حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دکتر داوودی رییس،مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی :با حمایت از تولید داخلی تحریم ها را به یک فرصت تاریخی تبدیل کنیم

شناسه : 32992 30 ژوئن 2020 - 13:56 465 بازدید

دکتر یوسف داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در نخستین نشست مشترک مجلس نمایندگان استان با دکتر پورمحمدی استاندار، که با حضور حجت الاسلام دکتر آل هاشم نماینده محترم مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی برگزار گردید با اشاره به ظرفیت مجمع نمایندگان استان با حضور ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: […]

دکتر داوودی رییس،مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی :با حمایت از تولید داخلی تحریم ها را به یک فرصت تاریخی تبدیل کنیم
پ
پ

دکتر یوسف داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در نخستین نشست مشترک مجلس نمایندگان استان با دکتر پورمحمدی استاندار، که با حضور حجت الاسلام دکتر آل هاشم نماینده محترم مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی برگزار گردید با اشاره به ظرفیت مجمع نمایندگان استان با حضور ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: باید از این ظرفیت مهم در جهت حل مشکلات مردم، بخصوص مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی استفاده نمود و نمایندگان از هیچ تلاشی در جهت حل مشکلات مردم خصوصاً مشکلات معیشتی آنان دریغ ننمایند.
و در اینخصوص رویکرد اصلی مجلس یازدهم رویکرد معیشت محور می باشد که از مهمترین مولفه های آن، معیشت کارگران( ساختمانی _ کشاورزی _ فنی و…) ، معیشت معلمان، معیشت بازنشستگان، شاغلین حوزه حمل و نقل کشور( زمینی _ هوایی _ دریایی و ریلی) و در کل حل مشکلات معیشتی قشر آسیب پذیر جامعه میباشد و در این خصوص حمایت از قشر محروم و معیشت محوری آنان را در راس امور قرار خواهد داد.
در این نشست دکتر داوودی با اشاره به مصوبات مجلس اول در ۱۱۴ سال پیش که پس از فرمان مشروطیت ،مجلس ایران شکل گرفت و پس از آن از سوی مجلس لقب سردار ملی و سالار ملی به ستارخان و باقرخان اعطا گردید.
ضمن ادای احترام به ستارخان سردار ملی و باقرخان سالار ملی، و تقدیر از کلیه نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ، استفاده از دیدگاه ها و تجربیات نمایندگان ادوار مجلس را از ضرورت های لازمه برشمرده ابراز داشتند: قطعاً نقطه نظرات و تجربیات آنان سرمایه گرانبهایی است که می تواند راهگشای مسائل جهت پیشبرد اهداف منطقه و کشور باشد.
دکتر داوودی در این نشست با اشاره به ۸ تیر، سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت اظهار داشتند:
سردشت اولین شهر در جهان تلقی می گردد که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است و متاسفانه در این حادثه بیش از ۱۳۰ تن شهید و بالای ۸۰۰۰ نفر مصدوم داشتیم که بی رحمانه مورد حمله رژیم بعث قرار گرفتند.
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی بمباران شیمیایی سردشت را با بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن مقایسه نموده و ادامه دادند:
هیروشیمای ژاپن و سردشت ایران به عنوان اولین شهر ها در جهان بودند که مورد حمله بمباران اتمی و بمباران شیمیایی قرار گرفتند.
دکتر داوودی به شهدا و خانواده‌های آنان و حادثه دیدگان این ظلم تاریخی، درود فرستاده و ادای احترام نمودند.
رئیس مجمع نمایندگان استان در نشست مجمع نمایندگان با استاندار و نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی به چالش مهم سلامت اشاره نموده و بیماری کرونا را یک ابر چالش جهانی برشمرده ابراز داشتند:
این بیماری هم بعد محلی، هم بعد استانی وهم بعد ملی و جهانی دارد و نباید این بیماری را به این زودی فراموش کنیم و همچنان بایستی با قدرت تمام در مبارزه با این بیماری تلاش مستمر داشته باشیم چرا که این بیماری مدام انسان ها را درگیر خود ساخته و جان آنان را می گیرد و باعث بیماری و مرگ جمع کثیری می گردد ،لذا باید پروتکل‌های لازمه را جدی بگیریم.
دکتر داوودی از دیگر چالش های مهم کشور را چالش تحریم ها عنوان نموده ادامه دادند:
با وجود آن که تحریم آمریکا بزرگترین تحریم بر علیه یک کشور در جهان است باید به این تحریم ها با دید یک فرصت نگاه کنیم، و نظر به اینکه این تحریم ها تهدید بزرگی به شمار می‌رود ولی می‌توانیم این تهدیدها را به فرصت طلایی تبدیل کنیم و اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت برهانیم و از اتکای کشور به درآمدهای نفتی بکاهیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: این تحریمها باعث گردیده غیر نفتی ترین بودجه تاریخ ایران بعد از پیروزی انقلاب بودجه سال ۹۹ باشد. لذا باید به تولیدات داخلی بیشتر بها داده و از خلاقیت و نوآوری ها حمایت نمائیم. تمامی مسئولین و آحاد مردم باید دست در دست هم داده و این تحریم‌ها را به فرصت تاریخی طلایی تبدیل نمائیم و دولت محترم باید با حمایت از تولید راه را برای جهش تولید مهیا سازد.
دکتر داوودی، چالش مربوط به کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز و طلا و تورم موجود در کشور را از دیگر چالش ها برشمرده ادامه دادند:
ارز محصولات صادراتی باید به کشور بازگردد و نباید اجازه دهیم عده‌ای پس از صادرات،از وارد کردن ارز آن به کشور امتناع کنند و همچنین باید کنترل اساسی صورت گیرد تا متناسب با خروج ارز از کشور، معادل آن کالاهای اساسی و مواد ضروری به کشور وارد گردد. نه اینکه شاهد آن باشیم که ارزی تخصیص داده شود ولی کالای مورد نیاز آن تخصیص، وارد کشور نشده باشد.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از احیای دریاچه ارومیه به عنوان چالش دیگر یاد نموده و اظهار داشتند:
دریاچه ارومیه دومین و بزرگترین دریاچه شور جهان می باشد و در حال حاضر با احیای نسبی دریاچه روبرو هستیم و اکنون دریاچه ارومیه حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب دارد ولی باید نسبت به احیای کامل دریاچه ارومیه که یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور می‌باشد و سایر تالاب‌های کشور، برای حفظ محیط زیست تلاش نماییم و در این خصوص ترویج کشت محصولات با آب بری کم و جلوگیری از کشت محصولات کشاورزی با آب بری بالا، باید در راس امور قرار گرفته و بیشتر به کشت گلخانه ای و آبیاری قطره ای روی آوریم.
دکتر داوودی در ادامه از آذربایجان شرقی به عنوان منبع مهم ذخایر عناصر معدنی کشور نام برده وجود معادن مس، آلومینیوم، طلا، سرب، سیلیس و…. را در این منطقه نعمتی بزرگ برای کشور عنوان نمودند و در این راستا توسعه و نوسازی معادن استان را از ضروریات برشمرده ابراز داشتند:
باید از خام فروشی معادن استان جلوگیری شده و به توسعه و نوسازی صنایع معدنی برای ایجاد ارزش افزوده روی آوریم و این امر قطعا می‌تواند با اشتغال زایی که به همراه می آورد موجب کاهش چشمگیر بیکاری و اشتغال جوانان استان گردد.
رئیس مجمع نمایندگان استان به ضرورت تقویت استخراج مس سونگون که به عنوان یک ثروت بزرگ برای استان و کشور تلقی می گردد اشاره نموده یادآور شدند باید از خام‌فروشی معادن مس استان جلوگیری شده و صنایع پایین دستی مس و آلومینیوم که دارای ارزش افزوده بسیار بیشتر می باشند در استان تاسیس گردند.
ایشان در ادامه به ضرورت تکمیل ساخت و بهره برداری کارخانه نفلین سینیت آذربایجان شرقی اشاره نموده یادآور شدند:
کشور ما نیازمند استخراج ذخایر این معدن و مجموعه عظیم می باشد که بتواند آلومینای کشور را تامین نماید و تأخیر در استخراج نفلین سینیت سراب صدمات جبران ناپذیری را برای تامین آلومینای مورد نیاز صنایع مهم وابسته به آلومینیوم در کشور وارد می نماید. لذا از وزارت صنعت می‌خواهیم در این خصوص نهایت همکاری های لازمه را داشته باشد. چرا که با بهره‌برداری از این کارخانه سالانه از خروج میلیون ها دلار از کشور جلوگیری خواهد گردید و وابستگی صنایع کشور به کشورهای بیگانه و خارجی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.