جمعه, ۲۱ آذر ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
661 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 59872 بازدید ]
8 سال پيش [ 35074 بازدید ]
8 سال پيش [ 20415 بازدید ]
6 سال پيش [ 19984 بازدید ]
5 سال پيش [ 13680 بازدید ]
8 سال پيش [ 13422 بازدید ]
8 سال پيش [ 12322 بازدید ]
6 سال پيش [ 10558 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
7 سال پيش [ 9432 بازدید ]
6 سال پيش [ 9011 بازدید ]
4 سال پيش [ 8775 بازدید ]
4 سال پيش [ 8303 بازدید ]
5 سال پيش [ 7642 بازدید ]
7 سال پيش [ 7623 بازدید ]
3 سال پيش [ 7484 بازدید ]
4 سال پيش [ 7348 بازدید ]
4 سال پيش [ 7254 بازدید ]
5 سال پيش [ 7244 بازدید ]
3 سال پيش [ 6438 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 680 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 858 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 884 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 704 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 710 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 869 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 692 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 679 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 866 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 598 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 616 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 658 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 561 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 618 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 626 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 562 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 546 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 558 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 554 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 291 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 3220 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 621 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1304 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 161 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 1299 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 463 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 603 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1341 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1031 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 492 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 792 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 846 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 617 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 691 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 897 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1256 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1209 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 3168 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 111 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 561 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید