حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دکتر داوودی رییس،مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی : باید تهدید ،تحریم آمریکا را به یک فرصت طلایی تبدیل نموده و کشور را از وابستگی به نفت برهانیم

شناسه : 32995 30 ژوئن 2020 - 14:02 405 بازدید

دکتر یوسف داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در نخستین نشست مشترک مجلس نمایندگان استان با دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: از مهمترین چالش های مهم کشور چالش تحریم ها ست ،اما باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم . دکتر داودی ادامه دادند: با وجود آن که تحریم آمریکا […]

دکتر داوودی رییس،مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی :  باید تهدید ،تحریم آمریکا را به یک فرصت طلایی تبدیل نموده و کشور را از وابستگی به نفت برهانیم
پ
پ

دکتر یوسف داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در نخستین نشست مشترک مجلس نمایندگان استان با دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت:
از مهمترین چالش های مهم کشور چالش تحریم ها ست ،اما باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم .
دکتر داودی ادامه دادند:
با وجود آن که تحریم آمریکا بزرگترین تحریم بر علیه یک کشور در جهان است باید به این تحریم ها با دید یک فرصت نگاه کنیم، و نظر به اینکه این تحریم ها تهدید بزرگی به شمار می‌رود ولی می‌توانیم این تهدیدها را به فرصت طلایی تبدیل کنیم و اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت برهانیم و از اتکای کشور به درآمدهای نفتی بکاهیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: این تحریمها باعث گردیده غیر نفتی ترین بودجه تاریخ ایران بعد از پیروزی انقلاب بودجه سال ۹۹ باشد. لذا باید به تولیدات داخلی بیشتر بها داده و از خلاقیت و نوآوری ها حمایت نمائیم. تمامی مسئولین و آحاد مردم باید دست در دست هم داده و این تحریم‌ها را به فرصت تاریخی طلایی تبدیل نمائیم و دولت محترم باید با حمایت از تولید راه را برای جهش تولید مهیا سازد.
دکتر داوودی، چالش مربوط به کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز و طلا و تورم موجود در کشور را از دیگر چالش ها برشمرده ادامه دادند:
ارز محصولات صادراتی باید به کشور بازگردد و نباید اجازه دهیم عده‌ای پس از صادرات،از وارد کردن ارز آن به کشور امتناع کنند و همچنین باید کنترل اساسی صورت گیرد تا متناسب با خروج ارز از کشور، معادل آن کالاهای اساسی و مواد ضروری به کشور وارد گردد. نه اینکه شاهد آن باشیم که ارزی تخصیص داده شود ولی کالای مورد نیاز آن تخصیص، وارد کشور نشده باشد.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از احیای دریاچه ارومیه به عنوان چالش دیگر یاد نموده و اظهار داشتند:
دریاچه ارومیه دومین و بزرگترین دریاچه شور جهان می باشد و در حال حاضر با احیای نسبی دریاچه روبرو هستیم و اکنون دریاچه ارومیه حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب دارد ولی باید نسبت به احیای کامل دریاچه ارومیه که یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور می‌باشد و سایر تالاب‌های کشور، برای حفظ محیط زیست تلاش نماییم و در این خصوص ترویج کشت محصولات با آب بری کم و جلوگیری از کشت محصولات کشاورزی با آب بری بالا، باید در راس امور قرار گرفته و بیشتر به کشت گلخانه ای و آبیاری قطره ای روی آوریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.