حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مهم ترین اولویت شهرداری منطقه سه، عملیاتی کردن طرح پادگان است

شناسه : 10721 14 ژانویه 2018 - 2:58 240 بازدید

تبریز ما: شهردار منطقه سه تبریز گفت: اولین اولویت منطقه سه شهرداری تبریز بحث پادگان است به امید خدا در سال آینده شاهد اتفاقات خوب در این باره خواهیم بود. به گزارش تبریز ما، مرتضی موحدنیا، شهردار جدید منطقه سه شهرداری تبریز در خصوص برنامه ها و اولویت های اصلی مسئولیتش، با بیان اینکه اولویت […]

مهم ترین اولویت شهرداری منطقه سه، عملیاتی کردن طرح پادگان است
پ
پ


تبریز ما: شهردار منطقه سه تبریز گفت: اولین اولویت منطقه سه شهرداری تبریز بحث پادگان است به امید خدا در سال آینده شاهد اتفاقات خوب در این باره خواهیم بود.

به گزارش تبریز ما، مرتضی موحدنیا، شهردار جدید منطقه سه شهرداری تبریز در خصوص برنامه ها و اولویت های اصلی مسئولیتش، با بیان اینکه اولویت اول منطقه 3 بحث ورود به پادگان است، افزود: خروج پادگان از بحث های مهم چندین سال گذشته تبریز است که با برنامه های که پیش بینی می کنیم به امید خدا این مسئله را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی افزود: قصد داریم تا سال آینده با همکاری ارتش و مسئولین استانی و شهری این مسئله به ثمر برسد و با خیابانی گشایی در این منطقه، جهت تقویت اقتصاد شهر عمل کنیم.

شهردار جدید منطقه سه ادامه داد: انتظار مردم از شهرداری بالاست و این به دلیل پیشینه قدیمی این نهاد است که در سال  1286 برای اولین بار در ایران با عنوان بلدیه تبریز تاسیس شده است، که از همان آغاز به ارائه خدمات گسترده از آب گرفته تا بهداشت پرداخت.

موحدنیا با اشاره به تنوع عملکرد شهرداری ها عنوان کرد: امروزه بیش از  52  نوع از خدمات نام می برند که توسط شهرداری ها ارائه می شود و این  طیف گسترده خدمات باعث شده است که مردم توجه خاص به این مجموعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی و در عصر ارتباطات مردم شهرها دائم در حال مقایسه وضعیتشان هستند، افزود: امروزه  مردم همیشه در حال مقایسه محله خود، منطقه و  شهر خود با دیگر شهرهای کشور و حتی شهرهای دنیا است و این باعث ایجاد توقع و انتظار می شود و این عمل باید به عنوان نیروی محرکه برای مسئولین شهری عمل کند.

موحدنیا تصریح کرد: شهرداری نهادی مستقل و خودگردان است به این معنی که خود درآمدزایی کرده  و سپس هزینه می کند اگر درآمد بیشتر باشد  به همان اندازه خدمات بیشتری نیز می تواند ارائه دهد. تبریز شهر اولین هاست برای همین، انتظار از این شهر  نیز زیاد است حتی در داخل کشور هم انتظار زیاد است تا عملکردها و فعالیت ها در شان شهر باشد و  لازمه آن مدیریت، برنامه ریزی، خلاقیت، تفکر جدید و اصلاح امور است تا تبریز در شان تاریخی خود نگه داشته شود و  در حد و شان مردم باید خدمات داده شود.

وی در خصوص وضعیت این حوزه از شهر گفت: در داخل شهر تبریز در منطقه بندی ها، شهرداری منطقه 3  تقریبا با قدمت بالا و قدیمی و با وجود و استقرار  بیش از 14 اداره در این محدوده  از  اهمت خاصی برخوردار است ولی نگاه ما باید کل نگر باشد چون در شهرداری ها هدف خدمات رسانی به کل شهر است و در کل، مهم تبریز است و برای مسافر ورودی به شهر تبریز این قسمت بندی ها معنا و مفهومی ندارد و به نام شهرداری تبریز می شناسد به همین منظور ما باید به فکر، ایده های و طرح های جدید بها بدهیم. 

