حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آموزش‌های شهروندی، ضامن ایمنی شهر و آسایش شهروندان است

شناسه : 9194 02 دسامبر 2017 - 7:00 191 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار تبریز تاکید کرد: آموزش‌های شهروندی، در صورت نهادینه‌شدن، هزینه اجرایی شهر را کاهش داده و ضامن ایمنی و آسایش شهروندان خواهد بود. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی با اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان با بیان این مطلب اظهار داشت: شهر، بستر تمام رفتارهای شهروندی است […]

آموزش‌های شهروندی، ضامن ایمنی شهر و آسایش شهروندان است
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: شهردار تبریز تاکید کرد: آموزش‌های شهروندی، در صورت نهادینه‌شدن، هزینه اجرایی شهر را کاهش داده و ضامن ایمنی و آسایش شهروندان خواهد بود.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی با اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان با بیان این مطلب اظهار داشت: شهر، بستر تمام رفتارهای شهروندی است و در صورت فراگیرشدن بحث‌های آموزشی، طبیعی است که سایر مجموعه‌های خدمت‌رسان از قبیل پلیس، بیمارستان‌ها، دادگاه‌ها و سایر مجموعه‌های اجرایی، مراجعان کمتری خواهندداشت.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، امروز شهرداری برای تامین ایمنی خیابان‌ها مجبور به نرده‌کشی و احداث پل‌های عابر پیاده است؛ در صورتی که آموزش عبور از محدوده‌های مشخص عابرپیاده، نهادینه شود، طبیعی است که نیازی به این هزینه‌گذاری‌ها نخواهد بود و ایمنی شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.

شهردار تبریز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با آموزش‌و‌پرورش استان، گفت: رویکرد شهرداری در خصوص این تفاهم‌نامه، عملیاتی و اجرایی است.

شهین‌باهر اضافه کرد: سرفصل‌ این آموزش‌ها در موضوعات مختلف ترافیک، پسماند، فضای سبز و گردشگری، باید سال‌به‌سال نسبت به پایه‌های تحصیلی مختلف ارتقا یابد.

وی با تاکید بر این‌که این آموزش‌ها نباید جنبه تفننی داشته باشند، متذکر شد: دانش‌آموزان باید آموزش‌‌های شهروندی را همپای سایر دروس مهم، پیگیری کنند.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که اداره‌کل آموزش و پرورش استان تمام‌قد وارد همکاری‌های آموزش شهروندی شده و قوت‌ قلب خوبی برای پیگیری این موضوع مهم است، گفت: نقش این مجموعه هم در بحث‌های فرهنگی و آموزشی و هم در کالبد شهر ارزشمند است.

شهین‌باهر با اشاره به این‌که در کشورهای توسعه‌یافته، فرهنگ شهروندی، نقطه عطف حرکت شهر است، افزود: توسعه، از مدرسه آغاز می‌شود؛ این یک اصل بدیهی در برنامه‌ریزی‌های شهری است که در جهان پذیرفته و تثبیت شده است.

وی اظهار داشت: تاثیرگذاری مباحث آموزشی، زمان‌بر است و از سوی دیگر، عمر مدیریتی نیز در کشور ما نیز معمولاً کوتاه است، همین امر موجب می‌شود برنامه‌های آموزشی، تاثیر عملی نداشته باشد؛ این در حالی است که برخی از کشورها، از امروز برنامه‌های ۱۰۰ ساله آینده را طراحی کرده و خود را ملزم به پیگیری آن می‌دانند.

شهردار تبریز با بیان این‌که همکاری‌های آموزشی در گذشته، بیشتر به صورت جزیره‌ای بوده‌است، اظهار امیدواری کرد تفاهم‌نامه شهرداری و آموزش‌و‌پرورش، یک حرکت زیربنایی، تاثیرگذار و عملیاتی باشد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.