حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ثبت ۳ بنای تاریخی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

شناسه : 32713 05 فوریه 2020 - 15:20 938 بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت سه بنای تاریخی استان در فهرست آثار ملی خبر داد. به گزارش تبریزما،مرتضی آبدار با اعلام این خبر، گفت: بناهای تاریخی هر منطقه نشان از تمدن و معماری سنتی آن تمدن دارد و حفظ و صیانت از این آثار، دینی بر گردن نسل امروز است. […]

ثبت ۳ بنای تاریخی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی
پ
پ

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت سه بنای تاریخی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش تبریزما،مرتضی آبدار با اعلام این خبر، گفت: بناهای تاریخی هر منطقه نشان از تمدن و معماری سنتی آن تمدن دارد و حفظ و صیانت از این آثار، دینی بر گردن نسل امروز است.

وی ادامه داد: «خانه تاریخی نفیس» واقع در بافت تاریخی تبریز، «خانه نیک اندیش زمانی» در شهرستان اسکو و «مسجد خاتون آباد» واقع در شهرستان میانه، روستای خاتون آباد، سه بنایی است که طی روزهای اخیر در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی افزود: قرار گرفتن این آثار طبیعی در فهرست میراث ملی تأثیر بسزایی در معرفی این آثار به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان، خانه‌های تاریخی «نفیس» و «نیک اندیش زمانی» مربوط به دورههای اواخر قاجار و اوایل پهلوی بوده و احداث «مسجد خاتون آباد» نیز به دوره قاجار باز می‌گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.