شنبه, ۶ دی ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
667 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 60049 بازدید ]
8 سال پيش [ 35255 بازدید ]
8 سال پيش [ 20561 بازدید ]
6 سال پيش [ 20157 بازدید ]
5 سال پيش [ 13852 بازدید ]
8 سال پيش [ 13570 بازدید ]
8 سال پيش [ 12466 بازدید ]
6 سال پيش [ 10700 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
7 سال پيش [ 9576 بازدید ]
6 سال پيش [ 9146 بازدید ]
4 سال پيش [ 8934 بازدید ]
4 سال پيش [ 8443 بازدید ]
5 سال پيش [ 7795 بازدید ]
7 سال پيش [ 7769 بازدید ]
3 سال پيش [ 7647 بازدید ]
4 سال پيش [ 7593 بازدید ]
4 سال پيش [ 7405 بازدید ]
5 سال پيش [ 7391 بازدید ]
3 سال پيش [ 6692 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 901 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 1101 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 1154 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 916 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 921 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 1166 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 907 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 879 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 1144 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 783 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 819 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 903 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 759 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 801 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 811 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 749 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 724 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 735 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 719 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 382 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1268 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 669 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 804 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 595 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 804 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 908 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 774 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 4368 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 899 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 61 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 848 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1264 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 184 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 2 سال پيش [ 904 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 850 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 855 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 3917 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1568 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 626 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 178 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید