جمعه, ۱۴ آذر ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
657 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 59808 بازدید ]
8 سال پيش [ 34997 بازدید ]
8 سال پيش [ 20325 بازدید ]
6 سال پيش [ 19895 بازدید ]
5 سال پيش [ 13592 بازدید ]
8 سال پيش [ 13343 بازدید ]
8 سال پيش [ 12236 بازدید ]
6 سال پيش [ 10477 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
7 سال پيش [ 9343 بازدید ]
6 سال پيش [ 8948 بازدید ]
4 سال پيش [ 8686 بازدید ]
4 سال پيش [ 8227 بازدید ]
5 سال پيش [ 7571 بازدید ]
7 سال پيش [ 7554 بازدید ]
3 سال پيش [ 7420 بازدید ]
4 سال پيش [ 7256 بازدید ]
4 سال پيش [ 7177 بازدید ]
5 سال پيش [ 7176 بازدید ]
3 سال پيش [ 6313 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 576 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 728 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 736 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 583 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 601 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 740 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 573 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 562 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 738 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 493 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 507 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 548 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 479 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 524 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 535 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 471 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 468 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 471 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 464 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 232 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 861 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 881 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 3647 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1161 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1541 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 3442 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 2058 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 1219 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1171 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 918 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 203 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1155 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 859 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1027 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1066 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 1920 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 997 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 262 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1497 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1963 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید