حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

لیگ جهانی والیبال نشسته با حضور 6 تیم برتر جهان در تبریز برگزار می‌شود

شناسه : 12742 10 آوریل 2018 - 15:18 601 بازدید

تبریز ما: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه در تبریز سالن استاندارد برای برگزاری مسابقات بین‌المللی وجود ندارد.  ایوب بهتاج در نشست خبری نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته که با حضور 6 تیم برتر جهان در تبریز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مسابقات به عنوان مسابقات سوپر سیکس والیبال معلولین دنیا […]

لیگ جهانی والیبال نشسته با حضور 6 تیم برتر جهان در تبریز برگزار می‌شود
پ
پ


تبریز ما: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه در تبریز سالن استاندارد برای برگزاری مسابقات بین‌المللی وجود ندارد.

 ایوب بهتاج در نشست خبری نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته که با حضور 6 تیم برتر جهان در تبریز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مسابقات به عنوان مسابقات سوپر سیکس والیبال معلولین دنیا انجام می‌شود که 6 تیم می‌توانند مجوز حضور در آن را پیدا کنند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 6 تیم، جمهوری اسلامی ایران، آمریکا، روسیه، اوکراین، بوسنی هرزگوین و آلمان حضور خواهند داشت. با توجه به حضور داوران بین‌المللی و کسانی که در مسابقات پارالمپیک ریو و لندن حضور داشته‌اند، برای استانداردهای این مسابقات تلاش‌های زیادی صورت گرفته که در همین راستا از آقای ستوده نژاد و علی کشفیا تشکر می‌کنم که علی‌رغم محدودیت‌های حرکتی چند برابر ما برای برگزاری رقابت‌ها تلاش می‌کنند.

بهتاج در ادامه گفت: این مسابقات در سالن صدرا برگزار می‌شود که استاندارد است اما مشکل نور داشت که تلاش شد و این مساله نیز رفع شد. در این راستا از مدیرکل بنیاد شهید قدردانی می‌کنیم. سالن خاوران نیز محل تمرینات تیم‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: تمام تیم‌ها با یک پرواز روز 28 فروردین در تبریز خواهند بود. با هماهنگی‌های صورت گرفته، 5 دیدار تیم ملی ایران به صورت مستقیم از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در مورد بحث تبریز 2018 هم اقدامات مناسبی انجام دهیم. حدود یک هفته به مسابقات مانده است اما اگر همت رسانه‌ها وجود داشته باشد، ما می‌توانیم با یاری گرفتن از آموزش و پرورش و … شرایط بهتری رقم بزنیم. با تعاملی که وجود دارد تلاش می‌کنیم دانش آموزان معلول به عنوان تماشاگر در این مسابقات حضور داشته باشند تا بحث انگیزشی نیز برای آن‌ها ایجاد شود.

بهتاج در در رابطه با بحث همایش پیاده روی گفت: در این مورد از شما کمک می‌خواهیم. در این رابطه به هر استان یک همایش می‌دهند اما با توجه به بحث 2018، تلاش می‌کنیم 3 دوره همایش در استان برگزار کنیم. اولین همایش در 31 فروردین، دومین همایش در تیرماه و سومین همایش نیز در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود که از شبکه سوم سیما نیز پخش زنده خواهد شد. رایزنی کرده‌ایم و امیدواریم وزیر محترم بهداشت و وزیر محترم ورزش و جوانان نیز در این همایش حضور داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مورد جایزه این مسابقات گفت: 30 هزار دلار جایزه کلی است که 22 هزار دلار آن مربوط به تیم‌های اول تا سوم بوده و 8 هزار دلار به نفرات شاخص و برتر تعلق می گیرد.

وی در مورد برنامه های آتی این اداره کل خاطرنشان کرد: هم بحث جوانان و هم ورزش را داریم. در حال حاضر بحث مسابقات والیبال نشسته، همایش پیاده‌روی و در 16 اردیبهشت مسابقات اسنوکر آسیا را داریم که برای 34 تیم دعوت نامه ارسال شده و 32 تیم اعلام آمادگی کرده اند. در لیست اولیه، تا به امروز 14 تیم حضور قطعی خواهند داشت که روز به روز افزایش پیدا می‌کنند. همزمان با این مسابقات، اجلاس روسای فدراسیون کشور‌های آسیایی نیز در تبریز برگزار می‌شود که 8 روز در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

 بهتاج ادامه داد: همایش سمن‌های گردشگری را در هتل پارس تبریز برگزار می‌کنیم که رئیس سازمان گردشگری و وزیر ورزش و جوانان دعوت شده‌اند و بیش از 250 نفر از سمن‌های گردشگری در آن حضور خواهند داشت. این برنامه قرار بود در قشم برگزار شود که به خاطر رویداد تبریز 2018، آن رادر تبریز برگزار می‌کنیم که بودجه آن از بودجه ملی پرداخت می‌شود.

بهتاج در مورد برگزاری مسابقات بین‌المللی در تبریز افزود: مسابقات والیبال نوجوانان آسیا نیز در تبریز برگزار می‌شود، اما سالن‌های ما استاندارد‌های لازم برای برگزاری مسابقات جهانی و قاره‌ای را ندارند که در همین راستا اقداماتی در سالن پورشریفی در حال انجام است و با شرکت آلمانی برای تجهیز آن قرارداد بسته‌ایم. بعد از تجهیز سیستم نور، کفپوش مناسب نیز در این سالن نصب می‌شود.

