حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ابلاغ ۹۴ اخطار ایمنی و آتش‌نشانی به مالکان فضاهای تجاری و خدماتی سطح شهر

شناسه : 10725 14 ژانویه 2018 - 4:29 237 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار تبریز گفت: ایمنی شهر، از حوزه‌های بسیار مهمی است که گوشه‌ای از اهمیت آن را سال گذشته در جریان حادثه پلاسکو دیدیم؛ با این حال، این موضوع در مبحث ۱۳ مقررات ساختمانی، چندان مورد توجه قرار نگرفته است. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر با بیان این مطلب اظهار داشت: […]

ابلاغ ۹۴ اخطار ایمنی و آتش‌نشانی به مالکان فضاهای تجاری و خدماتی سطح شهر
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: شهردار تبریز گفت: ایمنی شهر، از حوزه‌های بسیار مهمی است که گوشه‌ای از اهمیت آن را سال گذشته در جریان حادثه پلاسکو دیدیم؛ با این حال، این موضوع در مبحث ۱۳ مقررات ساختمانی، چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر با بیان این مطلب اظهار داشت: قبل از حادثه پلاسکو، آتش‌نشانی تبریز اقدامات موثری صورت داده بود و امروز نیز از این سازمان انتظار می‌رود در جهت پیشگیری از حوادث در تمام فضاهای عمومی تدبیر کند.

وی تصریح کرد: پس از حادثه پلاسکو، آتش‌نشانی تبریز، شهرداری، شورای چهارم و دادستانی، به صورت ویژه وظایف ایمنی شهر را پیگیری کردند؛ در این راستا، ۱۶۰ مورد بازدید و بررسی طرح‌های ایمنی بازار، ۱۴۲ مورد دستورالعمل و طرح‌های ایمنی که در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی لازم است، انجام شده‌است.

شهردار تبریز با بیان این که بعضاً عدم همکاری اصناف و مالکان واحدهای تجاری و خدماتی، از موانع ارتقای خدمات ایمنی است، گفت: اکثر پاساژهای تبریز به صورت مالکیت سرقفلی است و اقدامات پیشگری که اغلب هزینه‌بر نیز است، چندان مورد توجه قرار نمی گیرد؛ با این حال، سعی داریم وظیفه خود را که در قالب صورت‌جلسه با حضور دادستان محترم تدوین شده جدی گرفته و اطلاع‌رسانی‌ها و اخطارهای لازم را ابلاغ کنیم.

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: فضاهای تجاری و خدماتی از قبیل پارکینگ‌ها، مراکز اقدامتی، انباری، کارگاهی، از جمله حوزه‌های ایمنی شهری است که جمعاً ۹۴ مورد اخطاریه به متولیان آن‌ها صادر شده است.

وی اضافه کرد: ایمن‌سازی نما، تجهیزات خاموش‌کننده‌ها، جان‌پناه و سایر ضرورت‌های سیستم‌های ایمنی، در هر بخش بررسی می‌شود.

شهردار تبریز با بیان این که  متاسفانه الزامات مدرن آتش‌نشانی در بافت‌های قدیمی اماکن قدیمی نیست، گفت: سعی داریم هیئت‌امنای پاساژها را موظف به تقویت شاخص‌های ایمنی کنیم.

شهین‌باهر تاکید کرد: بخشی از مطالبات بودجه‌ای آتش‌نشانی مربوط به دولت است و از شورای محترم می خواهیم در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.