جمعه, ۱۶ آبان ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
646 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 59510 بازدید ]
8 سال پيش [ 34694 بازدید ]
8 سال پيش [ 19983 بازدید ]
6 سال پيش [ 19578 بازدید ]
5 سال پيش [ 13299 بازدید ]
8 سال پيش [ 13040 بازدید ]
8 سال پيش [ 11883 بازدید ]
6 سال پيش [ 10163 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
7 سال پيش [ 9042 بازدید ]
6 سال پيش [ 8632 بازدید ]
4 سال پيش [ 8388 بازدید ]
4 سال پيش [ 7906 بازدید ]
5 سال پيش [ 7274 بازدید ]
7 سال پيش [ 7257 بازدید ]
3 سال پيش [ 7098 بازدید ]
4 سال پيش [ 6930 بازدید ]
4 سال پيش [ 6915 بازدید ]
5 سال پيش [ 6904 بازدید ]
3 سال پيش [ 5821 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 169 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 217 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 197 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 166 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 170 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 208 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 155 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 160 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 197 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 142 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 150 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 138 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 139 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 155 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 135 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 141 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 119 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 141 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 130 بازدید ]
عصر تبریز 10 روز پيش [ 87 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 661 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 2718 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 754 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 652 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 468 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 890 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 4 سال پيش [ 2037 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 953 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 645 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 4 سال پيش [ 2603 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 620 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1330 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 497 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1001 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1157 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1465 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 838 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1072 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1171 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 2803 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید