حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شهرداری تبریز بالغ بر 200 میلیارد تومان از دولت، طلب دارد

شناسه : 10768 14 ژانویه 2018 - 9:28 191 بازدید

[ad_1] تبریز ما: عضوشورای اسلامی شهر تبریز اظهارکرد: شهرداری تبریز بالغ بر 200 میلیارد تومان از دولت، طلب دارد. به گزارش تبریز ما شهرام دبیری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در کشورهای توسعه‌یافته، درآمدهای شهرداری، عمدتا از بخش مالیات و کمک‌های دولتی محقق می‌شود اما در کشور ما چنین وضعیتی، حاکم نیست. […]

شهرداری تبریز بالغ بر 200 میلیارد تومان از دولت، طلب دارد
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: عضوشورای اسلامی شهر تبریز اظهارکرد: شهرداری تبریز بالغ بر 200 میلیارد تومان از دولت، طلب دارد.

به گزارش تبریز ما شهرام دبیری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در کشورهای توسعه‌یافته، درآمدهای شهرداری، عمدتا از بخش مالیات و کمک‌های دولتی محقق می‌شود اما در کشور ما چنین وضعیتی، حاکم نیست.

وی ادامه داد: بر عکس روند مدیریت شهری کشورهای توسعه‌یافته، 70 درصد درآمد شهرداری‌ها در کشور ما از محل عوارض ساختمانی، تراکم فروشی، ماده صد و تغییر کاربری و تنها 15درصد آن مربوط به مالیات و کمک‌های دولتی است.

نائب رئیس کمسیون برنامه و بودجه یادآور شد: الگوبرداری غیرصحیح ساختارسازی شهرداری‌های کشورمان از کشورهای توسعه‌یافته موجب شد تجاری‌سازی فضاهای عمومی و شهرفروشی رواج یافته و محیط زیست آسیب ببیند.

دبیری همچنین گفت: شهرداری بالغ بر 200 میلیارد تومان طلب از سامان‌های دولتی دارد که باید راهکارهای وصول آن محقق شود.

وی با اشاره به شش راهکار برای تعریف منابع درآمد پایدار در شهرداری‌های کشور یادآور شد: افزایش تساعدی عوارض نوسازی برای واحدهای بلندمرتبه، دریافت عوارض از خانه‌ها و مغازه‌های خالی، مجاب‌کردن سازمان‌های دولتی برای پرداخت بدهی‌های‌شان به شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده، تلاش شورا برای حذف رانت‌خواری و جلوگیری از ریخت‌وپاش و مدیریت هزینه ، موظف‌کردن شهرداری به توسعه فناوری‌های نوین و کارآفرینی از جمله راهکارهای موجود برای تعریف منابع پایدار است که باید برای اجرایی کردن آن ها برنامه ریزی شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.