حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

گزارش۴۹۰ مورد همسر آزاری در آذربایجان شرقی

شناسه : 9996 25 دسامبر 2017 - 5:40 205 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیرکل بهزیستی آذر بایجان شرقی از ثبت ۴۹۰ مورد همسر آزاری در استان در شش ماهه‌ی اول سال جاری خبر داد. به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، محسن ارشدزاده  با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد موارد گزارش شده‌ی همسرآزاری در سال گذشته ۴۸۸ مورد بود که این آمار در […]

گزارش۴۹۰ مورد همسر آزاری در آذربایجان شرقی
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مدیرکل بهزیستی آذر بایجان شرقی از ثبت ۴۹۰ مورد همسر آزاری در استان در شش ماهه‌ی اول سال جاری خبر داد.

به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، محسن ارشدزاده  با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد موارد گزارش شده‌ی همسرآزاری در سال گذشته ۴۸۸ مورد بود که این آمار در سال جاری افزایش اندکی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به قربانیان خشونت علیه زنان بیان کرد: دختران مجرد و زنان متاهلی که اختلافات خانوادگی دارند و یا محل سکونت خود را ترک کرده‌اند، بیشترین قربانیان خشونت هستند که از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده و یا در خانه‌های امن اسکان داده می‌شوند.

وی با ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص خانه‌های امن در استان گفت: در آذربایجان شرقی یک خانه‌ی امن برای اسکان زنان متاهل و یک خانه‌ی سلامت برای اسکان دختران مجرد وجود دارد که در این مجموعه‌ها به آموزش مهارت‌های زندگی، شغلی و توانمندسازی اعضا نیز پرداخته می‌شود. همچنین از اول سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر در خانه‌ی امن و سلامت استان پذیرش شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان حداکثر زمان مجاز اسکان در خانه ی امن و خانه‌ی سلامت را سه ماه عنوان کرد و افزود: در صورت برطرف نشدن مشکل و احساس نیاز به تمدید، سکونت در این خانه‌ها با صدور حکم قضایی از دادگستری از سه الی شش ماه قابل تمدید است.

وی با اشاره به اقدامات اورژانس اجتماعی اظهار کرد: پس از تماس متقاضیان با سامانه‌ی ۱۲۳ و یا معرفی قربانیان خشونت خانگی از سوی مراجع قضایی، اورژانس اجتماعی با مداخله‌ی به موقع، ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای و مددکاری در راستای بهبود شرایط قربانیان خشونت تلاش می‌کنند.

وی افزود: کمک به حل مشکلات بین فردی خانواده‌ها و در برخی موارد رفع مشکلات مالی از دیگر محورهای فعالیت اورژانس اجتماعی به شمار می‌آید که ارائه‌ی خدمات مذکور پس از حل مشکل قربانیان خشونت نیز تا مدتی ادامه می‌یابد.

ارشدزاده در ادامه با بیان این که طبق آمارهای ارائه شده از سوی دادگستری استان، ضرب و جرح و توهین در صدر رفتارهای خشونت آمیز در استان ما قرار دارند، گفت: همچنین این آمارها نشانگر روند صعودی رفتارهای خشونت آمیز است.

وی با برشماری انواع خشونت خانگی ادامه داد: خشونت‌های خانگی به مواردی مثل همسرآزاری، کودک آزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری و خودآزاری اشاره دارد.

وی خاطرنشان کرد: خشونت‌های خانگی و اجتماعی نیازمند حساسیت، برخورد جدی، مداخله و پیشگیری هستند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.