حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

دلایل آلودگی هوای تبریز و راهکارهای جلوگیری و کاهش آن بررسی شد

شناسه : 8369 08 نوامبر 2017 - 10:12 236 بازدید

تبریز ما: سومین جلسه کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار با موضوع بررسی دلایل آلودگی هوای شهر تبریز و راهکارهای جلوگیری و کاهش آن برگزار شد.  جلسه کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز برگزار شد. این سومین جلسه از سری جلسات مداوم کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار در خصوص بررسی آلودگی […]

دلایل آلودگی هوای تبریز و راهکارهای جلوگیری و کاهش آن بررسی شد
پ
پ


تبریز ما: سومین جلسه کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار با موضوع بررسی دلایل آلودگی هوای شهر تبریز و راهکارهای جلوگیری و کاهش آن برگزار شد.

 جلسه کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز برگزار شد. این سومین جلسه از سری جلسات مداوم کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار در خصوص بررسی آلودگی هوای تبریز بود که به ریاست سعید نیکوخصلت و با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سعید نیکوخصلت با اشاره به اهمیت موضوع پاکی هوا گفت: تا زمانیکه مباحث مربوط به آلودگی تمام نشود وارد مباحث دیگر نخواهیم شد. او با تقدیر از مجموعه هایی که در کاهش آلودگی فعالیت کرده اند گفت: تقریبا کلیت موضوع آلودگی در شورا بررسی شده و در جلسه بعدی تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

در ادامه این جلسه نماینده دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه با بیان اینکه آلودگی هوا عامل بسیاری از سرطان ها است گفت: در روزهایی که آلودگی هوا بالا می رود حدود ۲۰ درصد مراجعه و بستری شدن در بیمارستان افزایش می یابد. او با تشریح نحوه عملکرد این مجموعه در ایام آلودگی گفت: بدلیل اینکه تاثیر آلودگی هوا بر سلامت انسان زمان بر است به چشم نمی آید.

قائم مقام شرکت تولید برق تبریز در این جلسه به تشریح نحوه تولید برق در نیروگاه تبریز پرداخت. او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت نیروگاه تبریز معادل ۴ میلیون و ۲۰۰هزار متر مکعب گاز مصرف می کند گفت: اگر گاز نیروگاه به طور کامل تامین شود این مجموعه از مازوت استفاده نخواهد کرد.

موسوی افزود: در سال گذشته بدلیل شرایط خاصی که بوجود امده بود مجبور شدیم از مازوت استفاده کنیم، مبنای نیروگاه بر استفاده از گاز است اما در شرایط خاص مسئولین مجوز می دهند که از مازوت استفاده کنیم. این مدیر نیروگاه تاکید کرد: استفاده از مازوت به تجهیزات نیروگاه خسارت وارد می کند. موسوی از مسئولین استانی درخواست کرد: برای اینکه در ایام سرد سال نیروگاه مجبور به استفاده از مازوت نشود مسئولین با شرکت ملی گاز مذاکره کنند تا سهم گاز نیروگاه به طور کامل تضمین شود.

حسن زاده مدیرعامل سازمان پارکهای شهرداری در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه میزان فضای سبز درون شهر کم است گفت: در منطقه آرپا دره سی بالغ بر ۵۰۰ هکتار جنگلکاری انجام داده ایم. او همچنین از آغاز عملیات درختکاری در اتوبان غرب تبریز خبر د اد و گفت: بدلیل کمبود فضای سبز در چهار سال گذشته تغییر کاربری داده نشده است. وی در خصوص اینکه آیا سازمان آمادگی دارد محلی را به عنوان درختکاری برای یادمان های مختلف در نظر بگیرد گفت: اگر زمین به مساحت مشخص حالا فرقی نمی کند ۱۰ هکتار باشد یا ۱۰۰ هکتار سازمان آمادگی دارد آن را بلوک بندی کند و در اختیار مردم قرار دهد.

مطلبی مدیرکل هواشناسی استان به عنوان دیگر مهمان این جلسه در سخنانی با اشاره به اهمیت هواشناسی در جهان گفت: متاسفانه در پروژه های عمرانی از این مجموعه نظر گرفته نمی شود، اگر از ما نظر بخواهند و به آن عمل کنند در مواردی بسیاری مانند مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا به نفع شهر خواهد بود. او از کاهش۴۰ درصد بارندگی خبر داد و افزود: در سالهای اخیر  افزایش دما داریم و این نشان از گرم تر شدن زمین دارد. مدیرکل هواشناسی استان در ادامه با تعریف دقیق اینورژی گفت: ما به دلیل کمبود اعتبارات و تجهیزات امکان پیش بینی احتمال وقوع اینورژن را نداریم.

او تاکید کرد: هواشناسی یک علم نو است و همین دلیل باعث شده تا در کشور مورد توجه قرار نگیرد و از هواشناسی در موارد مختلف نظر خواسته نشود. مطلبی افزود: در خصوص نحوه استقرار صنایع باید به نظرات هواشناسی دقت شود تا شهر و خود پروژه بازده بهتری داشته باشند.

قلیزاده عضو شورای شهر تبریز در این جلسه با بیان اینکه بعضا دیده می شود دستگاه های مختلف در مقابل هم قرار می گیرند گفت: شورای شهر محل باید محل هم افزایی باشد و مدیران دستگاه ها در کنار هم قرار بگیرند.

نیکو خصلت در پایان این جلسه ضمن تقدیر از تمام مسئولین گفت: در جلسه آتی تصمیمات کمیسیون درباره جلوگیری و کاهش آلودگی هوا گرفته خواهد شد.

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.