوابط کرده است به طوریکه در این ضابطه باید ایمنی سطح شهر افزایش یابد.

 

شروع طرح “ایمن تبریزیم”

وی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی سطح شهر طرح “ایمن تبریزیم” پیش‌بینی شده که از اول اسفندماه شروع شده و تا فروردین و عید نوروز ادامه خواهد داشت و البته این یک طرح مستمر برای تمام ماه‌ها خواهد بود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: امید است با اجرای طرح “ایمن تبریزیم” در سال آینده شاهد کاهش تعداد تلفات ناشی از تصادفات درون شهری باشیم که البته این طرح مقدمه‌ای برای کاهش جهشی در این خصوص خواهد بود.

وی افزود: در راستای طرح “ایمن تبریزیم” برنامه‌هایی در مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز، سازمان ترافیک و سازمان‌های وابسته حمل و نقل برای پیاده‌سازی ایمنی سطح شهر وجود دارد که از اول اسفندماه اجرایی خواهد شد.

 

اهداف طرح “ایمن تبریزیم”

یوسفی، در تشریح اهداف اصلی طرح”ایمن تبریزیم” ابراز کرد: تجمیع تابلوهای سطح شهر و شستشوی آنها، بازنگری در تابلوهای شهری، خط‌کشی‌های عابر پیاده، خط‌کشی‌های محوری، خط‌کشی‌های دو جزیی، اصلاح هندسه، ایمن‌سازی محیط به روش‌های مختلف، تکمیل تجهیزات ترافیکی و برطرف‌سازی نقیصه‌های موجود در این تجهیزات از جمله اهداف اصلی طرح است.

وی اذعان داشت: البته در سنوات گذشته کارهای “ایمن تبریزیم” انجام شده ولی این طرح یک جهاد ضربتی بوده تا بتوان تا عید نوروز موارد پیش‌بینی شده را در سطح شهر اجرایی سازیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز افزود: طرح “ایمن تبریزیم” در امتداد طرح “گوزل تبریزیم” با توجه به تاکیدات شهرداری تبریز و نیاز سطح شهر انجام خواهد گرفت.

وی متذکر شد: امید است نتایج این طرح در 6 ماهه سال آینده با موفقیت اعلام شود و با صراحت اعلام کنیم که با اجرای طرح، تلفات جانی و مصدومان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

یوسفی با اشاره به اینکه در کنار اجرای طرح “ایمن تبریزیم” باید خود رانندگان نیز یک رانندگی صحیح و طبق قوانین انجام دهند، افزود: با رانندگی صحیح رانندگان، توجه به عابران پیاده و همت دسته جمعی می‌توان میزان تلفات حوادث رانندگی را کاهش داد.

وی در پایان به دیدار مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: طبق سنت هر ساله توفیق دیدار با رهبر فرزانه انقلاب خواهیم داشت تا از بیانات ایشان بهره‌مند شویم و البته نایب‌الزیاره همه مردم استان آذربایجان شرقی نیز خواهیم بود که ان‌شاءالله این دیدار توفیق روزافزون برای شهر تبریز خواهد داشت./ خبرگزاری فارس

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.