جمعه, ۷ آذر ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
652 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 59729 بازدید ]
8 سال پيش [ 34921 بازدید ]
8 سال پيش [ 20228 بازدید ]
6 سال پيش [ 19804 بازدید ]
5 سال پيش [ 13507 بازدید ]
8 سال پيش [ 13249 بازدید ]
8 سال پيش [ 12141 بازدید ]
6 سال پيش [ 10418 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
7 سال پيش [ 9271 بازدید ]
6 سال پيش [ 8874 بازدید ]
4 سال پيش [ 8613 بازدید ]
4 سال پيش [ 8155 بازدید ]
5 سال پيش [ 7509 بازدید ]
7 سال پيش [ 7470 بازدید ]
3 سال پيش [ 7342 بازدید ]
4 سال پيش [ 7166 بازدید ]
4 سال پيش [ 7123 بازدید ]
5 سال پيش [ 7106 بازدید ]
3 سال پيش [ 6192 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 483 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 602 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 599 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 488 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 484 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 609 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 471 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 454 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 599 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 412 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 431 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 437 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 375 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 429 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 433 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 389 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 394 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 385 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 365 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 187 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1022 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 733 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 474 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 569 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 184 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 3845 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 639 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 648 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 915 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 760 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1281 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 651 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 519 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 636 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 1440 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 558 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1006 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 597 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 218 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 614 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید