دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
653 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 59765 بازدید ]
8 سال پيش [ 34954 بازدید ]
8 سال پيش [ 20271 بازدید ]
6 سال پيش [ 19843 بازدید ]
5 سال پيش [ 13543 بازدید ]
8 سال پيش [ 13282 بازدید ]
8 سال پيش [ 12177 بازدید ]
6 سال پيش [ 10444 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
7 سال پيش [ 9303 بازدید ]
6 سال پيش [ 8904 بازدید ]
4 سال پيش [ 8645 بازدید ]
4 سال پيش [ 8189 بازدید ]
5 سال پيش [ 7538 بازدید ]
7 سال پيش [ 7518 بازدید ]
3 سال پيش [ 7377 بازدید ]
4 سال پيش [ 7197 بازدید ]
4 سال پيش [ 7148 بازدید ]
5 سال پيش [ 7135 بازدید ]
3 سال پيش [ 6252 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 527 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 647 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 673 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 534 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 536 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 669 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 515 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 495 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 656 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 453 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 461 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 488 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 409 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 479 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 481 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 423 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 427 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 418 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 404 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 202 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 507 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 800 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 639 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1218 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1962 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 1352 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1651 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 973 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1201 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 152 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 817 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 592 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 19843 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1149 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1194 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 128 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 628 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 584 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1354 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 790 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید