حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کیفیت هوای برخی مناطق تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است

شناسه : 32629 29 ژانویه 2020 - 13:23 930 بازدید

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: شاخص کیفیت هوای برخی از مناطق تبریز براساس ذرات ۲.۵ میکرون بیش از ۱۰۰ بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است. به گزارش تبریزما، شاخص کیفیت هوای تبریز در ایستگاه های میدان نماز ۱۳۳ و آبرسان ۱۰۷ است که برای گروه های حساس ناسالم تلقی می شود. […]

کیفیت هوای برخی مناطق تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است
پ
پ

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: شاخص کیفیت هوای برخی از مناطق تبریز براساس ذرات ۲.۵ میکرون بیش از ۱۰۰ بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش تبریزما، شاخص کیفیت هوای تبریز در ایستگاه های میدان نماز ۱۳۳ و آبرسان ۱۰۷ است که برای گروه های حساس ناسالم تلقی می شود.

وی افزود: این شاخص در حال حاضر در ایستگاه های میدان آذربایجان ۲۳ و حکیم نظامی ۳۰ (پاک)، در راه آهن ۷۳، در بهداشت ۶۲ و باغشمال ۸۴ (قابل قبول) است.

براساس شاخص کیفیت هوا، از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

قاسمی از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری و فعالیت طولانی در فضای باز خودداری کرده و کودکان و بیماران قلبی و ریوی از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند و مردم نیز از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منو کسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.