محمد وحدتی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمندسازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۸ نکات خوبی برای اشتغال زایی به تصویب رسیده است، اظهار داشت: امسال ۲ هزار میلیارد برای اشتغال زایی در کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافته بود که سال آینده به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: از این حجم تسهیلات اشتغال زایی اقشار محروم، ۲۵۰۰ میلیارد برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۲۵۰۰ میلیارد برای افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان هم برای راه اندازی پنل های خورشیدی و اشتغال زایی از این زمینه در نظر گرفته شده است گفت: بسیج سازندگی مسئولیت این پروژه بزرگ را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به لحاظ معافیت‌های مالیاتی به تولید کنندگان در بودجه ۹۸ کشور خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح، معافیت مالیاتی به تولیدکنندگانی تعلق می‌گیرد که مواد اولیه وارد کرده و پس از تبدیل به محصول، آن را صادر می‌کنند و یا تولید کنندگانی که صادرکننده هستند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس رویکرد دولت و مجلس در حوزه اشتغال را در مرحله اول «حفظ وضعیت موجود» دانست و گفت: در مرحله دوم، دولت و مجلس به دنبال ایجاد اشتغال به ویژه برای اقشار ضعیف جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین روستاییان است که در این زمینه اعتبارات کافی در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت و پایش تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال با دقت بیشتری انجام گیرد تا وام‌ها در محل مورد نظر برای ایجاد اشتغال صرف شده باشد، ابراز داشت: در آذربایجان شرقی ۵۶۰۰ شغل در طرح اشتغال روستایی و ۹۰۰۰ شغل در طرح اشتغال فراگیر باید ایجاد شود.

وحدتی تاکید کرد: باید به این هدف اشتغال زایی برسیم وگرنه این تسهیلات به افزایش نقدینگی در جامعه و تورم منتج می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در تیرماه وضعیت استان عقب بود و رتبه کمتر از ۲۰ بودیم ولی الان رتبه ۵ را داریم افزود: دستگاه‌ها و بانک‌هایی که در روند ایجاد اشتغال فعالیت خوبی داشته‌اند باید تشویق شوند و نهادها و بانک‌هایی که تعلل و کوتاهی می‌کنند باید تنبیه شوند تا این طرح اشتغال زایی با قدرت بیشتری در استان اجرایی شده و به نتیجه برسد.