موحدنیا در تاکید بر  داشتن دید کلی به مدیریت شهری با اشاره به وضعیت پارک یادگار امام افزود: وظیفه ما ایجاد زیبایی در شهر است مسافری که وارد شهر نمی شود و از کنار آن رد می شود باید شاهد زیبایی شهر باشد و در گذر از اتوبان کسایی مسافر نمی داند که این محدوده از شهر و ساماندهی آن مربوط به اداره راه است، فقط ذهنیتی از تبریز در وی حک می شود بنابراین باید تمام تلاش مان را در تمام نکات شهری با کمک مشارکت های مردمی  انجام دهیم.

شهردار جدید منطقه 3 تبریز در ادامه افزود: این منطقه تبریز از پتانسیل بالای برخوردار است هر چند شهرداری ها اکنون با مشکلات مالی و  نیروی انسانی مواجه هستند ولی این مشکلات نیز به دلیل پتانسیل، امکانات و استعداد موجود قابل حل است.

وی با بیان  اینکه با برنامه ریزی در بخش های متفاوت علی الخصوص در بخش خدمات شهری توصیه و برنامه ما بر این است که بیشتر کار شود ، تصریح کرد: چون مردم بیشتر با خدمات شهری  طرف هستند مثل خیابانها، معابر، زیباسازی و اکنون با نزدیک تر شدن به فصل نوروز برنامه ما بر این است تا در منطقه 3 گلکاری زیاد شود، شادابی را بیشتر کنیم تا برای توسعه شهری رقابت سالم بین مناطق ایجاد شود.

موحدنیا اظهار داشت: در بخش عمران بنده از تمامی پروژه های شهری بازدید کردیم، چند پروژه اصلی را ما مطرح کرده ایم که پروژه 15 خرداد در اتوبان کسایی یکی از پروژه های اولویت دار ماست  که باعث مشکلات ترافیکی در این محدوده  است. این مسئله توسط شورای ترافیک حل شده و در صورت تصویب نهایی ما سریعا ساماندهی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده یک مورد تقاطع غیر هم سطح در این منطقه  پیش بینی شده افزود: در صورت تصویب نهایی و بعد بررسی و مطالعات، محل دقیق آن را اعلام خواهیم کرد.

شهردار منطقه سه در پاسخ به نحوه و چگونگی رسیدن به درآمد پایدار گفت: قطعا ما باید به دنبال درآمد پایدار باشیم و این امر با بسنده کردن به تراکم فروشی بدست نمی آید. علی الخصوص اکنون که با رکود ساخت و ساز مواجه هستیم این امر باعث مشکلات درآمدی شده است.

وی ادامه داد: ایجاد درآمد پایدار در برنامه پنجم و ششم شهری آمده ما باید بیش از پیش به این فکر باشیم. بخشی از درآمد پایدار یک سری از عوارض را شامل می شودکه شهروندان به دلیل زندگانی در شهر باید عوارض آن را پرداخت کنند ولی ما آن را بسیار ریز دیده ایم. ما عوارض نوسازی، کسب و پیشه را ناچیز انگاشته ایم که سهل الوصول هستند در حالیکه ما باید در عمل به سمت درآمد پایدار برویم.

موحدنیا تاکید کرد:  در بحث های توسعه شهری این منطقه بیشترین اولویت با سرمایه گذاری است تا برای انتفاع شهرداری و درآمد برای آینده برنامه ریزی شود.

وی افزود: از سرمایه گذاران دعوت خواهیم کرد و بحث مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری  واحد مستقل خواهد شد و هدف کلی جلب مشارکت مردم در مدیریت شهری است.

شهردار منطقه سه در ادامه گفت: ما باید در برنامه ریزی های آتی به سمت مردم برویم. گاها کاستی های هر چند کوچک، باعث ایجاد دردسرهای بزرگی می شوند که باید با مشاهده از نزدیک در رفع آنها بکوشیم. با مدیریت شهری اصولی وقتی در شهروندان احساس تعلق شهری ایجاد کنیم و شهروندان شهر را از آن خود بدانند، 30 درصد از هزینه ها کاش می یابد که این عمل با احساس تعلق در مردم ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه وظایف شهرداری متنوع است، افزود: امروزه، نقش شهرداری ها در عرصه های فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است باید بیش از گذشته به این بحث ها توجه شود.

موحدنیا تصریح کرد: امکانات و پتانسیل های بالای در محلات وجود دارد که باید در اختیار شهروندان قرار گیرد. ترویج و توسعه ی آموزش های شهروندی بسیاری از مسایل و مشکلات شهری را حل می کند و حتی با این عمل، باعث ایجاد شادابی و رفاه برای شهروندان خواهد شد.

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.