وی افزود: در سالن اقدمی نیز باید استانداردسازی شود که از روز شنبه هفته آتی عملیات استانداردسازی سالن اقدمی نیز آغاز می‌شود که برای این 2 سالن بیش از 2 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم تا بتوانیم در آینده میزبان رقابت‌های بین‌المللی بیشتری باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری تور بین‌المللی آذربایجان گفت: در آینده نیز برنامه‌های متنوعی داریم. به خصوص در راستای برگزاری تور بین‌المللی آذربایجان تلاش می‌کنیم با حضور اسپانسر و بخش خصوصی کیفیت مسابقات را بالا برده و از نیمه حرفه‌ای به مسابقات حرفه‌ای تبدیل کرده و شاهد حضور ورزشکاران حرفه‌ای تر در این مسابقات باشیم.

وی افزود: همچنین ما در مهرماه مسابقات بین‌المللی تیراندازی را برگزار می‌کنیم که با حضور کشورهای اسلامی انجام می‌شود و دعوت نامه‌ها نیز در اردیبهشت‌ماه برای کشورها ارسال می‌شود.

بهتاج در رابطه با وضعیت ورزشگاه تختی تبریز تصریح کرد: این ورزشگاه نگین ورزش آذربایجان است و ورزشکاران خاطره‌های خاصی از آن دارند و من هم افتخار می‌کنم که چه به عنوان مربی و چه ورزشکار در این ورزشگاه حضور پیدا کرده‌ام. اما همان‌طور که می‌دانید بحث نگهداری هزینه بر است، الان برخی سکوها قابل تعمیر نیستند و باید تخریب و بازسازی شوند که کارهای فنی آن نیز انجام شده است. تلاش می‌کنیم با فازبندی، نه تنها سکوها و زمین فوتبال، بلکه تمام سالن‌ها را نوسازی و بهسازی کنیم. کل ورزشگاه باغشمال باید در سال 97 بازسازی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه تختی گفت: تقاضای ما از شورای تامین استان این خواهد بود که مسابقات رده های پایه در آن برگزار شود. اما نباید فقط با نظر برگزاری مسابقات فوتبال به آن نگاه کنیم. بحث استعدادیابی، ورزش تیم‌های پایه نیز مهم است با چند باشگاه هم رایزنی داریم تا آکادمی‌های دائمی در آنجا برگزار شود و طوری نباشد که فقط در تابستان به بحث استعدادیابی بپردازیم، در صورت توافق حتما در این بحث نیز از ورزشگاه تختی استفاده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هزینه مسابقات تبریز 2018 از بودجه اعتبارات ملی پرداخت می‌شود یا اعتبارات استانی، گفت: اگر بحث بودجه ملی و استانی را جمع کنیم شاید هزینه 2 مسابقه شود، همایش سمن‌ها که برگزار می‌کنیم ریالی از بودجه استان هزینه نخواهیم کرد. در بحث مسابقات اسنوکر حتی یک میز از تبریز نخواهیم داشت و همه در فاصله 3 روز مانده به مسابقات وارد تبریز می‌شود، 80 درصد هزینه‌ها توسط فدراسیون پرداخت می‌شود اما مسابقات به نام تبریز برگزار خواهد شد.

بهتاج در مورد سرانه فضای ورزشی استان گفت: سعی می‌کنیم به صورت مداوم داشته‌هایمان را بهسازی کنیم و پروژه‌های جدید را انجام دهیم. بیش از 14 هزار پروژه ورزشی ناتمام در کشور داریم که آذربایجان شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما تلاش می‌کنیم در 7-8 ماه آتی 8 پروژه را به پایان برسانیم. ما روی پروژه‌های 20 درصدی هزینه نمی‌کنیم تا 40 درصد شود، بلکه بودجه‌ها را روی پروژه‌های 60-70 درصدی متمرکز می‌کنیم تا آن‌ها را به پایان برسانیم.

وی در مورد شرایط تیم فوتبال تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در این فصل تراکتورسازی با چالش هایی مانند محدودیت در جذب نفرات مواجه شد. امیدوارم و تا جایی که بتوانیم نیز برای موفقیت این باشگاه قدم بر می‌داریم. تراکتورسازی تیم کوچکی نیست و اگر این باشگاه یا هر باشگاهی بخواهد جایگاه خود را ارتقا دهد، باید از تمام لحاظ کار کرده و ساختار خوبی برایش تعریف شود.  

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: باید تمام اجزای باشگاه زیر نظر مدیریتی واحد و به صورت هماهنگ هدایت شوند تا در سال‌های آتی ببینیم چقدر از سرمایه‌های خودمان و تیم‌های پایه استفاده کرده‌ایم. باید سال 96 را فراموش کنیم ودر سال 97 هر کدام از ما با همت به دنبال کمک به باشگاه‌ها باشیم.

 بهتاج ادامه داد: ما 2 تیم در لیگ یک داریم که سقوط آن ها به لیگ دسته دو برای ما خیلی مهم است امیدواریم آن‌ها در لیگ آزادگان بمانند.

وی در مورد برگزاری یکی از بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال به میزبانی تبریز گفت: برنامه‌های تیم ملی در مردادماه سال گذشته بسته شده و اینکه بخواهیم در اسفندماه بگوییم یک بازی ملی را به تبریز می‌آوریم امکان‌پذیر نیست. اما در آینده اگر فرصتی باشد، قطعا چنین درخواستی می‌کنیم تا با همکاری آقای تاج و مسئولان مربوطه یک بازی ملی را در تبریز برگزار کنیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.